Lewis Hamilton včera vysekl poklonu svému bývalému týmovému kolegovi - Jensonovi Buttonovi, jehož další budoucnost v F1 je nejistá.
K McLarenu má přijít Fernando Alonso, o kterého velmi usilují společně se svým novým motorovým partnerem - s Hondou. Proto se ve Wokingu budou muset s jedním ze svých současných závodních pilotů rozloučit. A zatím to vypadá spíše na zkušenějšího Buttona, který vydělává ročně kolem 10 milionů liber, zatímco mladý Magnussen bere jen 500 tisíc liber.
"Jenson je lepší než většina pilotů zde. Je skvělým jezdcem. Takže to neodpovídá," vyjadřuje se Hamilton k možnému konci svého bývalého kolegy, se kterým u McLarenu závodil v letech 2010 - 2012, než přešel k Mercedesu.
"Kdybych měl svůj tým, chtěl bych ho. Je velkým přínosem pro kterýkoliv tým. Není to tak, že by McLaren potřeboval lepšího pilota. Moc jich ani není. Potřebují jen lepší auto," pokračuje Hamilton, který má letos dobře našlápnuto ke svému druhému titulu - před posledními dvěma závody má v šampionátu náskok 24 bodů.
Buttonův manažer Richard Goddard o příchodu Alonsa k McLarenu říká: "Hovořil jsem ráno s Ronem [Dennisem] a nepotvrdil, že by Fernando podepsal. Uvedl, že se stále nerozhodl o tom, kdo vyplní další místo. Je vůči mně naprosto otevřený."
Jenson Button - bude v F1 závodit i příští rok? (foto: McLaren)
Jenson v Brazílii uvedl, že sice zatím stále netuší, kde bude příští rok, jezdit, ale že se mu rýsuje několik možností. Jednou z nich je například také Sauber, přestože své piloty pro příští rok již oznámil. Pokud by sehnal 10 milionů liber, měl by u švýcarského týmu stále šanci. Kromě toho se nabízí také vytrvalostní závody, kde po svém konci v F1 působí například Mark Webber.
No news I can share with you guys about my future yet. #Alwaysbettertohearitfromthehorsesmouth #JB22 let's have some fun this weekend guys!!
— Jenson Button (@JensonButton) November 6, 2014
“@LukeEtheridge95: @JensonButton Because you've got no news, or you aren't allowed to say anything yet?” Haha!
— Jenson Button (@JensonButton) November 6, 2014
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.