Jenson Button přiznává problémy McLarenu s aerodynamikou. Nadcházející víkend bude pro jeho tým, který interně prochází velkými změnami, důležitý. Se sportovním ředitelem Ericem Boullierem vysvětluje, proč v jejich případě nepůjde pouze o nasazení novinek.
Návrat do Evropy patří pro Buttona k oblíbeným částem sezóny F1: "Vždy to tak trochu znamená čerstvý začátek sezóny - a pro nás bude důležitý." McLaren sice prožil úspěšný vstup do sezóny a po Austrálii dokonce vedl šampionát, pak ale přišel tvrdý pád a z posledních dvou velkých cen odjel bez bodů.
Jeho monopost MP4-29 sice pohání nejsilnější pohonná jednotka v poli, zaostává však v aerodynamice, jak přiznává britský pilot: "Katalánský okruh je náročnou tratí - obsahuje kombinaci dlouhých, táhlých zatáček. Klade důraz na aerodynamickou výkonnost, což je oblast, kde momentálně zaostáváme. Je to vždy místem, kde konkurenceschopné auto září a to méně konkurenceschopné se trápí."
McLaren proto musí pořádně zabrat: "Pro nás to jednoduše není o nasazování nových dílů na okruhu. Je to o porozumění a odkrývání tajemství vozu. A s pomocí tohoto porozumění musíme učinit větší pokroky ve výkonnosti," uvědomuje si Button.
"Stále se s naším vozem nacházíme v rané fázi. U nás to je méně o dílech, které na něj nasadíme, spíše jde o celkový obrázek - najít užitečný směr, získat důvěru v naše měření a tlačit na to, abychom se posunuli kupředu. Všichni víme, že tento tým má kapacitu na vývoj během sezóny, takže doufám a věřím tomu, že se brzy začneme opět prodírat kupředu," dodává Button.
McLaren po propadu v posledních závodech hledá cestu zpět na vrchol (foto: McLaren Mercedes)
Závěry svého jezdce potvrzuje také sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier: "Pro nás bude víkend o učení a snad se posuneme od naši výkonnosti, která byla minulý měsíc v Číně zklamáním. Podstatu naší nedostatečné výkonnosti jsme rozsáhle analyzovali: víme, kde náš balík zaostává a podnikli jsme krátkodobé i dlouhodobé kroky k nápravě."
Výsledky však nemusí být patrné hned: "I když všechny v Barceloně o tomto víkendu nebudou patrné, představují začátek čerstvého posunu a ducha uvnitř celé organizace. V Technologickém centru McLarenu se od návratu z Číny usilovně soustředíme a tvrdě pracujeme. Mám naději v to, že jsme na správné cestě, abychom se začali soustavně posouvat dopředu."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.