S novým McLarenem se projel už i Jenson Button. Avšak i on toho moc neujel. Ohledně potenciálu MP4-30 však tápe bývalý mistr světa v temnotě.
Nový McLaren zatím zlobí. V neděli ujel Fernando Alonso slabých 6 kol, dnes převzal volant Jenson Button, avšak se stejným výsledkem. Také Brit si připsal 6 kol. Takže po dvou dnech nevíme o potenciálu McLarenu vůbec nic. Tým by teď potřeboval, aby auto začalo jezdit bez problémů po okruhu.
"Nemyslím si, že bychom ujeli méně kol než Red Bull a Renault loni," snaží se Jenson Button přirovnat situaci McLarenu k té loňské Red Bullu a Renaultu. "Red Bull dnes jezdil bez předního křídla, takže sesbíral ještě méně dat než my. Jen si vzpomeňte, kde byl Red Bull před 12 měsící a že v Austrálii dojel na druhém místě." Následně o něj přišel, protože byl Ricciardo diskvalifikován.
"Může se stát cokoliv. Věděli jsme, že první test bude hodně těžký. Už to není tak jako dřív, když jste prostě namontovali do auta motor a jeli jste. Pohonné jednotky jsou komplikované." Zatím se zdá, že hlavní problém je ve spolupráci jednotlivých součástí pohonné jednotky mezi sebou. "Před tímto testem jsem neměl žádná zvláštní očekávání.
Nový McLaren dnes pozlobil i Buttona, ujede zítra McLaren konečně víc než 6 kol?(foto: McLaren)
Nemyslel jsem si, že budeme jezdit jedno kolo za druhým. I mistrovský tým měl dnes, po dobrém včerejšku, problém. Nemyslím si, že se jejich pohonná jednotka moc liší od té loňské a přesto měli problémy. I tak jsem nečekal, že odjedeme 40 nebo 60 kol každý den. Musíme pracovat, abychom pochopili problémy - o tom je testování."
"Snad ujedeme zítra více kol. Nám jde tento týden o to, abychom ujeli kilometry a posbíraly zkušenosti. Ohledně potenciálu nemohu nic říct, protože jsem s autem ještě nejel v plné rychlosti. Důležitá je koncentrace na další práci. Ještě jsme neodjeli jediné rychlé kolo, snad budeme konkurenceschopní při prvním závodu. Zatím nevíme, jak na tom jsme."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.