Jenson Button musí zlepšit své letošní výkony, chce-li mít jistotu, že si jej McLaren ponechá i pro sezónu 2015.
Smlouva ve Wokingu britskému jezdci vyprší na konci roku a v zákulisí se již spekuluje o jeho nahrazení jiným pilotem. Šéf McLarenu Ron Dennis potvrzuje, že s výběrem svého jezdeckého složením pro rok 2015 nikterak nespěchají (více zde).
Button podle něj nemusí mít obavy, pokud do závodění bude dávat vše: "Nikdo by se nikdy neměl cítit ohrožený, ať už jde o jezdce či inženýra. To jediné, co si přejeme, je vyhrávat, a kvůli tomu musíme učinit promyšlená rozhodnutí," říká Dennis.
"Jsem si jistý tím, že Kevin Jensona pořádně probouzí. V určitém smyslu řeknete: 'Kevin byl výbornou volbou,' v jiném zase: 'Pojď, Jensone, jsi mistr světa a jedinou věc, kterou můžeš konzistentně dělat - a měl bys to dělat - je porážet svého týmového kolegu,'" pokračuje šéf McLarenu. Naznačuje, tím že s Magnussenem jsou spokojeni a že si ho pro příští rok zřejmě podrží.
A co s Buttonem? "Jestli chci, aby to zkoušel usilovněji? Samozřejmě, že ano. Je dobře placeným pilotem velkých cen a ano, nedáváme mu nejlepší auto, přesto by však mohl odvádět svůj kus práce a Kevin mu to musí co nejvíce ztěžovat," dodává Dennis.
Jenson Button s Kevinem Magnussenem (foto: McLaren Mercedes)
Magnussen byl rychlejší než Button ve čtyřech z letošních osmi kvalifikací, šestkrát zajel v závodě rychlejší kolo, zatím ale nasbíral o 14 mistrovských bodů méně - celkem 29. Na nováčka si tedy v šampionátu vede proti zkušenému týmovému kolegovi, který v F1 působí již 15. sezónu, velmi slušně (více viz srovnání týmových kolegů po závodě v Rakousku).
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace