Fernando Alonso měl údajně podepsat u McLarenu novou tříletou smlouvu. Každý rok by si měl přijít na 35 milionů USD - to je ovšem pouze základní plat.
Zdá se, že budoucnost Fernanda Alonsa se vyjasnila. 'Sportbild' přišel s informací, podle které Španěl už konečně podepsal u McLarenu smlouvu. Ta by měla být na tři roky. Kontrakt by ale měl obsahovat výkonnostní klauzuli, podle které by mohl tým předčasně opustit, pokud by jejich auto nebylo dostatečně konkurenceschopné. Španěl totiž stále doufá, že se u Mercedesu pro sezonu 2016 uvolní místo.
Mistr světa z let 2005 a 2006 by měl od stáje McLaren, která se příští rok spojí s Hondou, pobírat základní plat ve výši 35 milionů USD, díky čemuž by se stal nejlépe placeným pilotem F1. Oficiální oznámení by mělo přijít nejpozději během VC Abú Zabí.
Tím by se také konečně otevřela cesta Sebastiana Vettela do Ferrari. Němec sice již před více než měsícem oznámil odchod z Red Bullu, avšak oficiálního potvrzení příchodu do Ferrari jsme se zatím nedočkali. Fernando Alonso se má teď snažit vyjednat u šéfů Scuderie možnost účasti na posezónních testech, které se konají týden po závěrečném závodu roku.
Alonso bojuje s Buttonem v USA (zdroj: Scuderia Ferrari)
McLaren se chce s Hondou po několika hubených letech vrátit zpět na čelo. Kombinace McLaren a Honda dominovala F1 v 80. a počátku 90. let.
Button na odchodu z McLarenu?
Šéf McLarenu, Éric Boullier, měl na Alonsa vyvinout tlak, aby se již konečně rozhoupal k definitivnímu podpisu. Že by však od britské stáje dostal termín, do kterého by se musel rozhodnout, Španěl dementoval.
Alonso už za McLaren v sezoně 2007 jezdil, jenže po pouhém roce plném neshod s Lewisem Hamiltonem stáj opustil. Fernando měl také problémy s Ronem Dennisem, který stál tehdy v čele týmu. Ten už ale, zdá se, na vše zapomněl: "Fernando je zpátky v McLarenu vítaný."
Druhý kokpit by si měl podržet Kevin Magnussen. Dánského mladíka si tým zřejmě cení více než služeb matadora Jensona Buttona. "Poslední tři měsíce mi otevřely oči. V motorsportu je tolik různých možností, které nabízejí velkou výzvu.
Dle Buttona byly tři roky u McLarenu s Hamiltonem nejlepší části jeho kariéry (foto: McLaren)
V McLarenu jsem zažil tři nejlepší roky své kariéry. Už druhý závod v tomto týmu jsem dokázal vyhrát, byla to VC Austrálie. Především souboje s Lewisem Hamiltonem jako týmovým kolegou jsem si užíval. Pokud příští rok pojedu, tak to bude jedině v týmu, který bude schopný bojovat o vítězství," komentoval situaci v Brazílii mistr světa z roku 2009.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.