McLaren po ostudném představení v Bahrajnu, kde musel z velké ceny s oběma vozy odstoupit kvůli technickým problémům, míří společně s dalšími týmy do Číny. Bude tam mít co napravovat.
"Po zklamání v závodě v Bahrajnu si myslím, že do Číny jedeme s tím, že máme co dokazovat - musíme získat nějaké body a odjet další závod, v němž prokázali rychlost, kterou u tohoto letošního vozu vnímáme," popisuje zkušený Button, jenž má na kontě již 250. velkých cen.
"To nutně neznamená, že to bude jednoduché. V Bahrajnu se ukázalo, že krom dvou nejrychlejších vozů je letos závodění rychlé, nabité akcí a vyrovnané. Rozdíly jsou tak malé, že to bude chtít, abychom vše správně zvládli: soustředili se na trénink, odjeli bezproblémovou kvalifikaci a čistý závod, abychom se usadili na čele stíhající skupiny aut," pokračuje britský pilot.
Do Číny se už těší: "Závodění v Číně jsem si vždy užíval. Vyhrál jsem zde v roce 2010 a s McLarenem jsem zde vždy získával dobré výsledky. I když jde o trať, která perfektně nesedí našemu balíku, myslím, že můžeme dát všechno dohromady a prožít dobrý víkend."
"Z posledního závodu jsem odjížděl s pocitem, že jsem ze sebe ani z vozu nedostal maximum, takže pár dní testování v Bahrajnu a má příprava na tento závod mi snad pomůže znovu najít své komfortní místo v MP4-29," doufá Buttonův týmový kolega Kevin Magnussen.
"Na tento závod se těším - jde o trať, kterou jsem viděl jen v TV, ale obsahuje skutečně pestrou škálu zatáček. První z nich je opravdovou výzvou. Ale nejzajímavější podle mě budou senzační rychlosti a spousty předjížděcích manévrů na zadní rovince, která je jednou z nejdelších v F1."
"V prvních třech závodech byly nejbližšími soupeři Mercedesu různé auta a vozy. Stále si myslím, že je trochu brzy na rozpoznání relativního pořadí týmů bojujících o body. Našim cílem tento víkend nicméně bude konsolidovat naši pozici a usadit se na čele stíhající skupiny."
McLaren si chce v Číně spravit chuť, z Bahrajnu odjel z prázdnou (foto: McLaren Mercedes)
"Nikdy to není jednoduché odjíždět po velké ceně s dvěma odstoupeními, takže v Číně tento víkend bude důležité získat další body. Myslím si, že máme proč být povzbuzeni naší výkonností: stíhající skupina vozů byla v Bahrajnu extrémně vyrovnaná, my jsme v ní jezdili se zapálením a já vidím potenciál na získání výhody," tvrdí sportovní ředitel Eric Boullier.
"Agresivně vyvíjíme MP4-29. Víme, že máme dobrý základ, jde však o koncept, který vyžaduje vývoj. Připravujeme užitečné pokroky a klíčem k úspěchu letos bude: 1) rychlé přenesení těchto konceptů do užitečných dílů a 2) úspěšné zprovoznění těchto kroků na trati.
Myslím, že dosahujeme dobré korelace mezi aerodynamickým tunelem a tratí, a naši inženýři jsou povzbuzeni tím, co jsme zatím přivezli na trať. V Číně budeme mít další drobný krok a doufáme, že na každý závod budeme vozit více klíčových vylepšení," dodává Boullier.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.