Jenson Button by si rád i příští rok své místo u McLarenu. Uvádí, že v jeho budoucí smlouvě nebudou hrát peníze žádnou roli.
Fernando Alonso je na cestě z Ferrari k McLarenu a Button je právě tím, koho má nahradit. Po boku Španěla by měl příští rok závodit dánský nováček Kevin Magnussen. Ve Wokingu v tom ale nejsou zcela jednotní: část týmu věří, že má velký potenciál a vidí ho jako levnější volbu, zbytek by raději vsadil na velké zkušenosti 34letého Brita.
"Peníze pro mě nejsou vůbec problémem v žádné formě, ať už se příští rok stane cokoliv. Jestli budu závodit tady nebo někde jinde, budu to dělat proto, že to miluji," tvrdí Button, který minulý víkend v Brazílii po výborném výkonu vybojoval čtvrtou příčku, zatímco Magnussen se trápil s pneumatikami a dojel devátý.
"Stále bych chtěl vydělávat peníze, protože cítím, že jsem úspěšný a že bych měl být placen za to, co dělám s vozem F1 nebo se závodním vozem, a za to, co přináším týmu. Ale... budu závodit kdekoliv, i když nebudu dostávat velký balík peněz, jako několik pilotů na roštu," vysvětluje Button.
Jedním z nejlépe placených pilotů je právě Alonso. Ten má o zkušeném jezdci McLarenu vysoké mínění a doufá, že Brit budu příští rok v F1 nadále závodit. Podle Buttona však Fernando do rozhodnutí McLarenu moc neovlivní.
Peníze pro Jensona Buttona při jednání o místě pro rok 2015 nejsou problémem,kvůli otálení se u McLarenu cítí jako "nechtěné dítě" (foto: McLaren)
A moc se mu dlouhé čekání na oznámení McLarenu nezamlouvá: "Chcete se cítit jako chtění v rámci týmu a jako součást rodiny. Je to jakoby se k vám rodiče otočili a řekli: 'Víš co, nejsme si jisti tím, jestli tě letos na vánoce chceme. Ale tvůj bratr přijít může, on je skvělý.' Chcete se cítit jako součást rodiny a cítit, že chtějí, abyste byl její součástí. To je důležitější než peníze," dodává pro Reuters Button.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.