McLaren dnes ujel kvůli znovu se objevivšímu problému s těsněním MGU-K jen 24 kol. Po sobotě přiznává zklamání.
Program nesplněn"Den nás zklamal. Vlhké počasí vedle k tomu, aby byl důraz kladen na aerodynamické testování. To však utnula chyba přepracovaného těsnění, které jsme dnes nasadili ve snaze vyřešit potíž s MGU-K z tohoto týdne.
K završení obtížného dne Jenson utrpěl defekt přechodné pneumatiky během nácviku zastávky v boxech, proto na konci boxové uličky zastavil," popisuje McLaren trable, které ho v Barceloně v sobotu postihly.
Button zůstává optimistou"Včera to nebylo špatné, ujeli jsme více kilometrů a nasbírali spoustu dat, ale dnes to bylo těžké. Nebyl to můj den. Měli jsme podobný problém jako ve čtvrtek, vadné těsnění MGU-K, odpolední jízdy proto byly omezeny na testování aerodynamiky a nácvik zastávek v boxech.
Stále nemůžu komentovat to, jak na tom auto bude, až vše bude hladce fungovat, protože jsem neměl šanci pořádně si zajezdit, aniž bych se nesetkal s problémy. Přesto cítím, že s autem není rozhodně nic v nepořádku nebo že netrpí žádným problémem s ovladatelností. Usednete do vozu a všechno vám přijde v pořádku.
Jenson Button nový vůz ještě naplno neprohnal (foto: McLaren)
Snad naše problémy vyřešíme dříve než později, ale zítra nás zřejmě čeká další náročný den. Momentálně je toho spousta, v čem se můžeme zlepšit. Stále zbývá pět dní testování, snad tedy půjde o pět dobrých dnů," říká Button.
Letos můžeme vyhrát závod"V prvním závodě mít vítězné auto nebudeme, ale v posledním tomu tak být může. Myslím, že se od nás dočkáte velkých zlepšení. Od prvního testu jsme dosáhli ohromných pokroků, ale kvůli dalším problémům, které musíme řešit, je nemůžete vidět.
Jsme docela zvědavi na to, co tohle auto dokáže při plném výkonu, protože si myslím, že má spoustu potenciálu. Jen je těžké ho z auta právě teď dostat. Nečeká nás další těžká sezóna. Jestli jsme na první závod připraveni nebo ne, to zatím nedokážu říct.
Je to hodně odlišná situace od posledních dvou let, kdy jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí. Teď je to pro nás všechno nové. Všichni tam mají tolik zkušeností s těmito pohonnými jednotkami, zatímco Honda očividně ne, takže to vypadá hůře, než to je.
První závod nevyhraje, ale v tom posledním by McLaren MP4-30 mohl mít na vítězství(foto: Honda Racing F1)
Rád bych každý den zajížděl jedno kolo za druhým, momentálně k tomu ale nedochází. Existují problémy, které musíme řešit a které vyřešíme. Doufám, že příští test pro nás bude dobrý, pokud jde o ujetou vzdálenost, abychom mohli nabrat před prvním závodem sebevědomí a dostat to nejvíce z toho, co máme, a zatlačit auto na limit," pokračuje zkušený jezdec.
Co v neděli?Zítra přijde na řadu poslední den prvního čtyřdenního testování v Barceloně. "Tým se pokusí o další nápravu pokračujícího problému s MGU-K. Vzhledem k nedostatku kilometrů, který jsme tento týden zatím zaznamenali, zůstává program pro zítřek relativně otevřený," dodává McLaren.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.