McLaren dnes ujel kvůli znovu se objevivšímu problému s těsněním MGU-K jen 24 kol. Po sobotě přiznává zklamání.
Program nesplněn"Den nás zklamal. Vlhké počasí vedle k tomu, aby byl důraz kladen na aerodynamické testování. To však utnula chyba přepracovaného těsnění, které jsme dnes nasadili ve snaze vyřešit potíž s MGU-K z tohoto týdne.
K završení obtížného dne Jenson utrpěl defekt přechodné pneumatiky během nácviku zastávky v boxech, proto na konci boxové uličky zastavil," popisuje McLaren trable, které ho v Barceloně v sobotu postihly.
Button zůstává optimistou"Včera to nebylo špatné, ujeli jsme více kilometrů a nasbírali spoustu dat, ale dnes to bylo těžké. Nebyl to můj den. Měli jsme podobný problém jako ve čtvrtek, vadné těsnění MGU-K, odpolední jízdy proto byly omezeny na testování aerodynamiky a nácvik zastávek v boxech.
Stále nemůžu komentovat to, jak na tom auto bude, až vše bude hladce fungovat, protože jsem neměl šanci pořádně si zajezdit, aniž bych se nesetkal s problémy. Přesto cítím, že s autem není rozhodně nic v nepořádku nebo že netrpí žádným problémem s ovladatelností. Usednete do vozu a všechno vám přijde v pořádku.
Jenson Button nový vůz ještě naplno neprohnal (foto: McLaren)
Snad naše problémy vyřešíme dříve než později, ale zítra nás zřejmě čeká další náročný den. Momentálně je toho spousta, v čem se můžeme zlepšit. Stále zbývá pět dní testování, snad tedy půjde o pět dobrých dnů," říká Button.
Letos můžeme vyhrát závod"V prvním závodě mít vítězné auto nebudeme, ale v posledním tomu tak být může. Myslím, že se od nás dočkáte velkých zlepšení. Od prvního testu jsme dosáhli ohromných pokroků, ale kvůli dalším problémům, které musíme řešit, je nemůžete vidět.
Jsme docela zvědavi na to, co tohle auto dokáže při plném výkonu, protože si myslím, že má spoustu potenciálu. Jen je těžké ho z auta právě teď dostat. Nečeká nás další těžká sezóna. Jestli jsme na první závod připraveni nebo ne, to zatím nedokážu říct.
Je to hodně odlišná situace od posledních dvou let, kdy jsme zkrátka nebyli dostatečně rychlí. Teď je to pro nás všechno nové. Všichni tam mají tolik zkušeností s těmito pohonnými jednotkami, zatímco Honda očividně ne, takže to vypadá hůře, než to je.
První závod nevyhraje, ale v tom posledním by McLaren MP4-30 mohl mít na vítězství(foto: Honda Racing F1)
Rád bych každý den zajížděl jedno kolo za druhým, momentálně k tomu ale nedochází. Existují problémy, které musíme řešit a které vyřešíme. Doufám, že příští test pro nás bude dobrý, pokud jde o ujetou vzdálenost, abychom mohli nabrat před prvním závodem sebevědomí a dostat to nejvíce z toho, co máme, a zatlačit auto na limit," pokračuje zkušený jezdec.
Co v neděli?Zítra přijde na řadu poslední den prvního čtyřdenního testování v Barceloně. "Tým se pokusí o další nápravu pokračujícího problému s MGU-K. Vzhledem k nedostatku kilometrů, který jsme tento týden zatím zaznamenali, zůstává program pro zítřek relativně otevřený," dodává McLaren.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.
Dosavadní prezident FIA si zajistil další čtyřleté funkční období v čele federace. Pokračuje tak kontinuita vedení jedné z klíčových institucí světového motorsportu.
Odchod Helmuta Marka znamená pro Red Bull i Maxe Verstappena konec klíčové kapitoly moderní éry týmu. Muž, který stál u zrodu týmu současné dominance, zanechává výraznou stopu.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.