Jenson Button konečně dokázal s novým McLarenem ujet přes 100 kol - konkrétně 101. Podle něj je to pocit, "jako by ujel 1 000 kol" - vzhledem k problémům, které až doposud brzdily testování britské stáje.
Tým zažívá již od Jerezu neustálé a opakující se problémy s pohonnou jednotkou a navíc během prvního testu v Barceloně přišel o Fernanda Alonsa. Problémy s hydraulikou trápily McLaren v prvním dni druhých testů v Barceloně. Dnes už ale mistr světa F1 z roku 2009 dokázal najet 101 kol. Pak jej menší elektronický problém donutil odstavit auto na výjezdu ze zatáčky číslo 7.
Do konce testování už ale zbývalo jen pár minut. Jenson Button k dnešnímu testování říká: "Je to skvělý pocit ujet 101 kol. Spolehlivost dnes byla skvělá. Je to velký, opravdu velký, krok vpřed. Každý z týmu do toho dal hodně. Když se podíváte na výsledkovou listinu, tak teď nejsme možná nejrychlejší.
Ale je toho tolik, co se dá zlepšit a upravit v nadcházejících dnech. Pro spoustu týmů 100 kol už není žádná meta. Ale pro nás je to jako 1 000 kol, protože se toho o tomto autě musíme ještě tolik dozvědět." Jezdec dále dodává, že poslední dva dny testů musí stáj využít pro vylepšení motoru a také práci na nastavení MP4-30.
Na zádi nového McLarenu MP4-30 dnes konečně všechno fungovalo jak má (foto: McLaren)
"Víme, že z pohonné jednotky toho můžeme dostat více. Myslím, že jsme udělali dobrý pokrok, ale stále je před námi dlouhá cesta. Zatím jsem moc nepracoval na nastavení, protože je třeba odvést hodně aero práce, práce se světlou výškou a s křídly. Ta Vám přinese hodně času, když to zvládnete před prvním závodem. Práce na nastavení přinese zlepšení v řádu desetin.
Pocit je solidní, ale stále jsme ve stádiu vývoje. Určitě zatím nejsme tam, kde potřebujeme být," zakončil matador startovního pole F1. Zítra převezme monopost od Buttona rezervní jezdec týmu, Kevin Magnussen, Fernando Alonso je po havárii z minulého týdny nucený odpočívat.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.