Nováček McLarenu Kevin Magnussen popisuje svůj pracovní vztah s velezkušeným Jensonem Buttonem i to, jak funguje jeho pomoc. Hovoří o tom, co je pro něj v současné F1 nejtěžší a sděluje svůj názor na Rona Dennise.
Dánský mladík si svého týmového kolegu vždy pochvaluje, v první sezóně je pro něj velkou pomocí. Jak to ale mezi piloty McLarenu funguje, když je týmový kolega zároveň nepřítelem číslo jedna?
"Je velkou pomocí. Víte, nesnaží se mi aktivně pomáhat," vysvětluje Magnussen. "Jsme týmovými kolegy a sdílíme tady, takže se toho můžu velmi mnoho naučit, což je skvělé. A je to dobré i pro tým."
Button tedy není neochotný, jak by ve své pozici mohl být? "Ne, to vůbec ne," dodává mladší z dvojice McLarenu, který necítí velký tlak jakožto jediný zástupce Dánska (a první od Nicolase Kiesy v roce 2005) v F1.
"Pocházím z velmi malé země a je skvělé mít podporu, ale nevnímám to jako tlak. Hodně se soustředím na vítězství, takže se starám o spoustu jiných věcí - tlak od lidí z mé domoviny mezi ně nepatří," vysvětluje.
A co je podle něj na současných vozech pro nováčka nejtěžší? "Rozhodně management pneumatik. Je to něco, co se musíte rychle naučit, protože všechno před F1 je spojeno s krátkými závody, kdy na pneumatiky hledět nemusíte - můžete na to tlačit po celý závod."
Kevin Magnussen na super-měkké směsi pneumatik Pirelli (foto: McLaren)
Magnussen se do F1 dostal díky programu McLarenu pro mladé jezdce. Zvládl by to i bez něj? "Bylo by to mnohem těžší. Rád bych si myslel, že bych to přesto dokázal. Ale bez podpory McLarenu a všech, kteří mi během let pomáhali, bych to skutečně nezvládl. McLaren je tím důvodem, proč jsem v F1 - protože si mě vybrali."
A co si myslí o šéfovi McLarenu - Ronu Dennisovi? "Je odhodlaný vítězit, více než všichni ostatní, které jsem potkal. Je skvělé mít takového chlapa v týmu. On učinil McLaren tím, čím je dnes," odpovídá dánský jezdec.
Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.