Jenson Button po velmi dobrém výkonu ve Velké ceně Ruska nyní vzhlíží k dalšímu soupeři, který je v šampionátu před nimi. McLaren se jej ve zbytku sezóny pokusí porazit.
Button včera dojel čtvrtý a získal 12 bodů, jeho týmový kolega Kevin Magnussen skončil hned za ním a přidal dalších 10 bodů. U Force Indie bodoval pouze Sergio Pérez, jenž si připsal bod za 10. místo, a tak se McLaren dostal opět před svého soupeře na páté místo.
Týmu z Wokingu se v závěru sezóny daří vylepšovat vůz. Také do Ruska přivezl nové díly, které fungovaly. Za dobrým výkonem ale stojí i konfigurace městského okruhu v Soči, který hrál do karet monopostu MP4-29.
"Myslím, že jsme dosáhli pokroku. Ne vše je ale pokrok - něco z toho je dáno okruhem, ale snad budeme moci v Austinu ukázat, že jsme se zlepšili. Podobných tratí máme hodně, ale z pohledu asfaltu jich tolik není, jedinou je možná Austin," popisuje Button.
"Rozhodně část toho jde na vrub trati, ale s autem jsme dosáhli pokroku. Něco jsme si přenesli ze Suzuky a hráli jsme si s několika odlišnými věcmi na předním křídle, což nám pomohlo," prozrazuje bývalý mistr světa.
A s jídlem roste chuť, jak se říká, proto nyní upírá svůj zrak k dalšímu nejbližšímu soupeři - k Ferrari, které má na čtvrtém místě před McLarenem náskok 45 bodů. Do konce sezóny zbývají tři závody, přičemž se v tom posledním - v Abú Zabí, jež by McLarenu mělo opět sedět - bude rozdělovat dvojnásobné množství bodů.
Jenson Button si s McLarenem po dobrém výkonu v Soči začíná dělat záluskna Ferrari (foto: McLaren)
"Jsme jen o 45 bodů za Ferrari. Vím, že to je velký úkol, ale poslední závod je za dvojnásobek bodů. Možná bychom je mohli stáhnout," pokračuje s úsměvem Button, který včera jezdil většinu času osamoceně na čtvrtém místě.
"Prvních pět nebo šest kol to byla zábava, pak to bylo opravdu trochu nudné. Ale nudné v tom příjemném smyslu, protože jsme si mohli dělat věci po svém a opravdu cítili auto. Vždy se snažíte přijít na nejlepší místa, kde šetřit ERS a nejezdit na plný plyn a kde šetřit palivo a dostat z něj maximum. V tomto ohledu to tedy bylo zajímavé.
Udělali jsme vše, co jsme mohli - 10 sekund nás dělilo od 3. místa a první Ferrari bylo 30 sekund za námi - a první Red Bull dokonce ještě více. Tohle je pro nás momentálně ohromnou věcí," těší se z výsledků Velké ceny Ruska Button, který stále nemá jisté místo pro sezónu 2015, protože se spekuluje o tom, že jej u McLarenu nahradí Fernando Alonso.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.