stáj McLaren v letošní sezóně nenavázala na své historické úspěchy a pro přelomový rok 2015 a zejména pro zahájení partnerství s Hondou uvažuje rovněž o změně jezdecké dvojice.
Stávající závodní ředitel stáje McLaren - Eric Boulier připustil, že stáj z Wokingu hledá nové potencionální kandidáty na jezdce a to už pro sezónu 2015. Připomeňme, že letošní debutant - dánský nováček Kevin Magnussen nahradil Sergia Peréze po jedné jediné sezóně kdy Mexičan závodil za britskou stáj. Dále stojí za připomenutí, že před započetím partnerství s Hondou se McLaren poohlíží i nejen po svých bývalých pilotech - a to Fernandu Alonsovi a Lewisovi Hamiltonovi, ale i po čtyřnásobném mistru světe Sebastianu Vettelovi. Jak Kevin Magnussen, tak Jenson Button stále nemají podepsanou smlouvu na sezónu 2015. „Mohu udělat jen to nejlepší a doufat, že je to dostačující“ řekl Magnussen. „Každý v McLarenu cítí povinnost odvést tu nejlepší práci a tím si zasloužit zde nadále pracovat pro tým. To platí i pro mne a pro Jensona.“ Předpokládá se, že pokud by se McLaren hodlal rozloučit s některým ze svých stávajících jezdců, byl by jím patrně Jenson Button – mistr světa sezóny 2009, který by tak ve svých 34 letech musel uvolnit svou závodní sedačku. Button je momentálně druhým nejstarším jezdcem ve startovním poli, nicméně je i velice zkušeným a tak bychom Jensona měli vidět i na startovním roštu sezóny 2015 a to již po 16té v řadě, byť pravděpodobně v barvách jiného týmu.
„Právě teď je mým zájmem závodit ve Formuli 1“ říká. „V F1 jsou emoce všude, nicméně jednou jste dole, jednou nahoře. Takto to praktikuji již dlouho ve svém životě a chci aby to takto i pokračovalo.“ Podle svých slov tedy Button neztrácí motivaci a cítí se stále dostatečně silný a připravený na nové výzvy.
Button by nemusel být pro partnerství s Hondou nezajímavý. Jednak pro tuto stáj závodil v letech 2003 až 2005 ještě pod názvem BAR a dále v sezónách 2006 - 2008 a zejména jeho popularita v Japonsku by pro Hondu znamenala rovněž plusové body.
Ron Dennis – ředitel McLaren Racing však nedávno samotného Buttona prostřednictvím médií nepřímo požádal o "lepší výkony". Na obranu britského jezdce však Boullier uvádí: „Jenson ví, že důležité je získat co nejvíce bodů jak jen to je možné. Nemusí nic dokazovat, je mistrem světa a pro McLaren vyhrál mnoho závodů.“ Boulier v závěru dodává: „Musíme být realisté, jelikož víme, že v horizontu jednoho až tří let budeme muset obměnit jezdecké složení a v danou chvíli vybrat nejlepšího jezdce.“
Kdo by však byl pro stáj z Wokingu nejlepší volbou jak z hlediska potenciálu, tak z hlediska zkušeností a zejména mohl být k dispozici již pro rok 2015? Možností je několik, nicméně jako nejzajímavější se nabízí volba finského nováčka v F1 - Valtteriho Bottase, jenž letos zapůsobil více než dobře při své druhé sezóně v barvách Williamsu.
Bottas je bezpochyby hvězdou budoucnosti s velkým potenciálem stát se mistrem světa, nicméně pomineme-li tradici a historické úspěchy McLarenu, Valteri by si oproti letošní formě nemusel vůbec polepšit.
Pokud by se skutečně tento "přestup roku" realizoval, mohlo by to paradoxně vyřešit Buttonovo angažmá a Brit by se tak mohl vrátit do místa svého bývalého působiště, kde absolvoval svou první kompletní sezonu v roce 2000, kdy obsadil celkové 8. místo.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.