Jenson Button přiznává problémy McLarenu s aerodynamikou. Nadcházející víkend bude pro jeho tým, který interně prochází velkými změnami, důležitý. Se sportovním ředitelem Ericem Boullierem vysvětluje, proč v jejich případě nepůjde pouze o nasazení novinek.
Návrat do Evropy patří pro Buttona k oblíbeným částem sezóny F1: "Vždy to tak trochu znamená čerstvý začátek sezóny - a pro nás bude důležitý." McLaren sice prožil úspěšný vstup do sezóny a po Austrálii dokonce vedl šampionát, pak ale přišel tvrdý pád a z posledních dvou velkých cen odjel bez bodů.
Jeho monopost MP4-29 sice pohání nejsilnější pohonná jednotka v poli, zaostává však v aerodynamice, jak přiznává britský pilot: "Katalánský okruh je náročnou tratí - obsahuje kombinaci dlouhých, táhlých zatáček. Klade důraz na aerodynamickou výkonnost, což je oblast, kde momentálně zaostáváme. Je to vždy místem, kde konkurenceschopné auto září a to méně konkurenceschopné se trápí."
McLaren proto musí pořádně zabrat: "Pro nás to jednoduše není o nasazování nových dílů na okruhu. Je to o porozumění a odkrývání tajemství vozu. A s pomocí tohoto porozumění musíme učinit větší pokroky ve výkonnosti," uvědomuje si Button.
"Stále se s naším vozem nacházíme v rané fázi. U nás to je méně o dílech, které na něj nasadíme, spíše jde o celkový obrázek - najít užitečný směr, získat důvěru v naše měření a tlačit na to, abychom se posunuli kupředu. Všichni víme, že tento tým má kapacitu na vývoj během sezóny, takže doufám a věřím tomu, že se brzy začneme opět prodírat kupředu," dodává Button.
McLaren po propadu v posledních závodech hledá cestu zpět na vrchol (foto: McLaren Mercedes)
Závěry svého jezdce potvrzuje také sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier: "Pro nás bude víkend o učení a snad se posuneme od naši výkonnosti, která byla minulý měsíc v Číně zklamáním. Podstatu naší nedostatečné výkonnosti jsme rozsáhle analyzovali: víme, kde náš balík zaostává a podnikli jsme krátkodobé i dlouhodobé kroky k nápravě."
Výsledky však nemusí být patrné hned: "I když všechny v Barceloně o tomto víkendu nebudou patrné, představují začátek čerstvého posunu a ducha uvnitř celé organizace. V Technologickém centru McLarenu se od návratu z Číny usilovně soustředíme a tvrdě pracujeme. Mám naději v to, že jsme na správné cestě, abychom se začali soustavně posouvat dopředu."
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace