S novým McLarenem se projel už i Jenson Button. Avšak i on toho moc neujel. Ohledně potenciálu MP4-30 však tápe bývalý mistr světa v temnotě.
Nový McLaren zatím zlobí. V neděli ujel Fernando Alonso slabých 6 kol, dnes převzal volant Jenson Button, avšak se stejným výsledkem. Také Brit si připsal 6 kol. Takže po dvou dnech nevíme o potenciálu McLarenu vůbec nic. Tým by teď potřeboval, aby auto začalo jezdit bez problémů po okruhu.
"Nemyslím si, že bychom ujeli méně kol než Red Bull a Renault loni," snaží se Jenson Button přirovnat situaci McLarenu k té loňské Red Bullu a Renaultu. "Red Bull dnes jezdil bez předního křídla, takže sesbíral ještě méně dat než my. Jen si vzpomeňte, kde byl Red Bull před 12 měsící a že v Austrálii dojel na druhém místě." Následně o něj přišel, protože byl Ricciardo diskvalifikován.
"Může se stát cokoliv. Věděli jsme, že první test bude hodně těžký. Už to není tak jako dřív, když jste prostě namontovali do auta motor a jeli jste. Pohonné jednotky jsou komplikované." Zatím se zdá, že hlavní problém je ve spolupráci jednotlivých součástí pohonné jednotky mezi sebou. "Před tímto testem jsem neměl žádná zvláštní očekávání.
Nový McLaren dnes pozlobil i Buttona, ujede zítra McLaren konečně víc než 6 kol?(foto: McLaren)
Nemyslel jsem si, že budeme jezdit jedno kolo za druhým. I mistrovský tým měl dnes, po dobrém včerejšku, problém. Nemyslím si, že se jejich pohonná jednotka moc liší od té loňské a přesto měli problémy. I tak jsem nečekal, že odjedeme 40 nebo 60 kol každý den. Musíme pracovat, abychom pochopili problémy - o tom je testování."
"Snad ujedeme zítra více kol. Nám jde tento týden o to, abychom ujeli kilometry a posbíraly zkušenosti. Ohledně potenciálu nemohu nic říct, protože jsem s autem ještě nejel v plné rychlosti. Důležitá je koncentrace na další práci. Ještě jsme neodjeli jediné rychlé kolo, snad budeme konkurenceschopní při prvním závodu. Zatím nevíme, jak na tom jsme."
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.