Red Bull je příjemně překvapený výkony Daniela Ricciarda, který si ve srovnání se Sebastianem Vettelem vede velmi dobře - v pěti kvalifikacích jej dokázal dokonce již čtyřikrát porazit. Jeho bývalého šéfa z HRT Colina Kollese však úspěchy mladého Australana nepřekvapují.
Kolles byl prvním, kdo dal v F1 ve svém týmu šanci - v roce 2011, když v Silverstone usedl do vozu HRT místo Naraina Karthikeyana. Přestože Ricciardo dojel ve zbytku sezóny nejlépe na 18. místě, šéf týmu si jej cenil.
"Sebastian je přes svůj nízký věk extrémně zkušený, ale Daniel je také extrémně talentovaný. Sebastian je jakožto čtyřnásobný mistr světa pod větším tlakem, má povinnost vyhrávat, zatímco Daniel je přes svou disciplinovanost a serióznost úplně uvolněnou osobností," popisuje Kolles pro Die Welt.
"To je ohromnou výhodou ve srovnání se Sebastianem. Když jsem poprvé slyšel, že Daniel bude jezdit za Red Bull, tento scénář byl naprosto jasný. Jak jsem řekl, znám oba piloty, a Daniel se Vettelovi na velmi vysoké úrovni přinejmenším vyrovná. Takže to, co se odehrává, mě nepřekvapuje.
"Oba jsou velmi talentovaní, disciplinovaní a agresivní. Oba jsou novou generací po Michaelovi Schumacherovi, Räikkönenovi a Alonsovi. Ale Daniel je vzhledem ke své povaze a situaci u těchto vozů a za těchto pravidel zcela bezstarostný, což je to nejcennější," uvádí bývalý šéf HRT.
"Když jsem byl u HRT, mohl jsem pozorovat jeho přirozený talent, skutečně jde o výjimečného jezdce. Pro mě je budoucím mistrem světa, byť si toho v té době kromě mne sotva někdo všimnul. Nikdo v F1 nerespektuje tým jako HRT, takže jsme to věděli jen my, Red Bull a několik insiderů, jak je Daniel dobrý," říká Kolles.
Úspěchy Daniela Ricciarda u Red Bullu jeho bývalého šéfa Colina Kollese nikterak nepřekvapují(foto: Red Bull Racing)
Na dotaz, zda si Vettel u Red Bullu udrží status nejlepšího pilota, odpovídá: "To nikdo neví. Můžu říci jen to, že to pro něj nebude jednoduché. Daniel si bude užívat svou zábavu, stejně tak i veřejnost. On je pro Formuli 1 darem. Jejich souboj je podle mě velmi vzrušující, protože je naprosto otevřený."
Lando Norris vyhrál Velkou cenu Maďarska po strategickém souboji s týmovým kolegou Oscarem Piastrim, zatímco FIA zahájila vyšetřování incidentu mezi Maxem Verstappenem a Lewisem Hamiltonem. McLaren si připsal už sedmé "double" vítězství v sezóně, třetí skončil George Russell. Zklamaný a frustrovaný Charles Leclerc se musel spokojit se čtvrtou pozicí.
„V pozadí se děje spousta věcí, které nejsou skvělé,“ prohlásil Lewis Hamilton po dvanáctém místě na Velké ceně Maďarska F1. Brit se odmítl podrobněji vyjádřit k dřívějším slovům o „výměně jezdce“ a k incidentu s Maxem Verstappenem, který považuje za bezvýznamný.
Max Verstappen z Red Bullu se po Velké ceně Maďarska pozastavil nad rozhodnutím sportovních komisařů FIA vyšetřovat jeho souboj s Lewisem Hamiltonem. Podle trojnásobného mistra světa se v inkriminované situaci „nic nestalo“ a nechápe, proč se k vyšetřování přistoupilo.
Lando Norris vybojoval páté vítězství sezony, když na Hungaroringu odolal v závěru drtivému tlaku týmového kolegy Oscara Piastriho. Dvojice McLarenů tak opět obsadila první dvě příčky, třetí dojel George Russell s Mercedesem. Britský tým tak získal 200. vítězství v Grand Prix ve své 59 let dlouhé a velmi úspěšné historii.
Oscar Piastri skončil ve Velké ceně Maďarska těsně za týmovým kolegou Landem Norrisem. Přestože v závěru stáhl ztrátu na minimum, přiznal, že na Hungaroringu je předjíždění extrémně obtížné.
Po dramatickém manévru ve 4. zatáčce Velké ceny Maďarska se Max Verstappen a Lewis Hamilton ocitli v hledáčku sportovních komisařů FIA. Verdikt může přijít po jejich výslechu v Budapešti.
Charles Leclerc ztratil v závěru Velké ceně Maďarska šanci na vítězství kvůli technickému problému s podvozkem a cílem projel na čtvrtém místě. Monačan přiznal velkou frustraci a prohlásil, že na této sezóně zatím nevidí nic pozitivního.
Charles Leclerc po skutečně vydařené kvalifikaci a startu závodu skončil ve Velké ceně Maďarska čtvrtý a ostře kritizoval strategii Ferrari i technické potíže svého vozu. Monačan, který startoval z pole position, v závěru výrazně zpomalil kvůli problémům s podvozkem a přišel o stupně vítězů.
Český pilot formule 2 Roman Staněk obsadil v hlavním závodě na Hungaroringu druhé místo za týmovým kolegou Leonardem Fornarolim. Ani penalizace pro italského jezdce nezměnila pořadí, Staněk tak po vítězství v Belgii tentokrát na nejvyšší stupínek nedosáhl.
Sedminásobný mistr světa byl vyřazen už v Q2, zatímco jeho týmový kolega Charles Leclerc vybojoval pole position. Tento nečekaný výsledek ukazuje, jak proměnlivá může být forma v závodech Formule 1.
Charles Leclerc nečekaně ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Maďarska a získal pole position před vedoucím jezdcem šampionátu Oscarem Piastrim. Piastri v Q3 bojoval s nepříznivými podmínkami, které podle něj způsobil náhlý vítr, jež mu zkomplikoval optimální průjezd zatáčkami a zmařil šanci na první místo.
McLaren měl našlápnuto k pole position, ale Charles Leclerc překvapil a uzmul první místo pro Ferrari. Předvedl skvělé kolo právě ve chvíli, kdy to bylo nejvíce potřeba.