Pilot McLarenu Jenson Button nevěří, že jeho zaměstnavatel společně s Hondou nabídli za přestup Fernandovi Alonsovi obrovskou peněžní částku.
Podle zahraničních médií měla Honda společně s McLarenem španělskému jezdci nabídnout 32 milionů dolarů (kolem 680 mil. Kč) ročně za přestup z Ferrari. Woking by naopak musel opustit Button. Podle něj ale k nabídce nedošlo.
"Nevěřím zprávám. Vůči Alonsovi chovám velký respekt. Znám ho od motokár a opravdu se mi líbí to, jak pracuje. Je velmi rychlý, všestranný a psychicky velmi silný," uvedl Button.
Alonso dává v rozhovorech v Monze najevo, že odcházet zatím nehodlá: "Chtěl bych vyhrát mistrovský titul s Ferrari, pro jezdce to hodně znamená. Hodně se toho od loňského léta namluvilo, nic ale nepocházelo z mých úst. Přestup momentálně není mým záměrem. Chci vyhrát zde a dokončit práci, kterou jsme začali před několika lety."
Změnu jezdecké sestavy pro příští rok odmítá o šéf Scuderie Marco Mattiacci: "Žádné oznámení v Monze ohledně pilotů nebude, protože není co oznamovat." Podle něj u Ferrari zůstanou Kimi Räikkönen i Alonso.
Jenson Button (vlevo) s Fernandem Alonsem, který by ho u McLarenu mohl nahradit(foto: Scuderia Ferrari)
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.