McLaren dnes ujel kvůli znovu se objevivšímu problému s těsněním MGU-K jen 24 kol. Po sobotě přiznává zklamání.
Program nesplněn"Den nás zklamal. Vlhké počasí vedle k tomu, aby byl důraz kladen na aerodynamické testování. To však utnula chyba přepracovaného těsnění, které jsme dnes nasadili ve snaze vyřešit potíž s MGU-K z tohoto týdne.
K završení obtížného dne Jenson utrpěl defekt přechodné pneumatiky během nácviku zastávky v boxech, proto na konci boxové uličky zastavil," popisuje McLaren trable, které ho v Barceloně v sobotu postihly.
Button zůstává optimistou"Včera to nebylo špatné, ujeli jsme více kilometrů a nasbírali spoustu dat, ale dnes to bylo těžké. Nebyl to můj den. Měli jsme podobný problém jako ve čtvrtek, vadné těsnění MGU-K, odpolední jízdy proto byly omezeny na testování aerodynamiky a nácvik zastávek v boxech.
Stále nemůžu komentovat to, jak na tom auto bude, až vše bude hladce fungovat, protože jsem neměl šanci pořádně si zajezdit, aniž bych se nesetkal s problémy. Přesto cítím, že s autem není rozhodně nic v nepořádku nebo že netrpí žádným problémem s ovladatelností. Usednete do vozu a všechno vám přijde v pořádku.
Jenson Button nový vůz ještě naplno neprohnal (foto: McLaren)
Snad naše problémy vyřešíme dříve než později, ale zítra nás zřejmě čeká další náročný den. Momentálně je toho spousta, v čem se můžeme zlepšit. Stále zbývá pět dní testování, snad tedy půjde o pět dobrých dnů," říká Button.
Letos můžeme vyhrát závod"V prvním závodě mít vítězné auto nebudeme, ale v posledním tomu tak být může. Myslím, že se od nás dočkáte velkých zlepšení. Od prvního testu jsme dosáhli ohromných pokroků, ale kvůli dalším problémům, které musíme řešit, je nemůžete vidět.
Jsme docela zvědavi na to, co tohle auto dokáže při plném výkonu, protože si myslím, že má spoustu potenciálu. Jen je těžké ho z auta právě teď dostat. Nečeká nás další těžká sezóna. Jestli jsme na první závod připraveni nebo ne, to zatím nedokážu říct.
Je to hodně odlišná situace od posledních dvou let, kdy jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí. Teď je to pro nás všechno nové. Všichni tam mají tolik zkušeností s těmito pohonnými jednotkami, zatímco Honda očividně ne, takže to vypadá hůře, než to je.
První závod nevyhraje, ale v tom posledním by McLaren MP4-30 mohl mít na vítězství(foto: Honda Racing F1)
Rád bych každý den zajížděl jedno kolo za druhým, momentálně k tomu ale nedochází. Existují problémy, které musíme řešit a které vyřešíme. Doufám, že příští test pro nás bude dobrý, pokud jde o ujetou vzdálenost, abychom mohli nabrat před prvním závodem sebevědomí a dostat to nejvíce z toho, co máme, a zatlačit auto na limit," pokračuje zkušený jezdec.
Co v neděli?Zítra přijde na řadu poslední den prvního čtyřdenního testování v Barceloně. "Tým se pokusí o další nápravu pokračujícího problému s MGU-K. Vzhledem k nedostatku kilometrů, který jsme tento týden zatím zaznamenali, zůstává program pro zítřek relativně otevřený," dodává McLaren.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.