S novým McLarenem se projel už i Jenson Button. Avšak i on toho moc neujel. Ohledně potenciálu MP4-30 však tápe bývalý mistr světa v temnotě.
Nový McLaren zatím zlobí. V neděli ujel Fernando Alonso slabých 6 kol, dnes převzal volant Jenson Button, avšak se stejným výsledkem. Také Brit si připsal 6 kol. Takže po dvou dnech nevíme o potenciálu McLarenu vůbec nic. Tým by teď potřeboval, aby auto začalo jezdit bez problémů po okruhu.
"Nemyslím si, že bychom ujeli méně kol než Red Bull a Renault loni," snaží se Jenson Button přirovnat situaci McLarenu k té loňské Red Bullu a Renaultu. "Red Bull dnes jezdil bez předního křídla, takže sesbíral ještě méně dat než my. Jen si vzpomeňte, kde byl Red Bull před 12 měsící a že v Austrálii dojel na druhém místě." Následně o něj přišel, protože byl Ricciardo diskvalifikován.
"Může se stát cokoliv. Věděli jsme, že první test bude hodně těžký. Už to není tak jako dřív, když jste prostě namontovali do auta motor a jeli jste. Pohonné jednotky jsou komplikované." Zatím se zdá, že hlavní problém je ve spolupráci jednotlivých součástí pohonné jednotky mezi sebou. "Před tímto testem jsem neměl žádná zvláštní očekávání.
Nový McLaren dnes pozlobil i Buttona, ujede zítra McLaren konečně víc než 6 kol?(foto: McLaren)
Nemyslel jsem si, že budeme jezdit jedno kolo za druhým. I mistrovský tým měl dnes, po dobrém včerejšku, problém. Nemyslím si, že se jejich pohonná jednotka moc liší od té loňské a přesto měli problémy. I tak jsem nečekal, že odjedeme 40 nebo 60 kol každý den. Musíme pracovat, abychom pochopili problémy - o tom je testování."
"Snad ujedeme zítra více kol. Nám jde tento týden o to, abychom ujeli kilometry a posbíraly zkušenosti. Ohledně potenciálu nemohu nic říct, protože jsem s autem ještě nejel v plné rychlosti. Důležitá je koncentrace na další práci. Ještě jsme neodjeli jediné rychlé kolo, snad budeme konkurenceschopní při prvním závodu. Zatím nevíme, jak na tom jsme."
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.