Jenson Button je spokojený s novými díly, které pomohly zlepšit rychlost McLarenu MP4-29. Kvůli charakteristikám okruhu v Sepangu se však pokrok nemohl v plné míře projevit.
"Nemyslím si, že bychom byli tak konkurenceschopní jako v prvním závodě, ale podle mě to bylo zkrátka dáno okruhem. Cítil jsem, že jsme s naším vozem udělali pokrok. Neprovedli jsme přímé srovnání dílů. Když máte tak velké novinky a změny v aerodynamice, zkrátka to ani nejde," popisuje Button pro Autosport.
Proč? "Marnili byste příliš mnoho času, musíte věřit aerodynamickému tunelu. Všechno, co letos vyšlo z aerodynamického tunelu, na trati fungovalo, což je skvělé. Cítím, že vylepšení nám něco dala, jenže Sepang je pro nás trochu náročným okruhem," pokračuje britský jezdec.
"Silné stránky našeho vozu se opravdu nemohou projevit. A horko tyto potíže ještě zhoršilo. Za chladnějšího závodu bychom podle mě měli lepší rychlosti." Vyšší konkurenceschopnost se dá očekávat již tento víkend v Bahrajnu na okruhu, který by měl vozům poháněným motory Mercedes sedět.
V Malajsii představil McLaren několik významnějších novinek včetně novéh nosu(foto: McLaren Mercedes)
Podle sportovního ředitele McLarenu Erica Boulliera má tým ve Wokingu správné nástroje pro závody ve vývoji a úspěšný boj s Mercedesy či Red Bully: "Ve výkonnosti zaostáváme, ale víme o tom a plně na tom pracujeme."
"Jednou z velkých věcí přes zimu bylo zajistit korelaci mezi aerodynamickým tunelem, CFD a tratí. Z toho, co jsme pozorovali při testech v Bahrajnu, v Melbourne a tady, každé vylepšení na dráze odpovídá číslům, což je dobrým znamením a dobrým základem.
Potřebujeme tedy dále vyvíjet a pracovat. Pro Bahrajn máme další vylepšení a myslím, že něco přivezeme na každý závod," dodává Eric Boullier, který letos přišel z Lotusu, aby na závodní tým McLarenu dohlížel místo Martina Whitmarshe.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.