Komisař závodů Formule 1 Derek Warwick je přesvědčen, že nový systém trestných bodů je úspěšný, ačkoliv přiznává, že na konci sezony mohou přijít změny.
Již pět pilotů od začátku sezony získalo trestné body. Pouze pilot Marussie Jules Bianchi se provinil dvakrát. Pokud pilot v 12 měsících nasbírá 12 bodů, dostane zákaz startu v další Grand Prix.
Warwick byl jedním ze tří komisařů při Grand Prix Bahrajnu, kde Pastoru Maldonadovi byly uděleny hned 3 trestné body za nebezpečný manévr na Estebana Gutiereze. Maldonado se snažil komisařům vysvětlit, že to byl souboj kolo na kolo, ale neuspěl. Warwick si myslí, že tento systém je pro sport přínosem.
„Myslím si, že to funguje,“ řekl bývalý pilot Arrowsu a Renualtu pro Sky Sports News. „Možná na konci roku budeme muset změnit pár věcí. Může se změnit i počet rozdělovaných bodů, protože některé tresty jsou možná příliš přísné, jindy příliš mírné. Šéf závodů F1 Charlie Whiting se na to na konci sezony jistě podívá a možná něco lehce změníme.“
Dosud piloti dostávali napomenut a byly na roštu posouvání dozadu. Výjimkou byl po Grand Prix Belgie 2012 Romain Grosjean, který dostal zákaz startu v dalším závodě. Stalo se tak poprvé za posledních 18 let.
Podle Warwicka je tento systém lepší, protože bude postihovat pravidelné hříšníky. „Pokud někdo nasbírá dostatek trestných bodů a bude nucen vynechat Grand Prix, protože jeho jízdní styl byl za poslední rok velmi špatný, pak tento systém je dobrý.“
„Není to rozdílné od běžného provozu. Pokud třikrát nebo čtyřikrát překročíte rychlost, přijdete o řidičský průkaz – a tak by to mělo vypadat,“ dodal Warwick.
PILOTI S TRESTNÝMI BODY:
Čtyři body:Jules Bianchi, Marrusia- Způsobení kolize s Maldonadem v GP Malajsie- Způsobení kolize se Sutilem v GP Bahrajnu
Tři body:Pastor Maldonado, Lotus- Způsobení kolize s Gutierrezem v GP Bahrajnu
Dva body:Valteri Bottas, Williams- Nebezpečné počínání v kvalifikaci na GP Malajsie
Kevin Magnussen, McLaren - Způsobení kolize s Kimi Räikkönenem v GP Malajsie
Adrian Sutil, Sauber- Vytlačení Grosjeana mimo trať v kvalifikaci na GP Bahrajnu
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.
Jezdec IndyCar z týmu Andretti se stane testovacím pilotem Cadillacu ve Formuli 1. Pomůže Valtterimu Bottasovi a Sergiu Pérezovi s přípravami na vstup stáje do šampionátu v roce 2026.
Lando Norris přiznal, že jeho osobnost a přístup k závodění se liší od špičkových jezdců F1, Maxe Verstappena a Oscara Piastriho. Podle něj to ovlivňuje nejen jeho výkon, ale i způsob, jakým zvládá tlak na trati.
Max Verstappen po Zandvoortu otevřeně kritizoval Red Bull a přiznal, že souboj se sesterským týmem Racing Bulls by se vůbec neměl odehrávat.
Šéf Mercedesu Toto Wolff připustil, že Hamiltonův odchod do Ferrari mu ulehčil situaci, protože se tak vyhnul těžkému rozhodnutí o Britově budoucnosti u stříbrných šípů.
Půl století uplynulo od chvíle, kdy Niki Lauda poprvé korunoval svou kariéru mistrovským titulem. Ve službách Ferrari tehdy začal psát příběh, který z něj učinil jednu z největších ikon F1.
Mistr světa Max Verstappen i po tolika letech a titulech nepřestává tým Red Bull překvapovat. Jeho touha po dokonalosti a schopnost posouvat limity z něj dělají klíčového jezdce
Během bujarých oslav po Velké ceně Nizozemska se jezdci týmu Racing Bulls, Isacku Hadjarovi, rozlomila trofej za třetí místo. Hadjar se v tu chvíli fotil se svým týmem, když se trofej vlivem tlaku rozlomila.
Bývalý mistr světa Jacques Villeneuve vyjádřil podporu Lewisovi Hamiltonovi poté, co sedminásobný šampion havaroval na mokré trati v Zandvoortu.
Red Bull potvrdil, že Isack Hadjar měl při GP Holandska volnou ruku a mohl útočit na Maxe Verstappena. Šéfové týmů jasně odmítli, že by existovala jakákoli interní dohoda o držení pozice.
Po Grand Prix Holandska má Oscar Piastri poprvé výrazný náskok před Landem Norrisem, který činí 34 bodů. Přesto australský jezdec dostal varování, aby při obhajobě vedení šampionátu nezaváhal.
Lewis Hamilton po havárii v Zandvoortu slíbil, že „nenechá kámen na kameni“ při přípravě na další závod. Na Monze chce využít každou šanci k nápravě a návratu do boje o body.