Jenson Button věří, že se McLaren po opětovném spojení s Hondou dostane mezi špičku Formule 1. Vědí, co ostatní dostávají ze svých pohonných jednotek a co musí udělat, aby byli konkurenceschopní.
Brit si dobře uvědomuje, jak moc se Honda snaží v F1 znovu prosadit po úspěších s McLarenem v letech 1988 - 1991, kdy byli téměř neporazitelní. "V letech 2007 a 2008 jsme nezískali výsledky. Chceme toho tedy hodně dosáhnout dát dohromady tu správnou spolupráci. Hodně věcí jsme nedokončili," vzpomíná Button na poslední epizodu japonské automobilky, z jejíhož úsilí vytěžil Brawn v sezóně 2009 maximum.
Přesto, že se v předsezónních testech trápili a dohromady ujeli v Jerezu sotva 350 km (na rozdíl od 2285 km Mercedesu), tak pilot McLarenu věří, že Honda se dlouho trápit nebude: "Líbí se mi jejich filozofie, způsob závodění.
Jak vždy říkají, stavějí silniční auta, aby závodili. Posledních pár let to pro ně bylo velmi těžké, protože ve sportu nepůsobili. Ale teď jsou tady a budou silní. Dají do toho vše, aby byli silní, což je skvělé," uvádí Button pro The Guardian. Kritika Hondy za ujetou vzdálenost v Jerezu podle něj není na místě, protože připravili zcela nový motor, a stejně jako týmy loni se potýkají s dětskými nemocemi.
Jenson Button věří, že se McLaren s Hondou dostane opět na špici (foto: Honda)
"Mají své cíle a rozumí tomu, co ostatní ze svých motorů dostávají, silným a slabým stránkám těch vozů. Není to tak, že s motorem před testem tři roky jezdili. A jak víte, v F1 nejsou vozy dříve než před prvním zimním testem připravené.
Všechno přichází na poslední chvíli, protože se snažíte z auta i z motoru před tím testem dostat všechno. Jsem si jistý, že to spoustu lidí mate, když se auto při prvním testu objeví na dráze až v 11 místo v 9 hodin.
Proč jste nemohli začít o dvě hodiny dříve? Je to kvůli tomu, že se vždy snažíte ze zimy dostat maximum a k prvnímu testu dorazit s tím nejlepším možným balíkem. Proto někdy začínáte s menším zpožděním," vysvětluje Button, který je dnes společně s Fernandem Alonsem a Ronem Dennisem v Japonsku na pozvání Hondy, která své sportovní plány představila na tiskové konferenci v Tokyu.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.