Šéf týmu NASCAR, Gene Haas, který by měl rozšířit startovní pole F1 v nové sezoně, zvažuje, že by svůj návrat do F1 spojil s výrobcem formulových vozů, společnosti Dallara.
FIA na konci minulého týdne udělila licenci americkému týmu Haas, který zvažuje, že pro svůj vstup do F1 využije služeb konstruktérské společnosti Dallara, která sídlí v Kalifornii. "Neplánujeme založit vlastní konstruktérské oddělení," potvrdil Gene Haas pro Autosport s tím, že hledá partnera, který by se o návrh i konstrukci vozu postral.
"Předběžně jsme jednali s Dallarou a jsou připraveni nabídku příjmout. Mají kompletní vybavení a také zkušenosti. V závodění jsou pořád za dobu, co si pamatuji. Bylo by nepředstavitelně těžké chtít si postavit vlastní auto a najmout lidi za 9 měsíců. Ohledně konstrukce auta půjdeme do kompromisů a budeme poptávat vše, co bude možné."
Hlavní cíl je podle Haase takový, aby se jeho tým dozvěděl, co stavba vozu vyžaduje, a posléze se mohl stát konstruktérem. "Chceme se učit. Nedojdeme za někým s tím, že bychom mu jenom řekli: 'Postavte nám auto'. Chceme tam dosadit vlastní lidi, kteří se budou učit, protože naším cílem je, abychom se stali konstruktéry.
Naše první auto nebude monopost Haas, hodně věcí na něm bude od dodavatelů. Myslím, že můžeme Evropany porazit v jejich vlastní hře." Také výrobce motoru zatím nebyl vybrán. Šéf týmu, Gunther Steiner, však již jednal se zástupci Mercedesu a Ferrari. "Musíme si definovat naše technické partnery, z toho chceme vyjít," říká Steiner.
Monopost Dallary, zde při GP Kanady 1989
"V následujících čtyřech až šesti týdnech je oznámíme. Chceme se rozhodnout správně. Nechceme udělat chybu," pokračuje šéf týmu. Haas také prozradil, že má možnost svůj vstup do F1 o rok odložit v případě, že by nestačil dát tým dohromady včas. Všichni v týmu se ale snaží, aby stihli již ročník 2015.
"Myslím, že rok 2015 je až moc blízko a rok rok 2016 zase až moc daleko. Pokud bychom čekali, bude nás to stát hodně pěnez, protože budeme v neutrální pozici až do poloviny následující sezony. Je to ale těžké rozhodnutí, o kterém se musíme rozhodnout v několika nadcházejících týdnech. Nebude to jednoduché, ale momentálně chceme být v F1 už v roce 2015. To je náš cíl," zakončil Haas.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.
Zatímco nejmladší jezdec startovního pole procházel během belgického víkendu těžkým obdobím jak na trati, tak mimo ni, jeho předchůdce v týmu Mercedes promluvil s dávkou zkušeností a nabídl cenné rady.
Lewis Hamilton po závodě v Belgii zůstává optimistou i přes sedmé místo, kterého dosáhl díky skvělému návratu v poli. Oceňuje svůj výkon a věří, že tým Mercedes postupně najde cestu zpět k předním příčkám.
George Russell potvrdil, že ho tento týden čeká klíčové jednání s Mercedesem kvůli nedávnému ústupu týmu z formy. Cílem bude najít řešení a vrátit se zpět do boje o přední příčky.
Max Verstappen zůstává i nadále vázán smlouvou s Red Bullem, protože letní přestávku tráví mezi nejlepší trojicí šampionátu. Tím nesplnil podmínku pro aktivaci výkonnostní klauzule.
Lewis Hamilton kritizoval odklad startu Velké ceny Belgie, který považoval za zbytečný. Podle něj se tím situace na trati nijak nezlepšila a chyběla konzistence v rozhodování.
Lando Norris sportovně uznal, že Oscar Piastri si vítězství ve Spa plně zasloužil. Přiznal, že ani bezchybný výkon by nestačil, protože Australan zvládl klíčové momenty lépe a celý závod měl pod kontrolou.
Oscar Piastri skvěle odstartoval do proměnlivé Velké ceny Belgie a dravým manévrem překonal Landa Norrise, čímž znovu získal převahu v týmovém souboji o titul a zajistil si výhru v belgickém Spa-Francorchamps.
Velká cena Belgie F2 ve Spa přinesla nečekaný zvrat, když byli oba původní vítězové hlavního závodu penalizováni za technická pochybení. Vítězství tak připadlo Romanu Staňkovi, který slaví svůj první triumf v hlavním závodě Formule 2.
Helmut Marko věří, že Max Verstappen stále může získat titul mistra světa pro rok 2025. Samotný jezdec ale zůstává skeptický a optimismu se brání.
Lewis Hamilton, Fernando Alonso a Andrea Kimi Antonelli nasadili ve Spa nové pohonné jednotky pro sezonu 2025. Carlos Sainz mezitím upravil nastavení vozu po nevydařené kvalifikaci.