Jenson Button zvažuje podle BBC přestup do vytrvalostního šampionátu, pokud si příští rok v F1 nesežene konkurenceschopné místo. Jeho sedačka u McLarenu je totiž v ohrožení.
Podle britských zdrojů Button již jednal s Porsche, za které po svém odchodu z Formule 1 závodí i Mark Webber. McLaren totiž stále čeká na odpověď Fernanda Alonsa na poslední návrh smlouvy. Stáj z Wokingu je poslední z těch velkých, které doposud své jezdecké složení pro příští rok neoznámily.
Jensona dle slov jeho manažera Richarda Goddarda zajímá pouze konkurenceschopný vůz - pokud jej nesežene, pak z F1 hodlá odejít. McLaren se rozhoduje mezi tím, zda si podržet zkušeného Brita, nebo dát přednost mladému Kevinovi Magnussenovi - pokud se Alonso rozhodne vrátit.
"McLaren si nejsou jistí tím, co dělají, a jakou budou mít svou jezdeckou sestavu. To je dost jasné. Kdokoliv, kdo bude mít volné místo, by rád Jensona získal. Stále se soustředí na F1, chce ale působit pouze u jednoho ze špičkových týmů. Jsme tedy vždy otevření vůči rozhovorům s kýmkoliv," říká Goddard.
"Vytrvalostní šampionát je impozantní sérií, která získává na síle. Markův příchod jí v tom hodně napomohl. Jde o velmi ceněnou závodní sérií. Jenson je neuvěřitelně soutěživým pilotem, který chce závodit. Je příliš dobrý na to, aby jen seděl někde vzadu na roštu F1. Buď tedy dostane konkurenceschopné auto, nebo se po něm ohlédne jinde," dodává Buttonův manažer.
Jenson Button předvádí v posledních závodech za McLaren velmi dobré výkony (foto: McLaren)
Čtyřiatřicetiletý Button letos získal téměř dvakrát více bodů než jeho dánský týmový kolega. Magnussen ve své první sezóně zaujal svou kvalifikační rychlostí - nad zkušenějším Britem vede 9:7. McLaren ale znepokojuje jeho slabší závodní rychlost.
Mistr světa Formule 1 z roku 2009 může vzít záležitosti do svých rukou a pokusit se vyjednat dobrou smlouvu z Porsche ve vytrvalostním šampionátu WEC či s jiným týmem ještě před tím, než se McLaren konečně rozhodne. Tým mu zatím není schopen místo v F1 zaručit.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.