Lewis Hamilton včera vysekl poklonu svému bývalému týmovému kolegovi - Jensonovi Buttonovi, jehož další budoucnost v F1 je nejistá.
K McLarenu má přijít Fernando Alonso, o kterého velmi usilují společně se svým novým motorovým partnerem - s Hondou. Proto se ve Wokingu budou muset s jedním ze svých současných závodních pilotů rozloučit. A zatím to vypadá spíše na zkušenějšího Buttona, který vydělává ročně kolem 10 milionů liber, zatímco mladý Magnussen bere jen 500 tisíc liber.
"Jenson je lepší než většina pilotů zde. Je skvělým jezdcem. Takže to neodpovídá," vyjadřuje se Hamilton k možnému konci svého bývalého kolegy, se kterým u McLarenu závodil v letech 2010 - 2012, než přešel k Mercedesu.
"Kdybych měl svůj tým, chtěl bych ho. Je velkým přínosem pro kterýkoliv tým. Není to tak, že by McLaren potřeboval lepšího pilota. Moc jich ani není. Potřebují jen lepší auto," pokračuje Hamilton, který má letos dobře našlápnuto ke svému druhému titulu - před posledními dvěma závody má v šampionátu náskok 24 bodů.
Buttonův manažer Richard Goddard o příchodu Alonsa k McLarenu říká: "Hovořil jsem ráno s Ronem [Dennisem] a nepotvrdil, že by Fernando podepsal. Uvedl, že se stále nerozhodl o tom, kdo vyplní další místo. Je vůči mně naprosto otevřený."
Jenson Button - bude v F1 závodit i příští rok? (foto: McLaren)
Jenson v Brazílii uvedl, že sice zatím stále netuší, kde bude příští rok, jezdit, ale že se mu rýsuje několik možností. Jednou z nich je například také Sauber, přestože své piloty pro příští rok již oznámil. Pokud by sehnal 10 milionů liber, měl by u švýcarského týmu stále šanci. Kromě toho se nabízí také vytrvalostní závody, kde po svém konci v F1 působí například Mark Webber.
No news I can share with you guys about my future yet. #Alwaysbettertohearitfromthehorsesmouth #JB22 let's have some fun this weekend guys!!
— Jenson Button (@JensonButton) November 6, 2014
“@LukeEtheridge95: @JensonButton Because you've got no news, or you aren't allowed to say anything yet?” Haha!
— Jenson Button (@JensonButton) November 6, 2014
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.