Jenson Button zvažuje podle BBC přestup do vytrvalostního šampionátu, pokud si příští rok v F1 nesežene konkurenceschopné místo. Jeho sedačka u McLarenu je totiž v ohrožení.
Podle britských zdrojů Button již jednal s Porsche, za které po svém odchodu z Formule 1 závodí i Mark Webber. McLaren totiž stále čeká na odpověď Fernanda Alonsa na poslední návrh smlouvy. Stáj z Wokingu je poslední z těch velkých, které doposud své jezdecké složení pro příští rok neoznámily.
Jensona dle slov jeho manažera Richarda Goddarda zajímá pouze konkurenceschopný vůz - pokud jej nesežene, pak z F1 hodlá odejít. McLaren se rozhoduje mezi tím, zda si podržet zkušeného Brita, nebo dát přednost mladému Kevinovi Magnussenovi - pokud se Alonso rozhodne vrátit.
"McLaren si nejsou jistí tím, co dělají, a jakou budou mít svou jezdeckou sestavu. To je dost jasné. Kdokoliv, kdo bude mít volné místo, by rád Jensona získal. Stále se soustředí na F1, chce ale působit pouze u jednoho ze špičkových týmů. Jsme tedy vždy otevření vůči rozhovorům s kýmkoliv," říká Goddard.
"Vytrvalostní šampionát je impozantní sérií, která získává na síle. Markův příchod jí v tom hodně napomohl. Jde o velmi ceněnou závodní sérií. Jenson je neuvěřitelně soutěživým pilotem, který chce závodit. Je příliš dobrý na to, aby jen seděl někde vzadu na roštu F1. Buď tedy dostane konkurenceschopné auto, nebo se po něm ohlédne jinde," dodává Buttonův manažer.
Jenson Button předvádí v posledních závodech za McLaren velmi dobré výkony (foto: McLaren)
Čtyřiatřicetiletý Button letos získal téměř dvakrát více bodů než jeho dánský týmový kolega. Magnussen ve své první sezóně zaujal svou kvalifikační rychlostí - nad zkušenějším Britem vede 9:7. McLaren ale znepokojuje jeho slabší závodní rychlost.
Mistr světa Formule 1 z roku 2009 může vzít záležitosti do svých rukou a pokusit se vyjednat dobrou smlouvu z Porsche ve vytrvalostním šampionátu WEC či s jiným týmem ještě před tím, než se McLaren konečně rozhodne. Tým mu zatím není schopen místo v F1 zaručit.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.