McLaren po ostudném představení v Bahrajnu, kde musel z velké ceny s oběma vozy odstoupit kvůli technickým problémům, míří společně s dalšími týmy do Číny. Bude tam mít co napravovat.
"Po zklamání v závodě v Bahrajnu si myslím, že do Číny jedeme s tím, že máme co dokazovat - musíme získat nějaké body a odjet další závod, v němž prokázali rychlost, kterou u tohoto letošního vozu vnímáme," popisuje zkušený Button, jenž má na kontě již 250. velkých cen.
"To nutně neznamená, že to bude jednoduché. V Bahrajnu se ukázalo, že krom dvou nejrychlejších vozů je letos závodění rychlé, nabité akcí a vyrovnané. Rozdíly jsou tak malé, že to bude chtít, abychom vše správně zvládli: soustředili se na trénink, odjeli bezproblémovou kvalifikaci a čistý závod, abychom se usadili na čele stíhající skupiny aut," pokračuje britský pilot.
Do Číny se už těší: "Závodění v Číně jsem si vždy užíval. Vyhrál jsem zde v roce 2010 a s McLarenem jsem zde vždy získával dobré výsledky. I když jde o trať, která perfektně nesedí našemu balíku, myslím, že můžeme dát všechno dohromady a prožít dobrý víkend."
"Z posledního závodu jsem odjížděl s pocitem, že jsem ze sebe ani z vozu nedostal maximum, takže pár dní testování v Bahrajnu a má příprava na tento závod mi snad pomůže znovu najít své komfortní místo v MP4-29," doufá Buttonův týmový kolega Kevin Magnussen.
"Na tento závod se těším - jde o trať, kterou jsem viděl jen v TV, ale obsahuje skutečně pestrou škálu zatáček. První z nich je opravdovou výzvou. Ale nejzajímavější podle mě budou senzační rychlosti a spousty předjížděcích manévrů na zadní rovince, která je jednou z nejdelších v F1."
"V prvních třech závodech byly nejbližšími soupeři Mercedesu různé auta a vozy. Stále si myslím, že je trochu brzy na rozpoznání relativního pořadí týmů bojujících o body. Našim cílem tento víkend nicméně bude konsolidovat naši pozici a usadit se na čele stíhající skupiny."
McLaren si chce v Číně spravit chuť, z Bahrajnu odjel z prázdnou (foto: McLaren Mercedes)
"Nikdy to není jednoduché odjíždět po velké ceně s dvěma odstoupeními, takže v Číně tento víkend bude důležité získat další body. Myslím si, že máme proč být povzbuzeni naší výkonností: stíhající skupina vozů byla v Bahrajnu extrémně vyrovnaná, my jsme v ní jezdili se zapálením a já vidím potenciál na získání výhody," tvrdí sportovní ředitel Eric Boullier.
"Agresivně vyvíjíme MP4-29. Víme, že máme dobrý základ, jde však o koncept, který vyžaduje vývoj. Připravujeme užitečné pokroky a klíčem k úspěchu letos bude: 1) rychlé přenesení těchto konceptů do užitečných dílů a 2) úspěšné zprovoznění těchto kroků na trati.
Myslím, že dosahujeme dobré korelace mezi aerodynamickým tunelem a tratí, a naši inženýři jsou povzbuzeni tím, co jsme zatím přivezli na trať. V Číně budeme mít další drobný krok a doufáme, že na každý závod budeme vozit více klíčových vylepšení," dodává Boullier.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.