3. TRÉNINK - Hungaroring ; Ve třetím tréninku opět nejrychlejší Mercedesy. Stíhaly je vozy Red Bullu.
Včera opět kralovaly Mercedesy. Dnes v Maďarsku týmy (i fanoušky) přivítalo příjemné počasí, teplota vzduchu je 26 °C, trať má 42 °C.
Objevuje se zelená a jako první se na trať vydávají piloti Toro Rosso. Chvíli poté se za nimi vydávají další a téměř polovina aut je na trati ve svých instalačních kolech. Po pěti minutách stále nevyjeli pouze Pérez, Button a Hülkenberg.
Na tabuli se objevují první časy, Rosberg první s časem 1:26,374, Magnussen o 0,710s pomalejší. Hamilton probrdil a vyjíždí mimo trať. Přilnavost je (stejně jako včera) malá. Časy se však zlepšují, po 20 minutých na čele Rosberg, kterého však brzy překonává Daniel Ricciardo s Red Bullem (čas 1:15,999). Zlepšil se i Bottas. Nejméně kol má na svém kontě Alonso, který se s Ferrari vrací na trať.
Pořadí po půl hodině: Ricciardo, Bottas, Rosberg, Vettel, Massa, Räikkönen, Magnussen, Kvjat, Pérez, Vergne.
Red Bully jsou v Maďarsku Mercedesům blíže než Williamsy (foto: Red Bull Racing)
Hülkenberg má potíže v zatáčce č.4 a mimo trať se podíval i Rosberg. Nejrychlejší čas zajíždí Alonso (1:25,954) a to na tvrdší z obou sad pneumatik. Většina pilotů vyrazila na trať. Alonsův čas brzy překonává Hamilton 1:25,682.
Vettel si také udělal menší výlet mimi trať, piloti zajíždějí k mechanikům, než se pustí do simulací kvalifikace. Zbývá čtvrt hodina a na trati se prohání osm aut, brzy mizí v garáži.
Deset minut před koncem přerušuje ticho na trati Alonso, doplňuje jej jeho týmový kolega Räikkönen. Nyní měkká sada pneumatik, která včera byla o cca 1,5s rychlejší. Alonso s přehledem nejrychlejší (1:24,7,), Räikkönen za ním zaostal o 0,049s.
Do čela jde opět Mercedes, tentokrát Rosberg, který však chyboval v zatáčce č.12. Hamilton tedy jeho čas překonává (1:24,048). Problém řešili u Marussie a Bianchi tak nezajel na měkké sadě žádný čas.
Počty kol ujeté během třetího tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky dohromady (vpravo)
Force India se trápila, povzbudivá nálada zajisté panuje u Red Bullu i Toro Rosso. Nejvíce kol ujel Rosberg - 24, nejméně Alonso - 11. Kvalifikace bude rozhodně zajímavá.
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.