McLaren dnes ujel kvůli znovu se objevivšímu problému s těsněním MGU-K jen 24 kol. Po sobotě přiznává zklamání.
Program nesplněn"Den nás zklamal. Vlhké počasí vedle k tomu, aby byl důraz kladen na aerodynamické testování. To však utnula chyba přepracovaného těsnění, které jsme dnes nasadili ve snaze vyřešit potíž s MGU-K z tohoto týdne.
K završení obtížného dne Jenson utrpěl defekt přechodné pneumatiky během nácviku zastávky v boxech, proto na konci boxové uličky zastavil," popisuje McLaren trable, které ho v Barceloně v sobotu postihly.
Button zůstává optimistou"Včera to nebylo špatné, ujeli jsme více kilometrů a nasbírali spoustu dat, ale dnes to bylo těžké. Nebyl to můj den. Měli jsme podobný problém jako ve čtvrtek, vadné těsnění MGU-K, odpolední jízdy proto byly omezeny na testování aerodynamiky a nácvik zastávek v boxech.
Stále nemůžu komentovat to, jak na tom auto bude, až vše bude hladce fungovat, protože jsem neměl šanci pořádně si zajezdit, aniž bych se nesetkal s problémy. Přesto cítím, že s autem není rozhodně nic v nepořádku nebo že netrpí žádným problémem s ovladatelností. Usednete do vozu a všechno vám přijde v pořádku.
Jenson Button nový vůz ještě naplno neprohnal (foto: McLaren)
Snad naše problémy vyřešíme dříve než později, ale zítra nás zřejmě čeká další náročný den. Momentálně je toho spousta, v čem se můžeme zlepšit. Stále zbývá pět dní testování, snad tedy půjde o pět dobrých dnů," říká Button.
Letos můžeme vyhrát závod"V prvním závodě mít vítězné auto nebudeme, ale v posledním tomu tak být může. Myslím, že se od nás dočkáte velkých zlepšení. Od prvního testu jsme dosáhli ohromných pokroků, ale kvůli dalším problémům, které musíme řešit, je nemůžete vidět.
Jsme docela zvědavi na to, co tohle auto dokáže při plném výkonu, protože si myslím, že má spoustu potenciálu. Jen je těžké ho z auta právě teď dostat. Nečeká nás další těžká sezóna. Jestli jsme na první závod připraveni nebo ne, to zatím nedokážu říct.
Je to hodně odlišná situace od posledních dvou let, kdy jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí. Teď je to pro nás všechno nové. Všichni tam mají tolik zkušeností s těmito pohonnými jednotkami, zatímco Honda očividně ne, takže to vypadá hůře, než to je.
První závod nevyhraje, ale v tom posledním by McLaren MP4-30 mohl mít na vítězství(foto: Honda Racing F1)
Rád bych každý den zajížděl jedno kolo za druhým, momentálně k tomu ale nedochází. Existují problémy, které musíme řešit a které vyřešíme. Doufám, že příští test pro nás bude dobrý, pokud jde o ujetou vzdálenost, abychom mohli nabrat před prvním závodem sebevědomí a dostat to nejvíce z toho, co máme, a zatlačit auto na limit," pokračuje zkušený jezdec.
Co v neděli?Zítra přijde na řadu poslední den prvního čtyřdenního testování v Barceloně. "Tým se pokusí o další nápravu pokračujícího problému s MGU-K. Vzhledem k nedostatku kilometrů, který jsme tento týden zatím zaznamenali, zůstává program pro zítřek relativně otevřený," dodává McLaren.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.