Nováček McLarenu Kevin Magnussen popisuje svůj pracovní vztah s velezkušeným Jensonem Buttonem i to, jak funguje jeho pomoc. Hovoří o tom, co je pro něj v současné F1 nejtěžší a sděluje svůj názor na Rona Dennise.
Dánský mladík si svého týmového kolegu vždy pochvaluje, v první sezóně je pro něj velkou pomocí. Jak to ale mezi piloty McLarenu funguje, když je týmový kolega zároveň nepřítelem číslo jedna?
"Je velkou pomocí. Víte, nesnaží se mi aktivně pomáhat," vysvětluje Magnussen. "Jsme týmovými kolegy a sdílíme tady, takže se toho můžu velmi mnoho naučit, což je skvělé. A je to dobré i pro tým."
Button tedy není neochotný, jak by ve své pozici mohl být? "Ne, to vůbec ne," dodává mladší z dvojice McLarenu, který necítí velký tlak jakožto jediný zástupce Dánska (a první od Nicolase Kiesy v roce 2005) v F1.
"Pocházím z velmi malé země a je skvělé mít podporu, ale nevnímám to jako tlak. Hodně se soustředím na vítězství, takže se starám o spoustu jiných věcí - tlak od lidí z mé domoviny mezi ně nepatří," vysvětluje.
A co je podle něj na současných vozech pro nováčka nejtěžší? "Rozhodně management pneumatik. Je to něco, co se musíte rychle naučit, protože všechno před F1 je spojeno s krátkými závody, kdy na pneumatiky hledět nemusíte - můžete na to tlačit po celý závod."
Kevin Magnussen na super-měkké směsi pneumatik Pirelli (foto: McLaren)
Magnussen se do F1 dostal díky programu McLarenu pro mladé jezdce. Zvládl by to i bez něj? "Bylo by to mnohem těžší. Rád bych si myslel, že bych to přesto dokázal. Ale bez podpory McLarenu a všech, kteří mi během let pomáhali, bych to skutečně nezvládl. McLaren je tím důvodem, proč jsem v F1 - protože si mě vybrali."
A co si myslí o šéfovi McLarenu - Ronu Dennisovi? "Je odhodlaný vítězit, více než všichni ostatní, které jsem potkal. Je skvělé mít takového chlapa v týmu. On učinil McLaren tím, čím je dnes," odpovídá dánský jezdec.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace
Lando Norris převzal v Taškentu trofej za titul mistra Formule 1 v sezóně 2025. Ceremoniál završil jeho úspěšnou sezonu a oslavil triumf McLarenu v Poháru konstruktérů.