stáj McLaren v letošní sezóně nenavázala na své historické úspěchy a pro přelomový rok 2015 a zejména pro zahájení partnerství s Hondou uvažuje rovněž o změně jezdecké dvojice.
Stávající závodní ředitel stáje McLaren - Eric Boulier připustil, že stáj z Wokingu hledá nové potencionální kandidáty na jezdce a to už pro sezónu 2015. Připomeňme, že letošní debutant - dánský nováček Kevin Magnussen nahradil Sergia Peréze po jedné jediné sezóně kdy Mexičan závodil za britskou stáj. Dále stojí za připomenutí, že před započetím partnerství s Hondou se McLaren poohlíží i nejen po svých bývalých pilotech - a to Fernandu Alonsovi a Lewisovi Hamiltonovi, ale i po čtyřnásobném mistru světe Sebastianu Vettelovi. Jak Kevin Magnussen, tak Jenson Button stále nemají podepsanou smlouvu na sezónu 2015. „Mohu udělat jen to nejlepší a doufat, že je to dostačující“ řekl Magnussen. „Každý v McLarenu cítí povinnost odvést tu nejlepší práci a tím si zasloužit zde nadále pracovat pro tým. To platí i pro mne a pro Jensona.“ Předpokládá se, že pokud by se McLaren hodlal rozloučit s některým ze svých stávajících jezdců, byl by jím patrně Jenson Button – mistr světa sezóny 2009, který by tak ve svých 34 letech musel uvolnit svou závodní sedačku. Button je momentálně druhým nejstarším jezdcem ve startovním poli, nicméně je i velice zkušeným a tak bychom Jensona měli vidět i na startovním roštu sezóny 2015 a to již po 16té v řadě, byť pravděpodobně v barvách jiného týmu.
„Právě teď je mým zájmem závodit ve Formuli 1“ říká. „V F1 jsou emoce všude, nicméně jednou jste dole, jednou nahoře. Takto to praktikuji již dlouho ve svém životě a chci aby to takto i pokračovalo.“ Podle svých slov tedy Button neztrácí motivaci a cítí se stále dostatečně silný a připravený na nové výzvy.
Button by nemusel být pro partnerství s Hondou nezajímavý. Jednak pro tuto stáj závodil v letech 2003 až 2005 ještě pod názvem BAR a dále v sezónách 2006 - 2008 a zejména jeho popularita v Japonsku by pro Hondu znamenala rovněž plusové body.
Ron Dennis – ředitel McLaren Racing však nedávno samotného Buttona prostřednictvím médií nepřímo požádal o "lepší výkony". Na obranu britského jezdce však Boullier uvádí: „Jenson ví, že důležité je získat co nejvíce bodů jak jen to je možné. Nemusí nic dokazovat, je mistrem světa a pro McLaren vyhrál mnoho závodů.“ Boulier v závěru dodává: „Musíme být realisté, jelikož víme, že v horizontu jednoho až tří let budeme muset obměnit jezdecké složení a v danou chvíli vybrat nejlepšího jezdce.“
Kdo by však byl pro stáj z Wokingu nejlepší volbou jak z hlediska potenciálu, tak z hlediska zkušeností a zejména mohl být k dispozici již pro rok 2015? Možností je několik, nicméně jako nejzajímavější se nabízí volba finského nováčka v F1 - Valtteriho Bottase, jenž letos zapůsobil více než dobře při své druhé sezóně v barvách Williamsu.
Bottas je bezpochyby hvězdou budoucnosti s velkým potenciálem stát se mistrem světa, nicméně pomineme-li tradici a historické úspěchy McLarenu, Valteri by si oproti letošní formě nemusel vůbec polepšit.
Pokud by se skutečně tento "přestup roku" realizoval, mohlo by to paradoxně vyřešit Buttonovo angažmá a Brit by se tak mohl vrátit do místa svého bývalého působiště, kde absolvoval svou první kompletní sezonu v roce 2000, kdy obsadil celkové 8. místo.
Ferrari chystá velké technické změny svého vozu, které začne postupně zavádět už při Velké ceně v Imole. Vedení týmu věří, že díky těmto úpravám se brzy zařadí mezi nejrychlejší stáje na startovním roštu.
Lando Norris přiznává svou sebekritiku a frustraci, přičemž místo obviňování týmu se soustředí na analýzu vlastních chyb. Aby plně naplnil svůj potenciál, musí najít rovnováhu mezi sebekritikou a sebedůvěrou, jinak by mohl promarnit šanci na očekávaný průlom.
Zak Brown si znovu rýpl do Alpine a připomněl, že ztráta Oscara Piastriho byla jejich velkým selháním. Vzhledem k Australanově současné formě u McLarenu působí tento přešlap o to bolestněji.
George Russell tvrdí, že kdyby se připojil k Mercedesu hned po vstupu do Formule 1, mohl mít na svém kontě dva tituly. Naznačuje, že čas strávený v menších týmech mohl znamenat ztrátu šampionátů, které by jinak mohl získat.
Lando Norris měl být hlavním tahounem McLarenu v boji o titul, ale drobné chyby ho postupně srážejí a nahrávají jeho klidnějšímu kolegovi Oscarovi Piastrimu. Ten zatím beze slov přebírá roli lídra a ukazuje, kdo má aktuálně navrch.
Začátek nové kapitoly Lewise Hamiltona ve Ferrari se zatím nese ve znamení zklamání. Očekávaný restart kariéry v ikonickém červeném voze se rychle proměnil v sérii neuspokojivých výsledků, které zatím nenaplňují ambice ani fanouškovská očekávání.
Max Verstappen z Red Bullu je známý svou přímočarostí a otevřeností, když přijde na hodnocení dění ve světě formule 1.
Pilot McLarenu si zakládá na férovém přístupu a přátelském vystupování, přesto by bylo chybou vnímat jeho slušnost jako nedostatek bojovnosti. Na trati je připraven tvrdě si jít za svým cílem.
Andrea Kimi Antonelli vstoupil do Formule 1 s velkými očekáváními a silnou podporou Mercedesu, který stojí za ním i v případě chyb. Šéf týmu Toto Wolff mu poskytuje plnou podporu, zatímco Valtteri Bottas, jako rezervní pilot a mentor, ochotně sdílí své zkušenosti.
Yuki Tsunoda po třech závodech v Red Bullu ukazuje potenciál, ale jeho plná adaptace ještě není dokončena. Rozdíl oproti Verstappenovi se projevuje nejen v rychlosti, ale i v práci s pneumatikami, stabilitě a konzistenci výkonu.
Šéf Aston Martinu Andy Cowell přiznal, že nové aerodynamické zařízení týmu jim od svého spuštění výrazně rozšířilo obzory. Podle jeho slov poskytl nový větrný tunel cenné poznatky, které Aston Martin plánuje využít k vývoji rychlejšího a konkurenceschopnějšího monopostu.
Gabriel Bortoleto přiznal, že přechod z vítězství v šampionátech F2 a F3 na závodění na chvostu startovního pole Formule 1 pro něj představuje značnou výzvu.