 
            Jenson Button přiznává problémy McLarenu s aerodynamikou. Nadcházející víkend bude pro jeho tým, který interně prochází velkými změnami, důležitý. Se sportovním ředitelem Ericem Boullierem vysvětluje, proč v jejich případě nepůjde pouze o nasazení novinek.
Návrat do Evropy patří pro Buttona k oblíbeným částem sezóny F1: "Vždy to tak trochu znamená čerstvý začátek sezóny - a pro nás bude důležitý." McLaren sice prožil úspěšný vstup do sezóny a po Austrálii dokonce vedl šampionát, pak ale přišel tvrdý pád a z posledních dvou velkých cen odjel bez bodů.
Jeho monopost MP4-29 sice pohání nejsilnější pohonná jednotka v poli, zaostává však v aerodynamice, jak přiznává britský pilot: "Katalánský okruh je náročnou tratí - obsahuje kombinaci dlouhých, táhlých zatáček. Klade důraz na aerodynamickou výkonnost, což je oblast, kde momentálně zaostáváme. Je to vždy místem, kde konkurenceschopné auto září a to méně konkurenceschopné se trápí."
McLaren proto musí pořádně zabrat: "Pro nás to jednoduše není o nasazování nových dílů na okruhu. Je to o porozumění a odkrývání tajemství vozu. A s pomocí tohoto porozumění musíme učinit větší pokroky ve výkonnosti," uvědomuje si Button.
"Stále se s naším vozem nacházíme v rané fázi. U nás to je méně o dílech, které na něj nasadíme, spíše jde o celkový obrázek - najít užitečný směr, získat důvěru v naše měření a tlačit na to, abychom se posunuli kupředu. Všichni víme, že tento tým má kapacitu na vývoj během sezóny, takže doufám a věřím tomu, že se brzy začneme opět prodírat kupředu," dodává Button.
McLaren po propadu v posledních závodech hledá cestu zpět na vrchol (foto: McLaren Mercedes)
Závěry svého jezdce potvrzuje také sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier: "Pro nás bude víkend o učení a snad se posuneme od naši výkonnosti, která byla minulý měsíc v Číně zklamáním. Podstatu naší nedostatečné výkonnosti jsme rozsáhle analyzovali: víme, kde náš balík zaostává a podnikli jsme krátkodobé i dlouhodobé kroky k nápravě."
Výsledky však nemusí být patrné hned: "I když všechny v Barceloně o tomto víkendu nebudou patrné, představují začátek čerstvého posunu a ducha uvnitř celé organizace. V Technologickém centru McLarenu se od návratu z Číny usilovně soustředíme a tvrdě pracujeme. Mám naději v to, že jsme na správné cestě, abychom se začali soustavně posouvat dopředu."
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.