Red Bull je příjemně překvapený výkony Daniela Ricciarda, který si ve srovnání se Sebastianem Vettelem vede velmi dobře - v pěti kvalifikacích jej dokázal dokonce již čtyřikrát porazit. Jeho bývalého šéfa z HRT Colina Kollese však úspěchy mladého Australana nepřekvapují.
Kolles byl prvním, kdo dal v F1 ve svém týmu šanci - v roce 2011, když v Silverstone usedl do vozu HRT místo Naraina Karthikeyana. Přestože Ricciardo dojel ve zbytku sezóny nejlépe na 18. místě, šéf týmu si jej cenil.
"Sebastian je přes svůj nízký věk extrémně zkušený, ale Daniel je také extrémně talentovaný. Sebastian je jakožto čtyřnásobný mistr světa pod větším tlakem, má povinnost vyhrávat, zatímco Daniel je přes svou disciplinovanost a serióznost úplně uvolněnou osobností," popisuje Kolles pro Die Welt.
"To je ohromnou výhodou ve srovnání se Sebastianem. Když jsem poprvé slyšel, že Daniel bude jezdit za Red Bull, tento scénář byl naprosto jasný. Jak jsem řekl, znám oba piloty, a Daniel se Vettelovi na velmi vysoké úrovni přinejmenším vyrovná. Takže to, co se odehrává, mě nepřekvapuje.
"Oba jsou velmi talentovaní, disciplinovaní a agresivní. Oba jsou novou generací po Michaelovi Schumacherovi, Räikkönenovi a Alonsovi. Ale Daniel je vzhledem ke své povaze a situaci u těchto vozů a za těchto pravidel zcela bezstarostný, což je to nejcennější," uvádí bývalý šéf HRT.
"Když jsem byl u HRT, mohl jsem pozorovat jeho přirozený talent, skutečně jde o výjimečného jezdce. Pro mě je budoucím mistrem světa, byť si toho v té době kromě mne sotva někdo všimnul. Nikdo v F1 nerespektuje tým jako HRT, takže jsme to věděli jen my, Red Bull a několik insiderů, jak je Daniel dobrý," říká Kolles.
Úspěchy Daniela Ricciarda u Red Bullu jeho bývalého šéfa Colina Kollese nikterak nepřekvapují(foto: Red Bull Racing)
Na dotaz, zda si Vettel u Red Bullu udrží status nejlepšího pilota, odpovídá: "To nikdo neví. Můžu říci jen to, že to pro něj nebude jednoduché. Daniel si bude užívat svou zábavu, stejně tak i veřejnost. On je pro Formuli 1 darem. Jejich souboj je podle mě velmi vzrušující, protože je naprosto otevřený."
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.