Mercedes podle jezdce Jensona Buttona nedělá nic špatně. To, že mají v F1 obrovský náskok, není jejich chybou.
Stříbrné šípy v Melbourne potvrdily drtivý náskok nad svými soupeři, Red Bull proto požaduje u FIA srovnání výkonností a šéf F1 Bernie Ecclestone je podporuje. Pilot McLarenu Jenson Button ale neshledává nic špatného na to, co dělá Mercedes.
"Opravdu není co zakazovat, protože to nevypadá, že by Mercedes dělal něco jiného než ostatní týmy," popírá spekulace o porušování pravidel ze strany německého týmu. "Vytýká se jim, že poškozují sport. Je to tedy složitá situace. Lidé pak přestávají chtít být nejlepší."
"Samozřejmě, že by to bylo lepší, kdyby na čele bojovali různí lidé, ale tohle není chyba Mercedesu. Byl by Red Bull naštvaný, kdyby oni měli na čele náskok sekundový náskok? Ne," odpovídá Button.
Red Bull dostal v závodě od Mercedesu jedno kolo, do cíle přitom dojel jen domácí jezdec Daniel Ricciardo. Tým je kromě náskoku Mercedesu frustrovaný také z kroku zpět, který podle něj udělal jeho motorový partner Renault v oblasti výkonnosti i ovladatelnosti svého agregátu.
Podle Jensona Buttona nedělá Mercedes nic špatně (foto: McLaren)
U McLarenu dojel také pouze jeden vůz - Button dostal od Stříbrných šípů dokonce 2 kola. Stáj z Wokingu si však svého dodavatele pohonných jednotek veřejně nekritizuje, místo toho usilovně spolupracují na tom, aby byli co nejdříve opět konkurenceschopní. Honda, která se po 6 letech vrátila do F1, po problémech v testech ujela v Melbourne poprvé vzdálenost závodu - k tomu ale musela podstatně omezit výkon motoru (až o 200 koní).
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.