Mercedes podle jezdce Jensona Buttona nedělá nic špatně. To, že mají v F1 obrovský náskok, není jejich chybou.
Stříbrné šípy v Melbourne potvrdily drtivý náskok nad svými soupeři, Red Bull proto požaduje u FIA srovnání výkonností a šéf F1 Bernie Ecclestone je podporuje. Pilot McLarenu Jenson Button ale neshledává nic špatného na to, co dělá Mercedes.
"Opravdu není co zakazovat, protože to nevypadá, že by Mercedes dělal něco jiného než ostatní týmy," popírá spekulace o porušování pravidel ze strany německého týmu. "Vytýká se jim, že poškozují sport. Je to tedy složitá situace. Lidé pak přestávají chtít být nejlepší."
"Samozřejmě, že by to bylo lepší, kdyby na čele bojovali různí lidé, ale tohle není chyba Mercedesu. Byl by Red Bull naštvaný, kdyby oni měli na čele náskok sekundový náskok? Ne," odpovídá Button.
Red Bull dostal v závodě od Mercedesu jedno kolo, do cíle přitom dojel jen domácí jezdec Daniel Ricciardo. Tým je kromě náskoku Mercedesu frustrovaný také z kroku zpět, který podle něj udělal jeho motorový partner Renault v oblasti výkonnosti i ovladatelnosti svého agregátu.
Podle Jensona Buttona nedělá Mercedes nic špatně (foto: McLaren)
U McLarenu dojel také pouze jeden vůz - Button dostal od Stříbrných šípů dokonce 2 kola. Stáj z Wokingu si však svého dodavatele pohonných jednotek veřejně nekritizuje, místo toho usilovně spolupracují na tom, aby byli co nejdříve opět konkurenceschopní. Honda, která se po 6 letech vrátila do F1, po problémech v testech ujela v Melbourne poprvé vzdálenost závodu - k tomu ale musela podstatně omezit výkon motoru (až o 200 koní).
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.