Dnes zasedlo představenstvo britské stáje a na programu jednání byla mimo jiné i volba jezdecké sestavy pro sezonu 2015. Jednání však opět nepřineslo žádný výsledek, a tak musejí Button s Magnussenem stále čekat na to, jestli si je tým pro příští sezonu ponechá.
Jenson Button a Kevin Magnussen už hodně dlouho čekají na rozhodnutí McLarenu. Ani dnešní jednání představenstva McLarenu nepřineslo tolik očekávané rozhodnutí. Přitom právě dnes se mělo už konečně rozhodnout, zda-li britský tým upřednostní zkušenosti Buttona nebo dlouhodobý potenciál Magnussena. Druhé místo má obsadit Fernando Alonso.
I přes dlouhé jednání se však představenstvu nepodařilo vybrat jezdecké složení pro sezonu 2015, jak potvrdil mluvčí týmu: "Dnešní jednání představenstva již skončilo. V otázce jezdeckého složení v příštím roce však k žádnému rozhodnutí nedošlo."
Nekonečné čekání na oznámení jezdců je zvláštní, tým zná silné a slabé stránky obou jezdců, kteří přicházejí v úvahu. Informace pro volbu má tedy tým k dispozici. Důvod k neustálému odkládání rozhodnutí by mohl být finanční. McLaren se stále snaží sehnat velkého sponzora.
Oba letošní jezdci zažívají nejisté časy (foto: McLaren)
Je zřejmé, že služby zkušeného mistra světa z roku 2009 budou dražší než služby mladíka s roční zkušeností. Brit se však nechal dříve slyšet, že plat by neměl být překážkou v jeho setrvání a je ochotný jezdit za méně peněz. Zatímco totiž probíhalo jednání představenstva ve Wokingu, oba letošní jezdci byli na akci sponzora Johnie Walker Edinburgu.
Jenson Button tam dal jasně najevo, že chce slyšet rozhodnutí co nejdříve: "Cítím se dobře, ať se stane cokoliv, čeká mě skvělý rok. Čeká mě nová výzva, buďto u McLarenu budu mít nového kolegu nebo odejdu z F1. Nemám žádný problém, ale chtěl bych mít jasno. Jako všichni už bych rád znal rozhodnutí, abych si mohl případně popřemýšlet o alternativách."
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.
Lewis Hamilton se od svého příchodu do Ferrari v roce 2025 potýká s problémy, které budí velkou pozornost. Podle Juana Pabla Montoyi ale nemusí jít jen o výkon jezdce.
Sebastian Vettel podpořil návrat motorů V10 do Formule 1, které podle něj měly nezaměnitelný zvuk a charakter. „Nešlo jen o výkon, ale i o emoce, které dokázaly probudit v každém fanouškovi,“ řekl čtyřnásobný mistr světa.
Pilot Mercedesu upozorňuje, že dosavadní výsledky Andrey Kimiho Antonelliho ve Formuli 1 nemusí plně odrážet skutečný pokrok, kterého mladý nováček během své premiérové sezony dosáhl.
Cadillac se blíží k sestavení své první posádky pro debut ve F1 příští rok a zaměřuje se na kombinaci jezdeckých veteránů s bohatými zkušenostmi.
Sebastian Vettel zpochybnil chystaná pravidla F1 pro rok 2026. Podle něj nemusí zajistit slíbený pokrok ani udržitelnost a hrozí, že kvůli jejich složitosti získají výhodu jen určité týmy.
Po více než deseti letech od svého konce se tým Caterham opět dostává do centra pozornosti s možností návratu do Formule 1.
Bývalý inženýr Maxe Verstappena, Bradley Scanes, odhalil, že jezdec měl taktiku, jak znepříjemnit Lewisovi Hamiltonovi život. Verstappen podle něj využíval plánovaný „power trip“ k testování nervů soupeře.