Šéf týmu NASCAR, Gene Haas, který by měl rozšířit startovní pole F1 v nové sezoně, zvažuje, že by svůj návrat do F1 spojil s výrobcem formulových vozů, společnosti Dallara.
FIA na konci minulého týdne udělila licenci americkému týmu Haas, který zvažuje, že pro svůj vstup do F1 využije služeb konstruktérské společnosti Dallara, která sídlí v Kalifornii. "Neplánujeme založit vlastní konstruktérské oddělení," potvrdil Gene Haas pro Autosport s tím, že hledá partnera, který by se o návrh i konstrukci vozu postral.
"Předběžně jsme jednali s Dallarou a jsou připraveni nabídku příjmout. Mají kompletní vybavení a také zkušenosti. V závodění jsou pořád za dobu, co si pamatuji. Bylo by nepředstavitelně těžké chtít si postavit vlastní auto a najmout lidi za 9 měsíců. Ohledně konstrukce auta půjdeme do kompromisů a budeme poptávat vše, co bude možné."
Hlavní cíl je podle Haase takový, aby se jeho tým dozvěděl, co stavba vozu vyžaduje, a posléze se mohl stát konstruktérem. "Chceme se učit. Nedojdeme za někým s tím, že bychom mu jenom řekli: 'Postavte nám auto'. Chceme tam dosadit vlastní lidi, kteří se budou učit, protože naším cílem je, abychom se stali konstruktéry.
Naše první auto nebude monopost Haas, hodně věcí na něm bude od dodavatelů. Myslím, že můžeme Evropany porazit v jejich vlastní hře." Také výrobce motoru zatím nebyl vybrán. Šéf týmu, Gunther Steiner, však již jednal se zástupci Mercedesu a Ferrari. "Musíme si definovat naše technické partnery, z toho chceme vyjít," říká Steiner.
Monopost Dallary, zde při GP Kanady 1989
"V následujících čtyřech až šesti týdnech je oznámíme. Chceme se rozhodnout správně. Nechceme udělat chybu," pokračuje šéf týmu. Haas také prozradil, že má možnost svůj vstup do F1 o rok odložit v případě, že by nestačil dát tým dohromady včas. Všichni v týmu se ale snaží, aby stihli již ročník 2015.
"Myslím, že rok 2015 je až moc blízko a rok rok 2016 zase až moc daleko. Pokud bychom čekali, bude nás to stát hodně pěnez, protože budeme v neutrální pozici až do poloviny následující sezony. Je to ale těžké rozhodnutí, o kterém se musíme rozhodnout v několika nadcházejících týdnech. Nebude to jednoduché, ale momentálně chceme být v F1 už v roce 2015. To je náš cíl," zakončil Haas.
V minulé sezóně se opět dostalo do módy téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.
Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.