stáj McLaren v letošní sezóně nenavázala na své historické úspěchy a pro přelomový rok 2015 a zejména pro zahájení partnerství s Hondou uvažuje rovněž o změně jezdecké dvojice.
Stávající závodní ředitel stáje McLaren - Eric Boulier připustil, že stáj z Wokingu hledá nové potencionální kandidáty na jezdce a to už pro sezónu 2015. Připomeňme, že letošní debutant - dánský nováček Kevin Magnussen nahradil Sergia Peréze po jedné jediné sezóně kdy Mexičan závodil za britskou stáj. Dále stojí za připomenutí, že před započetím partnerství s Hondou se McLaren poohlíží i nejen po svých bývalých pilotech - a to Fernandu Alonsovi a Lewisovi Hamiltonovi, ale i po čtyřnásobném mistru světe Sebastianu Vettelovi. Jak Kevin Magnussen, tak Jenson Button stále nemají podepsanou smlouvu na sezónu 2015. „Mohu udělat jen to nejlepší a doufat, že je to dostačující“ řekl Magnussen. „Každý v McLarenu cítí povinnost odvést tu nejlepší práci a tím si zasloužit zde nadále pracovat pro tým. To platí i pro mne a pro Jensona.“ Předpokládá se, že pokud by se McLaren hodlal rozloučit s některým ze svých stávajících jezdců, byl by jím patrně Jenson Button – mistr světa sezóny 2009, který by tak ve svých 34 letech musel uvolnit svou závodní sedačku. Button je momentálně druhým nejstarším jezdcem ve startovním poli, nicméně je i velice zkušeným a tak bychom Jensona měli vidět i na startovním roštu sezóny 2015 a to již po 16té v řadě, byť pravděpodobně v barvách jiného týmu.
„Právě teď je mým zájmem závodit ve Formuli 1“ říká. „V F1 jsou emoce všude, nicméně jednou jste dole, jednou nahoře. Takto to praktikuji již dlouho ve svém životě a chci aby to takto i pokračovalo.“ Podle svých slov tedy Button neztrácí motivaci a cítí se stále dostatečně silný a připravený na nové výzvy.
Button by nemusel být pro partnerství s Hondou nezajímavý. Jednak pro tuto stáj závodil v letech 2003 až 2005 ještě pod názvem BAR a dále v sezónách 2006 - 2008 a zejména jeho popularita v Japonsku by pro Hondu znamenala rovněž plusové body.
Ron Dennis – ředitel McLaren Racing však nedávno samotného Buttona prostřednictvím médií nepřímo požádal o "lepší výkony". Na obranu britského jezdce však Boullier uvádí: „Jenson ví, že důležité je získat co nejvíce bodů jak jen to je možné. Nemusí nic dokazovat, je mistrem světa a pro McLaren vyhrál mnoho závodů.“ Boulier v závěru dodává: „Musíme být realisté, jelikož víme, že v horizontu jednoho až tří let budeme muset obměnit jezdecké složení a v danou chvíli vybrat nejlepšího jezdce.“
Kdo by však byl pro stáj z Wokingu nejlepší volbou jak z hlediska potenciálu, tak z hlediska zkušeností a zejména mohl být k dispozici již pro rok 2015? Možností je několik, nicméně jako nejzajímavější se nabízí volba finského nováčka v F1 - Valtteriho Bottase, jenž letos zapůsobil více než dobře při své druhé sezóně v barvách Williamsu.
Bottas je bezpochyby hvězdou budoucnosti s velkým potenciálem stát se mistrem světa, nicméně pomineme-li tradici a historické úspěchy McLarenu, Valteri by si oproti letošní formě nemusel vůbec polepšit.
Pokud by se skutečně tento "přestup roku" realizoval, mohlo by to paradoxně vyřešit Buttonovo angažmá a Brit by se tak mohl vrátit do místa svého bývalého působiště, kde absolvoval svou první kompletní sezonu v roce 2000, kdy obsadil celkové 8. místo.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.