Jenson Button konečně dokázal s novým McLarenem ujet přes 100 kol - konkrétně 101. Podle něj je to pocit, "jako by ujel 1 000 kol" - vzhledem k problémům, které až doposud brzdily testování britské stáje.
Tým zažívá již od Jerezu neustálé a opakující se problémy s pohonnou jednotkou a navíc během prvního testu v Barceloně přišel o Fernanda Alonsa. Problémy s hydraulikou trápily McLaren v prvním dni druhých testů v Barceloně. Dnes už ale mistr světa F1 z roku 2009 dokázal najet 101 kol. Pak jej menší elektronický problém donutil odstavit auto na výjezdu ze zatáčky číslo 7.
Do konce testování už ale zbývalo jen pár minut. Jenson Button k dnešnímu testování říká: "Je to skvělý pocit ujet 101 kol. Spolehlivost dnes byla skvělá. Je to velký, opravdu velký, krok vpřed. Každý z týmu do toho dal hodně. Když se podíváte na výsledkovou listinu, tak teď nejsme možná nejrychlejší.
Ale je toho tolik, co se dá zlepšit a upravit v nadcházejících dnech. Pro spoustu týmů 100 kol už není žádná meta. Ale pro nás je to jako 1 000 kol, protože se toho o tomto autě musíme ještě tolik dozvědět." Jezdec dále dodává, že poslední dva dny testů musí stáj využít pro vylepšení motoru a také práci na nastavení MP4-30.
Na zádi nového McLarenu MP4-30 dnes konečně všechno fungovalo jak má (foto: McLaren)
"Víme, že z pohonné jednotky toho můžeme dostat více. Myslím, že jsme udělali dobrý pokrok, ale stále je před námi dlouhá cesta. Zatím jsem moc nepracoval na nastavení, protože je třeba odvést hodně aero práce, práce se světlou výškou a s křídly. Ta Vám přinese hodně času, když to zvládnete před prvním závodem. Práce na nastavení přinese zlepšení v řádu desetin.
Pocit je solidní, ale stále jsme ve stádiu vývoje. Určitě zatím nejsme tam, kde potřebujeme být," zakončil matador startovního pole F1. Zítra převezme monopost od Buttona rezervní jezdec týmu, Kevin Magnussen, Fernando Alonso je po havárii z minulého týdny nucený odpočívat.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.