Jenson Button přiznává problémy McLarenu s aerodynamikou. Nadcházející víkend bude pro jeho tým, který interně prochází velkými změnami, důležitý. Se sportovním ředitelem Ericem Boullierem vysvětluje, proč v jejich případě nepůjde pouze o nasazení novinek.
Návrat do Evropy patří pro Buttona k oblíbeným částem sezóny F1: "Vždy to tak trochu znamená čerstvý začátek sezóny - a pro nás bude důležitý." McLaren sice prožil úspěšný vstup do sezóny a po Austrálii dokonce vedl šampionát, pak ale přišel tvrdý pád a z posledních dvou velkých cen odjel bez bodů.
Jeho monopost MP4-29 sice pohání nejsilnější pohonná jednotka v poli, zaostává však v aerodynamice, jak přiznává britský pilot: "Katalánský okruh je náročnou tratí - obsahuje kombinaci dlouhých, táhlých zatáček. Klade důraz na aerodynamickou výkonnost, což je oblast, kde momentálně zaostáváme. Je to vždy místem, kde konkurenceschopné auto září a to méně konkurenceschopné se trápí."
McLaren proto musí pořádně zabrat: "Pro nás to jednoduše není o nasazování nových dílů na okruhu. Je to o porozumění a odkrývání tajemství vozu. A s pomocí tohoto porozumění musíme učinit větší pokroky ve výkonnosti," uvědomuje si Button.
"Stále se s naším vozem nacházíme v rané fázi. U nás to je méně o dílech, které na něj nasadíme, spíše jde o celkový obrázek - najít užitečný směr, získat důvěru v naše měření a tlačit na to, abychom se posunuli kupředu. Všichni víme, že tento tým má kapacitu na vývoj během sezóny, takže doufám a věřím tomu, že se brzy začneme opět prodírat kupředu," dodává Button.
McLaren po propadu v posledních závodech hledá cestu zpět na vrchol (foto: McLaren Mercedes)
Závěry svého jezdce potvrzuje také sportovní ředitel McLarenu Eric Boullier: "Pro nás bude víkend o učení a snad se posuneme od naši výkonnosti, která byla minulý měsíc v Číně zklamáním. Podstatu naší nedostatečné výkonnosti jsme rozsáhle analyzovali: víme, kde náš balík zaostává a podnikli jsme krátkodobé i dlouhodobé kroky k nápravě."
Výsledky však nemusí být patrné hned: "I když všechny v Barceloně o tomto víkendu nebudou patrné, představují začátek čerstvého posunu a ducha uvnitř celé organizace. V Technologickém centru McLarenu se od návratu z Číny usilovně soustředíme a tvrdě pracujeme. Mám naději v to, že jsme na správné cestě, abychom se začali soustavně posouvat dopředu."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.