McLaren dnes opět nezažil optimální den. Dopoledne jejich dodavatele motorů, Hondu, trápily problémy s řízením systémových dat a odpoledne jeden vůz při nárazu poškodil Kevin Magnussen.
"Neujeli jsme toho tolik, kolik jsme ujet v dnešních trénincích chtěli, ale balanc dnes nebyl špatný. Nedostatek jízd v prvním tréninku byl důvodem pro to, že jsme nenalezli dobrý základní set-up pro druhý trénink. Nemůžete nastavit auto podle jednoho měřeného kola. Takže jsme neměli rychlost, kterou bychom normálně pro druhý trénink měli," říká Jenson Button.
"I přesto jsme odpoledne o něco vylepšili vyvážení auta. Měli jsme pár menších problémů k vyřešení, ale základ auta je dobrý. Víme, že to nebude lehké, ale všichni pracujeme jako jeden tým. Snažíme se řešit problémy a snad budeme konkurenceschopní dříve než později. Dáme naše hlavy dohromady a z toho, co tu tento víkend máme, dostaneme to nejlepší. Bude to vyžadovat hodně tvrdé práce, ale věděli jsme, že to bude zkraje sezony potřeba," zakončil Brit.
A jak byl spokojen druhý jezdec týmu, Kevin Magnussen? "V prvním tréninku jsme neodjeli mnoho kol. Odpoledne jsem pak vyjel a poničil auto, takže jsem toho moc neodjel ani ve druhém tréninku. Snažil jsem se posunout můj brzdný bod do zatáčky číslo 6, ale pak jsem v nájezdu ztratil zadní část. Auto sice zvládlo apex, pak jsem ho ale v obtížné části ztratil. Mohl jsem se vyhnout kontaktu se zdí. Byla to jezdecká chyba, je to škoda, ale to se stává. Moje chyba, ale život jde dál.
Důležité je, že vyvážení auta i pocit z něj jsou dobré. Nejsme tak rychlí, jak bychom chtěli být, ale nejsme moc daleko od optimálního vyvážení auta. Určitě z něj můžeme dostat o hodně více, ale je to jednoznačně dobrý základ. Snad zítra ve třetím tréninku dostaneme lepší obrázek toho, jak na tom jsme a do kvalifikace pak budeme moci jít s lepším pocitem."
Dočkáme se zítra silnějšího McLarenu? (foto: Pirelli)
Závodní ředitel McLarenu, Eric Boullier, náročný den očekával: "Je zde určitá podobnost v tom, že McLaren-Honda začínají svoji druhou éru ve stejné zemi, jako končila ta první. Zde v Austrálii je vždy velká nervozita a očekávání v první den nové sezony. Jsem ale potěšen tím, jak McLaren a Honda zvládli spolupráci jako jeden tým. Je jasné, že časy z tréninků ukázaly, že abychom stáhli ztrátu na naše rivaly, musíme zapracovat.
Byl to náročný den, ale očekávali jsme to. I přesto nám zpětná vazba od obou jezdců a potenciál celého balíku dávají optimismus do budoucna. Vždycky jsme věděli, že první závod roku bude náročný. Pracujeme ale tvrdě na snížení náskoku a myslím, že zítra ukážeme více."
A jak situaci vidí Honda, konkrétně Jasuhisa Araj, šéf pro motorsport u japonské značky? "Po mnoha měsících a týdnech intenzivních příprav jsme byli všichni v Hondě první den trochu nervózní, ale zároveň plní vzrušení. Byl to slibný den, setkali jsme se s meším problémem v oblasti řízení systémových dat ke konci prvního tréninku. Byl to ale malý problém a podařilo se nám dostat obě auta na dráhu pro druhý trénink. Kevinův incident byl nešťastný, ale víme, že zítra pro něj bude lepší den. Odpolední trénink byl produktivnější, posbírali jsme spoustu užitečných dat a před zítřejším třetím tréninkem se budeme soustředit na další porozumění datům."
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.
Podobně jako Michael Schumacher u Mercedesu, i Lewis Hamilton naráží na limity, když jeho styl jízdy nesedí s nastavením vozu Ferrari. Bez dokonalé harmonie mezi jezdcem a monopostem se jeho výkon nedostává na maximální úroveň.
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že Valtteri Bottas si návrat do Formule 1 zaslouží. Finský závodník se přitom objevuje v souvislosti s týmem Cadillac F1 před jejich debutem v sezóně 2026.
Jonathan Wheatley prohlásil, že tlak spojený s rolí šéfa továrního týmu Audi promění v něco pozitivního. Kick Sauber se mezitím připravuje na přerod v roce 2026.
Ferrari zřejmě naivně očekávalo, že se Lewis Hamilton v Maranellu rychle a bez problémů aklimatizuje. Přechod do italského týmu se však ukazuje jako náročnější, a to i pro zkušeného mistra světa.