Komisař závodů Formule 1 Derek Warwick je přesvědčen, že nový systém trestných bodů je úspěšný, ačkoliv přiznává, že na konci sezony mohou přijít změny.
Již pět pilotů od začátku sezony získalo trestné body. Pouze pilot Marussie Jules Bianchi se provinil dvakrát. Pokud pilot v 12 měsících nasbírá 12 bodů, dostane zákaz startu v další Grand Prix.
Warwick byl jedním ze tří komisařů při Grand Prix Bahrajnu, kde Pastoru Maldonadovi byly uděleny hned 3 trestné body za nebezpečný manévr na Estebana Gutiereze. Maldonado se snažil komisařům vysvětlit, že to byl souboj kolo na kolo, ale neuspěl. Warwick si myslí, že tento systém je pro sport přínosem.
„Myslím si, že to funguje,“ řekl bývalý pilot Arrowsu a Renualtu pro Sky Sports News. „Možná na konci roku budeme muset změnit pár věcí. Může se změnit i počet rozdělovaných bodů, protože některé tresty jsou možná příliš přísné, jindy příliš mírné. Šéf závodů F1 Charlie Whiting se na to na konci sezony jistě podívá a možná něco lehce změníme.“
Dosud piloti dostávali napomenut a byly na roštu posouvání dozadu. Výjimkou byl po Grand Prix Belgie 2012 Romain Grosjean, který dostal zákaz startu v dalším závodě. Stalo se tak poprvé za posledních 18 let.
Podle Warwicka je tento systém lepší, protože bude postihovat pravidelné hříšníky. „Pokud někdo nasbírá dostatek trestných bodů a bude nucen vynechat Grand Prix, protože jeho jízdní styl byl za poslední rok velmi špatný, pak tento systém je dobrý.“
„Není to rozdílné od běžného provozu. Pokud třikrát nebo čtyřikrát překročíte rychlost, přijdete o řidičský průkaz – a tak by to mělo vypadat,“ dodal Warwick.
PILOTI S TRESTNÝMI BODY:
Čtyři body:Jules Bianchi, Marrusia- Způsobení kolize s Maldonadem v GP Malajsie- Způsobení kolize se Sutilem v GP Bahrajnu
Tři body:Pastor Maldonado, Lotus- Způsobení kolize s Gutierrezem v GP Bahrajnu
Dva body:Valteri Bottas, Williams- Nebezpečné počínání v kvalifikaci na GP Malajsie
Kevin Magnussen, McLaren - Způsobení kolize s Kimi Räikkönenem v GP Malajsie
Adrian Sutil, Sauber- Vytlačení Grosjeana mimo trať v kvalifikaci na GP Bahrajnu
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.