V pátek se na voze Jensona Buttona objevily problémy se spalovacím motorem. Následně musela stáj ve spolupráci se svým motorovým partnerem, Hondou, sáhnout k výměně pohonné jednotky.
Po druhém volném tréninku muselo neplánovaně dojít k výměně pohonné jednotky ve voze Jensona Buttona. "Po druhém tréninku Honda vyhodnotila data od motoru, aby pochopila páteční výkonnost," řekl tiskový mluvčí dodavatele motorů pro 'F1i.com'.
"Při této prohlídce dat jsme zjistili problémy se spalovacím motorem. Tyto problémy zabránily dalšímu použití této části v průběhu závodního víkendu v Malajsii." Z toho důvodu mechanici stáje v pátek večer vyměnili kompletní pohonnou jednotku.
Problém se sice týkal jen spalovacího motoru, ale pro jistotu došlo k výměně kompletní sady. Tiskový mluvčí dále prohlásil, že po opravě v továrně bude v budoucnu možné poškozený spalovací motor opět použít.
Spalovací motor Buttona by měl jít opravit (foto: McLaren)
Button tedy bude mít zřejmě více štěstí než jeho kolega Alonso, který o jeden motor po Austrálii přišel. McLarenu by se určitě moc hodilo, pokud by došlo ke změně a týmy mohly použít 5 pohonných jednotek v sezoně namísto stávajících 4 - psali jsme zde.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.