Smůla se lepí Jensonovi Buttonovi v Americe na paty. Protože bude muset vyměnit převodovku, která ještě neabsolvovala 6 závodů, tak bude v neděli potrestán odsunem o 5 míst dozadu na startovním roštu.
V posledních závodech se mu přitom dařilo - v Suzuce dojel pátý a v Soči dokonce čtvrtý. Naději na další zlepšení mu však hatí nutná výměna jeho převodovky.
"Měním převodovku, což bolí - tedy trest v podobě odsunu o pět míst dozadu," prozradil včera v Austinu britský pilot. Doufá ale, že vyšší teploty v neděli pomohou zvolit týmům rozmanitější strategie, což by mohl využít k posunu vpřed.
"Myslím, že jsme teď velmi dobří v řízení teploty a věcí kolem našich pneumatik, teplo tedy bude dobrou věci. A také to pomůže zamíchat zastávkami, což opravdu potřebujeme, abychom těch pět míst získali zpět," vysvětluje Button.
"I kdybych se kvalifikoval čtvrtý nebo pátý, pak by z toho stejně byla 10. pozice na roštu. A začínáte na starých pneumatikách, zatímco kluci za vámi na nových. Hloupé pravidlo," kritizuje pilot McLarenu nutnost startovat na použitých pneumatikách z kvalifikace v případě prvních desíti jezdců.
McLaren MP4-29 v Austinu - nejen s nově zbarveným logem SAP, ale také s několika novými díly (foto: McLaren)
McLaren v posledním závod odskočil Force Indii na 20 bodů a posunul se na páté místo v šampionátu. V závěru sezóny usilovně vyvíjí letošní monopost, téměř všechny věci lze totiž díky neměnným pravidlům přenést i do příští sezóny. Do Austinu například přivezl nový nos, který pomáhá dostat více vzduchu k podlaze a zvýšit tak generovaný přítlak.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.