Komisař závodů Formule 1 Derek Warwick je přesvědčen, že nový systém trestných bodů je úspěšný, ačkoliv přiznává, že na konci sezony mohou přijít změny.
Již pět pilotů od začátku sezony získalo trestné body. Pouze pilot Marussie Jules Bianchi se provinil dvakrát. Pokud pilot v 12 měsících nasbírá 12 bodů, dostane zákaz startu v další Grand Prix.
Warwick byl jedním ze tří komisařů při Grand Prix Bahrajnu, kde Pastoru Maldonadovi byly uděleny hned 3 trestné body za nebezpečný manévr na Estebana Gutiereze. Maldonado se snažil komisařům vysvětlit, že to byl souboj kolo na kolo, ale neuspěl. Warwick si myslí, že tento systém je pro sport přínosem.
„Myslím si, že to funguje,“ řekl bývalý pilot Arrowsu a Renualtu pro Sky Sports News. „Možná na konci roku budeme muset změnit pár věcí. Může se změnit i počet rozdělovaných bodů, protože některé tresty jsou možná příliš přísné, jindy příliš mírné. Šéf závodů F1 Charlie Whiting se na to na konci sezony jistě podívá a možná něco lehce změníme.“
Dosud piloti dostávali napomenut a byly na roštu posouvání dozadu. Výjimkou byl po Grand Prix Belgie 2012 Romain Grosjean, který dostal zákaz startu v dalším závodě. Stalo se tak poprvé za posledních 18 let.
Podle Warwicka je tento systém lepší, protože bude postihovat pravidelné hříšníky. „Pokud někdo nasbírá dostatek trestných bodů a bude nucen vynechat Grand Prix, protože jeho jízdní styl byl za poslední rok velmi špatný, pak tento systém je dobrý.“
„Není to rozdílné od běžného provozu. Pokud třikrát nebo čtyřikrát překročíte rychlost, přijdete o řidičský průkaz – a tak by to mělo vypadat,“ dodal Warwick.
PILOTI S TRESTNÝMI BODY:
Čtyři body:Jules Bianchi, Marrusia- Způsobení kolize s Maldonadem v GP Malajsie- Způsobení kolize se Sutilem v GP Bahrajnu
Tři body:Pastor Maldonado, Lotus- Způsobení kolize s Gutierrezem v GP Bahrajnu
Dva body:Valteri Bottas, Williams- Nebezpečné počínání v kvalifikaci na GP Malajsie
Kevin Magnussen, McLaren - Způsobení kolize s Kimi Räikkönenem v GP Malajsie
Adrian Sutil, Sauber- Vytlačení Grosjeana mimo trať v kvalifikaci na GP Bahrajnu
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.