Jenson Button je spokojený s novými díly, které pomohly zlepšit rychlost McLarenu MP4-29. Kvůli charakteristikám okruhu v Sepangu se však pokrok nemohl v plné míře projevit.
"Nemyslím si, že bychom byli tak konkurenceschopní jako v prvním závodě, ale podle mě to bylo zkrátka dáno okruhem. Cítil jsem, že jsme s naším vozem udělali pokrok. Neprovedli jsme přímé srovnání dílů. Když máte tak velké novinky a změny v aerodynamice, zkrátka to ani nejde," popisuje Button pro Autosport.
Proč? "Marnili byste příliš mnoho času, musíte věřit aerodynamickému tunelu. Všechno, co letos vyšlo z aerodynamického tunelu, na trati fungovalo, což je skvělé. Cítím, že vylepšení nám něco dala, jenže Sepang je pro nás trochu náročným okruhem," pokračuje britský jezdec.
"Silné stránky našeho vozu se opravdu nemohou projevit. A horko tyto potíže ještě zhoršilo. Za chladnějšího závodu bychom podle mě měli lepší rychlosti." Vyšší konkurenceschopnost se dá očekávat již tento víkend v Bahrajnu na okruhu, který by měl vozům poháněným motory Mercedes sedět.
V Malajsii představil McLaren několik významnějších novinek včetně novéh nosu(foto: McLaren Mercedes)
Podle sportovního ředitele McLarenu Erica Boulliera má tým ve Wokingu správné nástroje pro závody ve vývoji a úspěšný boj s Mercedesy či Red Bully: "Ve výkonnosti zaostáváme, ale víme o tom a plně na tom pracujeme."
"Jednou z velkých věcí přes zimu bylo zajistit korelaci mezi aerodynamickým tunelem, CFD a tratí. Z toho, co jsme pozorovali při testech v Bahrajnu, v Melbourne a tady, každé vylepšení na dráze odpovídá číslům, což je dobrým znamením a dobrým základem.
Potřebujeme tedy dále vyvíjet a pracovat. Pro Bahrajn máme další vylepšení a myslím, že něco přivezeme na každý závod," dodává Eric Boullier, který letos přišel z Lotusu, aby na závodní tým McLarenu dohlížel místo Martina Whitmarshe.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace