Jenson Button po velmi dobrém výkonu ve Velké ceně Ruska nyní vzhlíží k dalšímu soupeři, který je v šampionátu před nimi. McLaren se jej ve zbytku sezóny pokusí porazit.
Button včera dojel čtvrtý a získal 12 bodů, jeho týmový kolega Kevin Magnussen skončil hned za ním a přidal dalších 10 bodů. U Force Indie bodoval pouze Sergio Pérez, jenž si připsal bod za 10. místo, a tak se McLaren dostal opět před svého soupeře na páté místo.
Týmu z Wokingu se v závěru sezóny daří vylepšovat vůz. Také do Ruska přivezl nové díly, které fungovaly. Za dobrým výkonem ale stojí i konfigurace městského okruhu v Soči, který hrál do karet monopostu MP4-29.
"Myslím, že jsme dosáhli pokroku. Ne vše je ale pokrok - něco z toho je dáno okruhem, ale snad budeme moci v Austinu ukázat, že jsme se zlepšili. Podobných tratí máme hodně, ale z pohledu asfaltu jich tolik není, jedinou je možná Austin," popisuje Button.
"Rozhodně část toho jde na vrub trati, ale s autem jsme dosáhli pokroku. Něco jsme si přenesli ze Suzuky a hráli jsme si s několika odlišnými věcmi na předním křídle, což nám pomohlo," prozrazuje bývalý mistr světa.
A s jídlem roste chuť, jak se říká, proto nyní upírá svůj zrak k dalšímu nejbližšímu soupeři - k Ferrari, které má na čtvrtém místě před McLarenem náskok 45 bodů. Do konce sezóny zbývají tři závody, přičemž se v tom posledním - v Abú Zabí, jež by McLarenu mělo opět sedět - bude rozdělovat dvojnásobné množství bodů.
Jenson Button si s McLarenem po dobrém výkonu v Soči začíná dělat záluskna Ferrari (foto: McLaren)
"Jsme jen o 45 bodů za Ferrari. Vím, že to je velký úkol, ale poslední závod je za dvojnásobek bodů. Možná bychom je mohli stáhnout," pokračuje s úsměvem Button, který včera jezdil většinu času osamoceně na čtvrtém místě.
"Prvních pět nebo šest kol to byla zábava, pak to bylo opravdu trochu nudné. Ale nudné v tom příjemném smyslu, protože jsme si mohli dělat věci po svém a opravdu cítili auto. Vždy se snažíte přijít na nejlepší místa, kde šetřit ERS a nejezdit na plný plyn a kde šetřit palivo a dostat z něj maximum. V tomto ohledu to tedy bylo zajímavé.
Udělali jsme vše, co jsme mohli - 10 sekund nás dělilo od 3. místa a první Ferrari bylo 30 sekund za námi - a první Red Bull dokonce ještě více. Tohle je pro nás momentálně ohromnou věcí," těší se z výsledků Velké ceny Ruska Button, který stále nemá jisté místo pro sezónu 2015, protože se spekuluje o tom, že jej u McLarenu nahradí Fernando Alonso.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.