Jenson Button věří, že se McLaren po opětovném spojení s Hondou dostane mezi špičku Formule 1. Vědí, co ostatní dostávají ze svých pohonných jednotek a co musí udělat, aby byli konkurenceschopní.
Brit si dobře uvědomuje, jak moc se Honda snaží v F1 znovu prosadit po úspěších s McLarenem v letech 1988 - 1991, kdy byli téměř neporazitelní. "V letech 2007 a 2008 jsme nezískali výsledky. Chceme toho tedy hodně dosáhnout dát dohromady tu správnou spolupráci. Hodně věcí jsme nedokončili," vzpomíná Button na poslední epizodu japonské automobilky, z jejíhož úsilí vytěžil Brawn v sezóně 2009 maximum.
Přesto, že se v předsezónních testech trápili a dohromady ujeli v Jerezu sotva 350 km (na rozdíl od 2285 km Mercedesu), tak pilot McLarenu věří, že Honda se dlouho trápit nebude: "Líbí se mi jejich filozofie, způsob závodění.
Jak vždy říkají, stavějí silniční auta, aby závodili. Posledních pár let to pro ně bylo velmi těžké, protože ve sportu nepůsobili. Ale teď jsou tady a budou silní. Dají do toho vše, aby byli silní, což je skvělé," uvádí Button pro The Guardian. Kritika Hondy za ujetou vzdálenost v Jerezu podle něj není na místě, protože připravili zcela nový motor, a stejně jako týmy loni se potýkají s dětskými nemocemi.
Jenson Button věří, že se McLaren s Hondou dostane opět na špici (foto: Honda)
"Mají své cíle a rozumí tomu, co ostatní ze svých motorů dostávají, silným a slabým stránkám těch vozů. Není to tak, že s motorem před testem tři roky jezdili. A jak víte, v F1 nejsou vozy dříve než před prvním zimním testem připravené.
Všechno přichází na poslední chvíli, protože se snažíte z auta i z motoru před tím testem dostat všechno. Jsem si jistý, že to spoustu lidí mate, když se auto při prvním testu objeví na dráze až v 11 místo v 9 hodin.
Proč jste nemohli začít o dvě hodiny dříve? Je to kvůli tomu, že se vždy snažíte ze zimy dostat maximum a k prvnímu testu dorazit s tím nejlepším možným balíkem. Proto někdy začínáte s menším zpožděním," vysvětluje Button, který je dnes společně s Fernandem Alonsem a Ronem Dennisem v Japonsku na pozvání Hondy, která své sportovní plány představila na tiskové konferenci v Tokyu.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.
Lando Norris se posunul do čela šampionátu jezdců, když o jediný bod předstihl svého týmového kolegu Oscara Piastriho.