Jenson Button věří, že se McLaren po opětovném spojení s Hondou dostane mezi špičku Formule 1. Vědí, co ostatní dostávají ze svých pohonných jednotek a co musí udělat, aby byli konkurenceschopní.
Brit si dobře uvědomuje, jak moc se Honda snaží v F1 znovu prosadit po úspěších s McLarenem v letech 1988 - 1991, kdy byli téměř neporazitelní. "V letech 2007 a 2008 jsme nezískali výsledky. Chceme toho tedy hodně dosáhnout dát dohromady tu správnou spolupráci. Hodně věcí jsme nedokončili," vzpomíná Button na poslední epizodu japonské automobilky, z jejíhož úsilí vytěžil Brawn v sezóně 2009 maximum.
Přesto, že se v předsezónních testech trápili a dohromady ujeli v Jerezu sotva 350 km (na rozdíl od 2285 km Mercedesu), tak pilot McLarenu věří, že Honda se dlouho trápit nebude: "Líbí se mi jejich filozofie, způsob závodění.
Jak vždy říkají, stavějí silniční auta, aby závodili. Posledních pár let to pro ně bylo velmi těžké, protože ve sportu nepůsobili. Ale teď jsou tady a budou silní. Dají do toho vše, aby byli silní, což je skvělé," uvádí Button pro The Guardian. Kritika Hondy za ujetou vzdálenost v Jerezu podle něj není na místě, protože připravili zcela nový motor, a stejně jako týmy loni se potýkají s dětskými nemocemi.
Jenson Button věří, že se McLaren s Hondou dostane opět na špici (foto: Honda)
"Mají své cíle a rozumí tomu, co ostatní ze svých motorů dostávají, silným a slabým stránkám těch vozů. Není to tak, že s motorem před testem tři roky jezdili. A jak víte, v F1 nejsou vozy dříve než před prvním zimním testem připravené.
Všechno přichází na poslední chvíli, protože se snažíte z auta i z motoru před tím testem dostat všechno. Jsem si jistý, že to spoustu lidí mate, když se auto při prvním testu objeví na dráze až v 11 místo v 9 hodin.
Proč jste nemohli začít o dvě hodiny dříve? Je to kvůli tomu, že se vždy snažíte ze zimy dostat maximum a k prvnímu testu dorazit s tím nejlepším možným balíkem. Proto někdy začínáte s menším zpožděním," vysvětluje Button, který je dnes společně s Fernandem Alonsem a Ronem Dennisem v Japonsku na pozvání Hondy, která své sportovní plány představila na tiskové konferenci v Tokyu.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.