Nováček McLarenu Kevin Magnussen popisuje svůj pracovní vztah s velezkušeným Jensonem Buttonem i to, jak funguje jeho pomoc. Hovoří o tom, co je pro něj v současné F1 nejtěžší a sděluje svůj názor na Rona Dennise.
Dánský mladík si svého týmového kolegu vždy pochvaluje, v první sezóně je pro něj velkou pomocí. Jak to ale mezi piloty McLarenu funguje, když je týmový kolega zároveň nepřítelem číslo jedna?
"Je velkou pomocí. Víte, nesnaží se mi aktivně pomáhat," vysvětluje Magnussen. "Jsme týmovými kolegy a sdílíme tady, takže se toho můžu velmi mnoho naučit, což je skvělé. A je to dobré i pro tým."
Button tedy není neochotný, jak by ve své pozici mohl být? "Ne, to vůbec ne," dodává mladší z dvojice McLarenu, který necítí velký tlak jakožto jediný zástupce Dánska (a první od Nicolase Kiesy v roce 2005) v F1.
"Pocházím z velmi malé země a je skvělé mít podporu, ale nevnímám to jako tlak. Hodně se soustředím na vítězství, takže se starám o spoustu jiných věcí - tlak od lidí z mé domoviny mezi ně nepatří," vysvětluje.
A co je podle něj na současných vozech pro nováčka nejtěžší? "Rozhodně management pneumatik. Je to něco, co se musíte rychle naučit, protože všechno před F1 je spojeno s krátkými závody, kdy na pneumatiky hledět nemusíte - můžete na to tlačit po celý závod."
Kevin Magnussen na super-měkké směsi pneumatik Pirelli (foto: McLaren)
Magnussen se do F1 dostal díky programu McLarenu pro mladé jezdce. Zvládl by to i bez něj? "Bylo by to mnohem těžší. Rád bych si myslel, že bych to přesto dokázal. Ale bez podpory McLarenu a všech, kteří mi během let pomáhali, bych to skutečně nezvládl. McLaren je tím důvodem, proč jsem v F1 - protože si mě vybrali."
A co si myslí o šéfovi McLarenu - Ronu Dennisovi? "Je odhodlaný vítězit, více než všichni ostatní, které jsem potkal. Je skvělé mít takového chlapa v týmu. On učinil McLaren tím, čím je dnes," odpovídá dánský jezdec.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.