Fernando Alonso měl údajně podepsat u McLarenu novou tříletou smlouvu. Každý rok by si měl přijít na 35 milionů USD - to je ovšem pouze základní plat.
Zdá se, že budoucnost Fernanda Alonsa se vyjasnila. 'Sportbild' přišel s informací, podle které Španěl už konečně podepsal u McLarenu smlouvu. Ta by měla být na tři roky. Kontrakt by ale měl obsahovat výkonnostní klauzuli, podle které by mohl tým předčasně opustit, pokud by jejich auto nebylo dostatečně konkurenceschopné. Španěl totiž stále doufá, že se u Mercedesu pro sezonu 2016 uvolní místo.
Mistr světa z let 2005 a 2006 by měl od stáje McLaren, která se příští rok spojí s Hondou, pobírat základní plat ve výši 35 milionů USD, díky čemuž by se stal nejlépe placeným pilotem F1. Oficiální oznámení by mělo přijít nejpozději během VC Abú Zabí.
Tím by se také konečně otevřela cesta Sebastiana Vettela do Ferrari. Němec sice již před více než měsícem oznámil odchod z Red Bullu, avšak oficiálního potvrzení příchodu do Ferrari jsme se zatím nedočkali. Fernando Alonso se má teď snažit vyjednat u šéfů Scuderie možnost účasti na posezónních testech, které se konají týden po závěrečném závodu roku.
Alonso bojuje s Buttonem v USA (zdroj: Scuderia Ferrari)
McLaren se chce s Hondou po několika hubených letech vrátit zpět na čelo. Kombinace McLaren a Honda dominovala F1 v 80. a počátku 90. let.
Button na odchodu z McLarenu?
Šéf McLarenu, Éric Boullier, měl na Alonsa vyvinout tlak, aby se již konečně rozhoupal k definitivnímu podpisu. Že by však od britské stáje dostal termín, do kterého by se musel rozhodnout, Španěl dementoval.
Alonso už za McLaren v sezoně 2007 jezdil, jenže po pouhém roce plném neshod s Lewisem Hamiltonem stáj opustil. Fernando měl také problémy s Ronem Dennisem, který stál tehdy v čele týmu. Ten už ale, zdá se, na vše zapomněl: "Fernando je zpátky v McLarenu vítaný."
Druhý kokpit by si měl podržet Kevin Magnussen. Dánského mladíka si tým zřejmě cení více než služeb matadora Jensona Buttona. "Poslední tři měsíce mi otevřely oči. V motorsportu je tolik různých možností, které nabízejí velkou výzvu.
Dle Buttona byly tři roky u McLarenu s Hamiltonem nejlepší části jeho kariéry (foto: McLaren)
V McLarenu jsem zažil tři nejlepší roky své kariéry. Už druhý závod v tomto týmu jsem dokázal vyhrát, byla to VC Austrálie. Především souboje s Lewisem Hamiltonem jako týmovým kolegou jsem si užíval. Pokud příští rok pojedu, tak to bude jedině v týmu, který bude schopný bojovat o vítězství," komentoval situaci v Brazílii mistr světa z roku 2009.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.