Britský McLaren se stále nerozhodl, kdo bude příští rok nastupovat po boku Fernanda Alonsa. Pokud by zůstal Jenson Button, jeho plat by byl mnohem nižší než plat Španěla, který si má ve Wokingu i díky Hondě přijít na 900 mil. Kč ročně.
V zákulisí stáje z Wokingu se jedná o tom, kdo bude tým příští rok vlastnit, proto rozhodnutí o jezdecké sestavě bylo dáno na druhou kolej. Ron Dennis se snaží sehnat finance na odkup akcií od ostatních společníků tak, aby mohl mít majoritní podíl.
Jenson Button s Kevinem Magnussenem proto netrpělivě čekají na to, až jim zazvoní telefon a oznámí rozhodnutí týmu, které by podle sportovního ředitele Erica Boulliera mohlo padnout "během několika dnů."
Za svého krajana se přimluvil během předávání cen Autosport Awards Lewis Hamilton: "Jensone, vidím tě tam, chlape. Doufám, že tady příští rok budeš, frajere!" Button ale v této "podivné" situaci zachovává chladnou hlavu: "Kdyby šlo o můj první rok v F1, bylo by to mnohem těžší. Já jsem ale prožil v F1 úžasnou kariéru a vyhrál šampionát."
"To, co jsem dosáhl, bylo parádním zážitkem. Před několika měsíci to bylo velmi obtížné, ale nyní s tím zkrátka jdete. Posledních několik závodů bylo opravdu zážitkem. Pracoval jsem v McLarenu s některými úžasnými lidmi. Bylo to s nimi skutečně potěšení," pokračuje Button.
Jenson Button byl sice v cíli posledního závodu dříve než Alonso, přesto by bral o několik milionů méně, pokud by u McLarenu zůstal (foto: McLaren)
Pokud by u McLarenu zůstal, musel by zřejmě překousnout snížení svého platu. Letos bral za sezónu 12 milionů liber (425 mil. Kč), v té příští příští by ale stále dostával více než nováček Magnussen, který letos inkasoval 500 000 liber (17,6 mil. Kč).
Stáj z Wokingu stále neoznámila příchod Alonsa, protože čeká na rozhodnutí o jeho týmovém kolegovi. Podle BBC už ale podepsal smlouvu, která mu zajišťuje kolem 25,5 milionů liber ročně (900 mil. Kč).
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.