Komisař závodů Formule 1 Derek Warwick je přesvědčen, že nový systém trestných bodů je úspěšný, ačkoliv přiznává, že na konci sezony mohou přijít změny.
Již pět pilotů od začátku sezony získalo trestné body. Pouze pilot Marussie Jules Bianchi se provinil dvakrát. Pokud pilot v 12 měsících nasbírá 12 bodů, dostane zákaz startu v další Grand Prix.
Warwick byl jedním ze tří komisařů při Grand Prix Bahrajnu, kde Pastoru Maldonadovi byly uděleny hned 3 trestné body za nebezpečný manévr na Estebana Gutiereze. Maldonado se snažil komisařům vysvětlit, že to byl souboj kolo na kolo, ale neuspěl. Warwick si myslí, že tento systém je pro sport přínosem.
„Myslím si, že to funguje,“ řekl bývalý pilot Arrowsu a Renualtu pro Sky Sports News. „Možná na konci roku budeme muset změnit pár věcí. Může se změnit i počet rozdělovaných bodů, protože některé tresty jsou možná příliš přísné, jindy příliš mírné. Šéf závodů F1 Charlie Whiting se na to na konci sezony jistě podívá a možná něco lehce změníme.“
Dosud piloti dostávali napomenut a byly na roštu posouvání dozadu. Výjimkou byl po Grand Prix Belgie 2012 Romain Grosjean, který dostal zákaz startu v dalším závodě. Stalo se tak poprvé za posledních 18 let.
Podle Warwicka je tento systém lepší, protože bude postihovat pravidelné hříšníky. „Pokud někdo nasbírá dostatek trestných bodů a bude nucen vynechat Grand Prix, protože jeho jízdní styl byl za poslední rok velmi špatný, pak tento systém je dobrý.“
„Není to rozdílné od běžného provozu. Pokud třikrát nebo čtyřikrát překročíte rychlost, přijdete o řidičský průkaz – a tak by to mělo vypadat,“ dodal Warwick.
PILOTI S TRESTNÝMI BODY:
Čtyři body:Jules Bianchi, Marrusia- Způsobení kolize s Maldonadem v GP Malajsie- Způsobení kolize se Sutilem v GP Bahrajnu
Tři body:Pastor Maldonado, Lotus- Způsobení kolize s Gutierrezem v GP Bahrajnu
Dva body:Valteri Bottas, Williams- Nebezpečné počínání v kvalifikaci na GP Malajsie
Kevin Magnussen, McLaren - Způsobení kolize s Kimi Räikkönenem v GP Malajsie
Adrian Sutil, Sauber- Vytlačení Grosjeana mimo trať v kvalifikaci na GP Bahrajnu
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.