Jenson Button, Nico Rosberg a Lewis Hamilton se na začátku týdne vyjádřili k pevným opakovaným startům, z nového pravidla nebyli zrovna nadšeni
Když je závod přerušen výjezdem bezpečnostního vozu na okruh, jezdci ve startovním poli se za ním seřadí a jezdí za ním do té doby, než vedení závodu rozhodne o odjezdu bezpečnostního vozu z okruhu. Jezdci poté absolvují letmý opakovaný start. Od budoucí sezony nastane změna, jezdci si start zopakují ze startovního roštu. Ještě před schválením tohoto pravidla se k problému vyjádřili někteří jezdci F1.
Jenson Button: "Myšlenka pevného opakovaného startu je skvělá pro diváky. Start je pro fanoušky vzrušujícím okamžikem závodu. Ale když jezdec startuje na začátku závodu, má nové pneumatiky. V budoucnosti se může stát, že jezdec bude mít při opakovaném startu hodně ojeté pneumatiky, proto můžou kvůli tomu vzniknout těžkosti. Pro jezdce bude těžší udržet jeden směr a mohou vznikat svízelné situace. Jsem si jist, že nové pravidlo bude dobré pro televizní diváky, ale bylo také nezbytné uvažovat nad problémy s pneumatikami, třeba jejich povinná výměna v boxech. Takže myšlenka se mi líbí, jen musíme při opakovaném startu vzít do úvahy opotřebované a chladnější pneumatiky."
Nico Rosberg: "Jsem si dobře vědom toho, že start je asi nejzajímavějším momentem závodu, ale nechci, aby bylo přijato pravidlo o pevném opakovaném startu, mám rád skutečné závodění za podmínek, které platí víc než 50 let a navrhovanou změnu nevidím rád. Je to divná myšlenka chtít po nás nové a nové starty. Podle mě by současné pravidlo mělo zůstat v platnosti."
Lewis Hamilton: "Já si to musím víc přemyslet. V každém případě by nikomu neublížilo, kdyby u rozhodování o takovýchto záležitostech byli i jezdci, jsme to my, kdo sedí ve vozech a závodí. Komisaři nemůžou vědět, co se děje ve voze, proto bychom měli s nimi spolupracovat. Vždy přicházejí s geniálními myšlenkami, které ale někdy fungují a někdy zase ne."
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.