Jenson Button byl bezprostředně po skončení Velké ceny Německa naštvaný na svého bývalého týmového kolegu Lewise Hamiltona, který do něj ve vlásence narazil. Po zhlédnutí opakovaných záznamů ale svůj postoj změnil.
Hamilton po strkanici v prudké zatáčce uvedl: "Měl jsem menší kolizi s Jensonem, ale myslel jsem si, že mě pouští - špatně jsem to tam odhadl."
Button byl ale k jezdci Mercedesu poté velmi kritický: "Proč bych měl někoho pouštět? Nevím, jestli jste si toho všimli, ale hodně pilotů používá tuhle stopu kvůli tomu, aby měli ze zatáčky dobrý výjezd. Myslím, že problém s Lewisem spočíval v tom, že očekával, že ho pustím."
"Nejsem jedinou osobou, do které dnes najel. Je to divné, když máte o tolik rychlejší auto, tak byste si nemysleli, že se dostane do tolika takových soubojů, ale tak už to bylo. Najel do mého zadního kola, to je vše, co k tomu můžu říci. Víc o tom nevím. Jsem tam, abych odjel svůj závod. Byla by to nuda, kdybychom jej všichni pouštěli, když se probíjel polem," pokračoval Button.
After watching the race back think I overreacted with my feelings about Lewis's move. I can understand why he thought I was giving him room.
— Jenson Button (@JensonButton) July 20, 2014
Později večer byl však pilot McLarenu, který po zpackané strategii projel cílem až jako osmý, ve svém hodnocení střízlivější: "Poté, co jsem si závod zpětně prohlédl, tak si myslím, že jsem to s mými pocity vůči Lewisovu manévru přehnal. Dokážu pochopit, proč si myslel, že mu nechávám místo."
"Jsem v úžasu z toho, že jsme oba zatáčku zvládli!! F1 dnes nabídla skvělou podívanou, kéž by to tak dlouho pokračovalo!" dodal Button, jemuž v celkovém hodnocení šampionátu po závodu na Hockenheimu patří osmá příčka.
Amazed we both got around the corner!! F1 put on a great show today and long may it continue! pic.twitter.com/zP3bK9Ghx6
— Jenson Button (@JensonButton) July 20, 2014
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.