Smůla se lepí Jensonovi Buttonovi v Americe na paty. Protože bude muset vyměnit převodovku, která ještě neabsolvovala 6 závodů, tak bude v neděli potrestán odsunem o 5 míst dozadu na startovním roštu.
V posledních závodech se mu přitom dařilo - v Suzuce dojel pátý a v Soči dokonce čtvrtý. Naději na další zlepšení mu však hatí nutná výměna jeho převodovky.
"Měním převodovku, což bolí - tedy trest v podobě odsunu o pět míst dozadu," prozradil včera v Austinu britský pilot. Doufá ale, že vyšší teploty v neděli pomohou zvolit týmům rozmanitější strategie, což by mohl využít k posunu vpřed.
"Myslím, že jsme teď velmi dobří v řízení teploty a věcí kolem našich pneumatik, teplo tedy bude dobrou věci. A také to pomůže zamíchat zastávkami, což opravdu potřebujeme, abychom těch pět míst získali zpět," vysvětluje Button.
"I kdybych se kvalifikoval čtvrtý nebo pátý, pak by z toho stejně byla 10. pozice na roštu. A začínáte na starých pneumatikách, zatímco kluci za vámi na nových. Hloupé pravidlo," kritizuje pilot McLarenu nutnost startovat na použitých pneumatikách z kvalifikace v případě prvních desíti jezdců.
McLaren MP4-29 v Austinu - nejen s nově zbarveným logem SAP, ale také s několika novými díly (foto: McLaren)
McLaren v posledním závod odskočil Force Indii na 20 bodů a posunul se na páté místo v šampionátu. V závěru sezóny usilovně vyvíjí letošní monopost, téměř všechny věci lze totiž díky neměnným pravidlům přenést i do příští sezóny. Do Austinu například přivezl nový nos, který pomáhá dostat více vzduchu k podlaze a zvýšit tak generovaný přítlak.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.