Britský McLaren se stále nerozhodl, kdo bude příští rok nastupovat po boku Fernanda Alonsa. Pokud by zůstal Jenson Button, jeho plat by byl mnohem nižší než plat Španěla, který si má ve Wokingu i díky Hondě přijít na 900 mil. Kč ročně.
V zákulisí stáje z Wokingu se jedná o tom, kdo bude tým příští rok vlastnit, proto rozhodnutí o jezdecké sestavě bylo dáno na druhou kolej. Ron Dennis se snaží sehnat finance na odkup akcií od ostatních společníků tak, aby mohl mít majoritní podíl.
Jenson Button s Kevinem Magnussenem proto netrpělivě čekají na to, až jim zazvoní telefon a oznámí rozhodnutí týmu, které by podle sportovního ředitele Erica Boulliera mohlo padnout "během několika dnů."
Za svého krajana se přimluvil během předávání cen Autosport Awards Lewis Hamilton: "Jensone, vidím tě tam, chlape. Doufám, že tady příští rok budeš, frajere!" Button ale v této "podivné" situaci zachovává chladnou hlavu: "Kdyby šlo o můj první rok v F1, bylo by to mnohem těžší. Já jsem ale prožil v F1 úžasnou kariéru a vyhrál šampionát."
"To, co jsem dosáhl, bylo parádním zážitkem. Před několika měsíci to bylo velmi obtížné, ale nyní s tím zkrátka jdete. Posledních několik závodů bylo opravdu zážitkem. Pracoval jsem v McLarenu s některými úžasnými lidmi. Bylo to s nimi skutečně potěšení," pokračuje Button.
Jenson Button byl sice v cíli posledního závodu dříve než Alonso, přesto by bral o několik milionů méně, pokud by u McLarenu zůstal (foto: McLaren)
Pokud by u McLarenu zůstal, musel by zřejmě překousnout snížení svého platu. Letos bral za sezónu 12 milionů liber (425 mil. Kč), v té příští příští by ale stále dostával více než nováček Magnussen, který letos inkasoval 500 000 liber (17,6 mil. Kč).
Stáj z Wokingu stále neoznámila příchod Alonsa, protože čeká na rozhodnutí o jeho týmovém kolegovi. Podle BBC už ale podepsal smlouvu, která mu zajišťuje kolem 25,5 milionů liber ročně (900 mil. Kč).
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.