Jenson Button konečně dokázal s novým McLarenem ujet přes 100 kol - konkrétně 101. Podle něj je to pocit, "jako by ujel 1 000 kol" - vzhledem k problémům, které až doposud brzdily testování britské stáje.
Tým zažívá již od Jerezu neustálé a opakující se problémy s pohonnou jednotkou a navíc během prvního testu v Barceloně přišel o Fernanda Alonsa. Problémy s hydraulikou trápily McLaren v prvním dni druhých testů v Barceloně. Dnes už ale mistr světa F1 z roku 2009 dokázal najet 101 kol. Pak jej menší elektronický problém donutil odstavit auto na výjezdu ze zatáčky číslo 7.
Do konce testování už ale zbývalo jen pár minut. Jenson Button k dnešnímu testování říká: "Je to skvělý pocit ujet 101 kol. Spolehlivost dnes byla skvělá. Je to velký, opravdu velký, krok vpřed. Každý z týmu do toho dal hodně. Když se podíváte na výsledkovou listinu, tak teď nejsme možná nejrychlejší.
Ale je toho tolik, co se dá zlepšit a upravit v nadcházejících dnech. Pro spoustu týmů 100 kol už není žádná meta. Ale pro nás je to jako 1 000 kol, protože se toho o tomto autě musíme ještě tolik dozvědět." Jezdec dále dodává, že poslední dva dny testů musí stáj využít pro vylepšení motoru a také práci na nastavení MP4-30.
Na zádi nového McLarenu MP4-30 dnes konečně všechno fungovalo jak má (foto: McLaren)
"Víme, že z pohonné jednotky toho můžeme dostat více. Myslím, že jsme udělali dobrý pokrok, ale stále je před námi dlouhá cesta. Zatím jsem moc nepracoval na nastavení, protože je třeba odvést hodně aero práce, práce se světlou výškou a s křídly. Ta Vám přinese hodně času, když to zvládnete před prvním závodem. Práce na nastavení přinese zlepšení v řádu desetin.
Pocit je solidní, ale stále jsme ve stádiu vývoje. Určitě zatím nejsme tam, kde potřebujeme být," zakončil matador startovního pole F1. Zítra převezme monopost od Buttona rezervní jezdec týmu, Kevin Magnussen, Fernando Alonso je po havárii z minulého týdny nucený odpočívat.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.