Jenson Button věří, že se McLaren po opětovném spojení s Hondou dostane mezi špičku Formule 1. Vědí, co ostatní dostávají ze svých pohonných jednotek a co musí udělat, aby byli konkurenceschopní.
Brit si dobře uvědomuje, jak moc se Honda snaží v F1 znovu prosadit po úspěších s McLarenem v letech 1988 - 1991, kdy byli téměř neporazitelní. "V letech 2007 a 2008 jsme nezískali výsledky. Chceme toho tedy hodně dosáhnout dát dohromady tu správnou spolupráci. Hodně věcí jsme nedokončili," vzpomíná Button na poslední epizodu japonské automobilky, z jejíhož úsilí vytěžil Brawn v sezóně 2009 maximum.
Přesto, že se v předsezónních testech trápili a dohromady ujeli v Jerezu sotva 350 km (na rozdíl od 2285 km Mercedesu), tak pilot McLarenu věří, že Honda se dlouho trápit nebude: "Líbí se mi jejich filozofie, způsob závodění.
Jak vždy říkají, stavějí silniční auta, aby závodili. Posledních pár let to pro ně bylo velmi těžké, protože ve sportu nepůsobili. Ale teď jsou tady a budou silní. Dají do toho vše, aby byli silní, což je skvělé," uvádí Button pro The Guardian. Kritika Hondy za ujetou vzdálenost v Jerezu podle něj není na místě, protože připravili zcela nový motor, a stejně jako týmy loni se potýkají s dětskými nemocemi.
Jenson Button věří, že se McLaren s Hondou dostane opět na špici (foto: Honda)
"Mají své cíle a rozumí tomu, co ostatní ze svých motorů dostávají, silným a slabým stránkám těch vozů. Není to tak, že s motorem před testem tři roky jezdili. A jak víte, v F1 nejsou vozy dříve než před prvním zimním testem připravené.
Všechno přichází na poslední chvíli, protože se snažíte z auta i z motoru před tím testem dostat všechno. Jsem si jistý, že to spoustu lidí mate, když se auto při prvním testu objeví na dráze až v 11 místo v 9 hodin.
Proč jste nemohli začít o dvě hodiny dříve? Je to kvůli tomu, že se vždy snažíte ze zimy dostat maximum a k prvnímu testu dorazit s tím nejlepším možným balíkem. Proto někdy začínáte s menším zpožděním," vysvětluje Button, který je dnes společně s Fernandem Alonsem a Ronem Dennisem v Japonsku na pozvání Hondy, která své sportovní plány představila na tiskové konferenci v Tokyu.
Lewis Hamilton letos v sezóně 2025 zatím zápasí s nepříznivými výsledky. Ačkoliv Silverstone přineslo zlepšení, Brit stále hledá formu a není s dosavadním výkonem spokojený.
Oscar Piastri po penalizaci ve Velké ceně Velké Británie chtěl vyměnit pozici s Landem Norrisem, ale uznal, že by to nebylo fér. I přes zklamání respektoval týmové rozhodnutí a chce se z této zkušenosti poučit.
Lando Norris si za výhru v Británii odnesl trofej složenou z 2 717 kostek LEGO. Tradiční RAC Trophy tak dostala moderní a hravý vzhled.
Oscar Piastri byl frustrovaný po deseti sekundové penalizaci, kterou dostal za zpomalení za safety carem. Trest ho připravil o vítězství a proměnil slibně rozjetý závod ve zklamání.
Po 239 startech se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódiového umístění ve Formuli 1. Trpělivost, vytrvalost a dlouholeté zkušenosti mu přinesly zasloužený úspěch.
Lando Norris využil deštivých podmínek a strategických chyb soupeřů k suverénnímu vítězství na domácí půdě v Silverstone. Zaslouženou pozornost ale sklidil i Nico Hülkenberg, který po letech úsilí získal své první pódium ve Formuli 1.
McLaren zatím zůstává favoritem sezóny, ale šéf týmu Andrea Stella vnímá rostoucí formu Ferrari jako potenciální hrozbu. Podle něj by jejich zlepšení mohlo dodat šampionátu větší napětí.
Max Verstappen po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie uvedl, že mu Andrea Kimi Antonelli pomohl poskytnutím větrného stínu (tow), což mu mohlo přinést drobné zlepšení času na kolo.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.