Jezdci McLarenu, Jensonu Buttonovi, se při trénování na simulátoru na slavnou Grand Prix Monaka dělá zle.
Mistr světa z roku 2009 a jeden z obyvatel Monaka řekl novinářům, že se na tuto slavnou Grand Prix už několik let nepřipoval na simulátoru. "Nenajížděl jsem si ho na simulátoru a na simulátoru jsem neřídil loňský nebo možná i ten předloňský monopost," řekl Jenson Button na dotaz, jak se V6 monopost choval na simulátoru ve srovnání s loňským V8.
"V podstatě jde o to, že nemůžu jet okruh v Monaku na simulátoru, protože se mi dělá zle. Tento tedy netrénuji. Nevím proč, ale dělá se mi při něm zle, a tak nemůžu jezdit. Bývalo to také Maďarsko, ale už jsme to změnili... takže ho teď můžu jezdit." Potřebnou práci na simulátoru McLarenu v jeho sídle v britském Wokingu tak odvedl testovač Oliver Turvey.
V dnešní kvalifikaci se Buttonovi moc nezadařilo(foto: McLaren Mercedes)
"Odvedl hodně práce a říkal, že je hodně těžké jet s tím kroutícím momentem, ale myslím, že budeme schopni to dobře zvládat," pokračuje Button, který v Monte Carlu vyhrál v roce 2009. McLaren, který je po Ferrari historicky druhý nejúspěšnější tým v historii Formule 1, v Monaku vyhrál poprvé před 30 lety zásluhou Francouze Alaina Prosta. Ovšem teď se jim už třikrát v řadě nepodařilo bodovat a nejzkušenější jezdec v poli něco takového zažil naposled s Hondou v roce 2008.
Dle Buttona ale výsledky neříkají vše: "Samozřejmě, že teď nejsme na tom nejfantastičtějším místě co se rychlosti a pozic v cíli týče. Byl jsem dotázán, s čím bych zde byl spokojený a samozřejmě, že by to bylo vítězství, ale to se nám nepodaří. Nemyslím si, že to bude pozice, která nás zde učiní šťastnými, protože to nebude dobrá pozice. Podle mě, co si z tohoto víkendu můžeme odnést, je to, jak se auto chová. Pokud budeme cítit, že jsme se zlepšili a že se to ubírá lepším směrem... víme, že toho ještě hodně přijde, takže ohledně budoucnosti můžeme být pozitivní."
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace