Jenson Button by si rád i příští rok své místo u McLarenu. Uvádí, že v jeho budoucí smlouvě nebudou hrát peníze žádnou roli.
Fernando Alonso je na cestě z Ferrari k McLarenu a Button je právě tím, koho má nahradit. Po boku Španěla by měl příští rok závodit dánský nováček Kevin Magnussen. Ve Wokingu v tom ale nejsou zcela jednotní: část týmu věří, že má velký potenciál a vidí ho jako levnější volbu, zbytek by raději vsadil na velké zkušenosti 34letého Brita.
"Peníze pro mě nejsou vůbec problémem v žádné formě, ať už se příští rok stane cokoliv. Jestli budu závodit tady nebo někde jinde, budu to dělat proto, že to miluji," tvrdí Button, který minulý víkend v Brazílii po výborném výkonu vybojoval čtvrtou příčku, zatímco Magnussen se trápil s pneumatikami a dojel devátý.
"Stále bych chtěl vydělávat peníze, protože cítím, že jsem úspěšný a že bych měl být placen za to, co dělám s vozem F1 nebo se závodním vozem, a za to, co přináším týmu. Ale... budu závodit kdekoliv, i když nebudu dostávat velký balík peněz, jako několik pilotů na roštu," vysvětluje Button.
Jedním z nejlépe placených pilotů je právě Alonso. Ten má o zkušeném jezdci McLarenu vysoké mínění a doufá, že Brit budu příští rok v F1 nadále závodit. Podle Buttona však Fernando do rozhodnutí McLarenu moc neovlivní.
Peníze pro Jensona Buttona při jednání o místě pro rok 2015 nejsou problémem,kvůli otálení se u McLarenu cítí jako "nechtěné dítě" (foto: McLaren)
A moc se mu dlouhé čekání na oznámení McLarenu nezamlouvá: "Chcete se cítit jako chtění v rámci týmu a jako součást rodiny. Je to jakoby se k vám rodiče otočili a řekli: 'Víš co, nejsme si jisti tím, jestli tě letos na vánoce chceme. Ale tvůj bratr přijít může, on je skvělý.' Chcete se cítit jako součást rodiny a cítit, že chtějí, abyste byl její součástí. To je důležitější než peníze," dodává pro Reuters Button.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.