Jenson Button by si rád i příští rok své místo u McLarenu. Uvádí, že v jeho budoucí smlouvě nebudou hrát peníze žádnou roli.
Fernando Alonso je na cestě z Ferrari k McLarenu a Button je právě tím, koho má nahradit. Po boku Španěla by měl příští rok závodit dánský nováček Kevin Magnussen. Ve Wokingu v tom ale nejsou zcela jednotní: část týmu věří, že má velký potenciál a vidí ho jako levnější volbu, zbytek by raději vsadil na velké zkušenosti 34letého Brita.
"Peníze pro mě nejsou vůbec problémem v žádné formě, ať už se příští rok stane cokoliv. Jestli budu závodit tady nebo někde jinde, budu to dělat proto, že to miluji," tvrdí Button, který minulý víkend v Brazílii po výborném výkonu vybojoval čtvrtou příčku, zatímco Magnussen se trápil s pneumatikami a dojel devátý.
"Stále bych chtěl vydělávat peníze, protože cítím, že jsem úspěšný a že bych měl být placen za to, co dělám s vozem F1 nebo se závodním vozem, a za to, co přináším týmu. Ale... budu závodit kdekoliv, i když nebudu dostávat velký balík peněz, jako několik pilotů na roštu," vysvětluje Button.
Jedním z nejlépe placených pilotů je právě Alonso. Ten má o zkušeném jezdci McLarenu vysoké mínění a doufá, že Brit budu příští rok v F1 nadále závodit. Podle Buttona však Fernando do rozhodnutí McLarenu moc neovlivní.
Peníze pro Jensona Buttona při jednání o místě pro rok 2015 nejsou problémem,kvůli otálení se u McLarenu cítí jako "nechtěné dítě" (foto: McLaren)
A moc se mu dlouhé čekání na oznámení McLarenu nezamlouvá: "Chcete se cítit jako chtění v rámci týmu a jako součást rodiny. Je to jakoby se k vám rodiče otočili a řekli: 'Víš co, nejsme si jisti tím, jestli tě letos na vánoce chceme. Ale tvůj bratr přijít může, on je skvělý.' Chcete se cítit jako součást rodiny a cítit, že chtějí, abyste byl její součástí. To je důležitější než peníze," dodává pro Reuters Button.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.