Jenson Button lituje svého bývalého kolegu Lewise Hamiltona, který po kolizi s Nicem Rosbergem musel s poškozeným vozem z Velké ceny Belgie nakonec odstoupit.
"Je mi Lewise líto. Škoda, že nejde o čistější souboj. Každý jezdec, který by se na to nyní podíval - a jsem si jistý, že se na to podívá i Nico a řekne: 'Nevím, co jsem si myslel,'" uvádí Button k incidentu, který se odehrál ve druhém kole závodu ve Spa.
Hamilton při něm utrpěl defekt zadní pneumatiky a později musel s poškozenou podlahou odstoupit, Rosberg při něm přišel o část předního křídla a dojel druhý za Danielem Ricciardem z Red Bullu.
O samotném předjížděcím manévru v inkriminovaný okamžik Button říká: "Nebyl tam žádný pohyb. Divné. Měli byste být schopni takové situace posuzovat o něco lépe."
Napjatý vztah mezi Hamiltonem a Rosbergem podle něj zastíní zbytek šampionátu jezdců: "Vždy jsem tvrdil, že letošní šampionát vyhraje ten, kdo odvádí na okruhu nejlepší práci. Momentálně to ale tak nevypadá."
"To, co se stalo, rozhodně okořenilo už tak dost peprný vztah. Je to pro sport dobré? Je to negativní, protože jsme mezi oběma neviděli pěkný souboj," lituje pilot McLarenu vývoj Velké ceny Belgie.
Lewis Hamilton projíždí Eau Rouge (foto: Mercedes AMG F1 Team)
"Každý kvůli tomu bude během příští velké ceny v Itálii vzrušený. Nikdo nebude fandit ani jednomu, rádi uvidí kolizi. Dodává to koření, ale je škoda, že skuteční závodníci chtějí vidět, jak spolu bojují," dodává Button.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.