3. TRÉNINK - Hungaroring ; Ve třetím tréninku opět nejrychlejší Mercedesy. Stíhaly je vozy Red Bullu.
Včera opět kralovaly Mercedesy. Dnes v Maďarsku týmy (i fanoušky) přivítalo příjemné počasí, teplota vzduchu je 26 °C, trať má 42 °C.
Objevuje se zelená a jako první se na trať vydávají piloti Toro Rosso. Chvíli poté se za nimi vydávají další a téměř polovina aut je na trati ve svých instalačních kolech. Po pěti minutách stále nevyjeli pouze Pérez, Button a Hülkenberg.
Na tabuli se objevují první časy, Rosberg první s časem 1:26,374, Magnussen o 0,710s pomalejší. Hamilton probrdil a vyjíždí mimo trať. Přilnavost je (stejně jako včera) malá. Časy se však zlepšují, po 20 minutých na čele Rosberg, kterého však brzy překonává Daniel Ricciardo s Red Bullem (čas 1:15,999). Zlepšil se i Bottas. Nejméně kol má na svém kontě Alonso, který se s Ferrari vrací na trať.
Pořadí po půl hodině: Ricciardo, Bottas, Rosberg, Vettel, Massa, Räikkönen, Magnussen, Kvjat, Pérez, Vergne.
Red Bully jsou v Maďarsku Mercedesům blíže než Williamsy (foto: Red Bull Racing)
Hülkenberg má potíže v zatáčce č.4 a mimo trať se podíval i Rosberg. Nejrychlejší čas zajíždí Alonso (1:25,954) a to na tvrdší z obou sad pneumatik. Většina pilotů vyrazila na trať. Alonsův čas brzy překonává Hamilton 1:25,682.
Vettel si také udělal menší výlet mimi trať, piloti zajíždějí k mechanikům, než se pustí do simulací kvalifikace. Zbývá čtvrt hodina a na trati se prohání osm aut, brzy mizí v garáži.
Deset minut před koncem přerušuje ticho na trati Alonso, doplňuje jej jeho týmový kolega Räikkönen. Nyní měkká sada pneumatik, která včera byla o cca 1,5s rychlejší. Alonso s přehledem nejrychlejší (1:24,7,), Räikkönen za ním zaostal o 0,049s.
Do čela jde opět Mercedes, tentokrát Rosberg, který však chyboval v zatáčce č.12. Hamilton tedy jeho čas překonává (1:24,048). Problém řešili u Marussie a Bianchi tak nezajel na měkké sadě žádný čas.
Počty kol ujeté během třetího tréninku (vlevo) a za všechny tři tréninky dohromady (vpravo)
Force India se trápila, povzbudivá nálada zajisté panuje u Red Bullu i Toro Rosso. Nejvíce kol ujel Rosberg - 24, nejméně Alonso - 11. Kvalifikace bude rozhodně zajímavá.
Přehled nejrychlejších sektorů a maximálních rychlostí
Přehled všech časů: zde (PDF).
Před nadcházející sezónou 2025 se naplno rozběhne testování Formule 1. Týmy a jezdci nyní usilovně ladí své vozy a strategie, aby byli připraveni na další vzrušující ročník plný napínavých závodů a nečekaných momentů.
S okamžitou platností se nový tým Cadillac v rámci Formule 1 připojí k TWG Motorsports, nové divizi TWG Global. Tato akvizice zahrnuje i Andretti Global, který se účastní závodů v IndyCar, Formuli E a Indy Nxt, dále Spire v NASCAR Cup, Wayne Taylor Racing v IMSA a Walkinshaw Andretti v australských supersportech.
Tento týden v Bahrajnu poutají veškerou pozornost Lewis Hamilton a Charles Leclerc, kteří se účastní klíčového testování. Ferrari, které si v zimní přestávce zajistilo sedminásobného mistra světa, se stalo hlavním tématem motorsportových diskuzí.
Red Bull odhalil svůj nový monopost RB21, se kterým Max Verstappen bude usilovat o pátý titul mistra světa v řadě. Tým představil svůj vůz těsně před začátkem testů v Bahrajnu, čímž se stal posledním, kdo odkryl vůz pro nadcházející sezónu.
Alpine představil svůj monopost AP25 poprvé na dráze v Sachíru během filmovacího dne. Tyto dny slouží nejen k ověření funkčnosti nových monopostů, ale i k jejich oficiálnímu představení na dráze.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.