S novým McLarenem se projel už i Jenson Button. Avšak i on toho moc neujel. Ohledně potenciálu MP4-30 však tápe bývalý mistr světa v temnotě.
Nový McLaren zatím zlobí. V neděli ujel Fernando Alonso slabých 6 kol, dnes převzal volant Jenson Button, avšak se stejným výsledkem. Také Brit si připsal 6 kol. Takže po dvou dnech nevíme o potenciálu McLarenu vůbec nic. Tým by teď potřeboval, aby auto začalo jezdit bez problémů po okruhu.
"Nemyslím si, že bychom ujeli méně kol než Red Bull a Renault loni," snaží se Jenson Button přirovnat situaci McLarenu k té loňské Red Bullu a Renaultu. "Red Bull dnes jezdil bez předního křídla, takže sesbíral ještě méně dat než my. Jen si vzpomeňte, kde byl Red Bull před 12 měsící a že v Austrálii dojel na druhém místě." Následně o něj přišel, protože byl Ricciardo diskvalifikován.
"Může se stát cokoliv. Věděli jsme, že první test bude hodně těžký. Už to není tak jako dřív, když jste prostě namontovali do auta motor a jeli jste. Pohonné jednotky jsou komplikované." Zatím se zdá, že hlavní problém je ve spolupráci jednotlivých součástí pohonné jednotky mezi sebou. "Před tímto testem jsem neměl žádná zvláštní očekávání.
Nový McLaren dnes pozlobil i Buttona, ujede zítra McLaren konečně víc než 6 kol?(foto: McLaren)
Nemyslel jsem si, že budeme jezdit jedno kolo za druhým. I mistrovský tým měl dnes, po dobrém včerejšku, problém. Nemyslím si, že se jejich pohonná jednotka moc liší od té loňské a přesto měli problémy. I tak jsem nečekal, že odjedeme 40 nebo 60 kol každý den. Musíme pracovat, abychom pochopili problémy - o tom je testování."
"Snad ujedeme zítra více kol. Nám jde tento týden o to, abychom ujeli kilometry a posbíraly zkušenosti. Ohledně potenciálu nemohu nic říct, protože jsem s autem ještě nejel v plné rychlosti. Důležitá je koncentrace na další práci. Ještě jsme neodjeli jediné rychlé kolo, snad budeme konkurenceschopní při prvním závodu. Zatím nevíme, jak na tom jsme."
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.
Red Bull Racing se v roce 2026 chystá představit vlastní pohonné jednotky, které vyvinul ve spolupráci s Fordem. Šéf týmu Christian Horner je nadšený z tohoto kroku, i když si je vědom rizika, které s ním souvisí.