Lewis Hamilton včera vysekl poklonu svému bývalému týmovému kolegovi - Jensonovi Buttonovi, jehož další budoucnost v F1 je nejistá.
K McLarenu má přijít Fernando Alonso, o kterého velmi usilují společně se svým novým motorovým partnerem - s Hondou. Proto se ve Wokingu budou muset s jedním ze svých současných závodních pilotů rozloučit. A zatím to vypadá spíše na zkušenějšího Buttona, který vydělává ročně kolem 10 milionů liber, zatímco mladý Magnussen bere jen 500 tisíc liber.
"Jenson je lepší než většina pilotů zde. Je skvělým jezdcem. Takže to neodpovídá," vyjadřuje se Hamilton k možnému konci svého bývalého kolegy, se kterým u McLarenu závodil v letech 2010 - 2012, než přešel k Mercedesu.
"Kdybych měl svůj tým, chtěl bych ho. Je velkým přínosem pro kterýkoliv tým. Není to tak, že by McLaren potřeboval lepšího pilota. Moc jich ani není. Potřebují jen lepší auto," pokračuje Hamilton, který má letos dobře našlápnuto ke svému druhému titulu - před posledními dvěma závody má v šampionátu náskok 24 bodů.
Buttonův manažer Richard Goddard o příchodu Alonsa k McLarenu říká: "Hovořil jsem ráno s Ronem [Dennisem] a nepotvrdil, že by Fernando podepsal. Uvedl, že se stále nerozhodl o tom, kdo vyplní další místo. Je vůči mně naprosto otevřený."
Jenson Button - bude v F1 závodit i příští rok? (foto: McLaren)
Jenson v Brazílii uvedl, že sice zatím stále netuší, kde bude příští rok, jezdit, ale že se mu rýsuje několik možností. Jednou z nich je například také Sauber, přestože své piloty pro příští rok již oznámil. Pokud by sehnal 10 milionů liber, měl by u švýcarského týmu stále šanci. Kromě toho se nabízí také vytrvalostní závody, kde po svém konci v F1 působí například Mark Webber.
No news I can share with you guys about my future yet. #Alwaysbettertohearitfromthehorsesmouth #JB22 let's have some fun this weekend guys!!
— Jenson Button (@JensonButton) November 6, 2014
“@LukeEtheridge95: @JensonButton Because you've got no news, or you aren't allowed to say anything yet?” Haha!
— Jenson Button (@JensonButton) November 6, 2014
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.