Jenson Button je spokojený s novými díly, které pomohly zlepšit rychlost McLarenu MP4-29. Kvůli charakteristikám okruhu v Sepangu se však pokrok nemohl v plné míře projevit.
"Nemyslím si, že bychom byli tak konkurenceschopní jako v prvním závodě, ale podle mě to bylo zkrátka dáno okruhem. Cítil jsem, že jsme s naším vozem udělali pokrok. Neprovedli jsme přímé srovnání dílů. Když máte tak velké novinky a změny v aerodynamice, zkrátka to ani nejde," popisuje Button pro Autosport.
Proč? "Marnili byste příliš mnoho času, musíte věřit aerodynamickému tunelu. Všechno, co letos vyšlo z aerodynamického tunelu, na trati fungovalo, což je skvělé. Cítím, že vylepšení nám něco dala, jenže Sepang je pro nás trochu náročným okruhem," pokračuje britský jezdec.
"Silné stránky našeho vozu se opravdu nemohou projevit. A horko tyto potíže ještě zhoršilo. Za chladnějšího závodu bychom podle mě měli lepší rychlosti." Vyšší konkurenceschopnost se dá očekávat již tento víkend v Bahrajnu na okruhu, který by měl vozům poháněným motory Mercedes sedět.
V Malajsii představil McLaren několik významnějších novinek včetně novéh nosu(foto: McLaren Mercedes)
Podle sportovního ředitele McLarenu Erica Boulliera má tým ve Wokingu správné nástroje pro závody ve vývoji a úspěšný boj s Mercedesy či Red Bully: "Ve výkonnosti zaostáváme, ale víme o tom a plně na tom pracujeme."
"Jednou z velkých věcí přes zimu bylo zajistit korelaci mezi aerodynamickým tunelem, CFD a tratí. Z toho, co jsme pozorovali při testech v Bahrajnu, v Melbourne a tady, každé vylepšení na dráze odpovídá číslům, což je dobrým znamením a dobrým základem.
Potřebujeme tedy dále vyvíjet a pracovat. Pro Bahrajn máme další vylepšení a myslím, že něco přivezeme na každý závod," dodává Eric Boullier, který letos přišel z Lotusu, aby na závodní tým McLarenu dohlížel místo Martina Whitmarshe.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.