Mercedes si podle Jensona Buttona bude alespoň z počátku sezóny jezdit svou ligu. Se svým týmem a ostatními soupeři na něj ztrácejí minimálně sekundu.
Britský pilot je ohromen náskokem Stříbrných šípů, rychlost McLarenu přitom bagatelizuje: "V testech jsme na ně ztráceli dvě sekundy a při dlouhých výjezdech jsme dnes zaostávali o více než sekundu."
"Myslím, že všichni na ně ztrácejí sekundu, jsou velmi rychlí. Nedomnívám se, že by naše skutečná rychlost byla tak dobrá, jak to vypadá z tréninků, ale je OK. Stále nemáme dobré vyvážení," přiznává Button.
"Nejsme vůbec blízko těm nejrychlejším. Ale je překvapením, že Mercedes je také mnohem rychlejší než všichni ostatní včetně Williamsu, který se zdá být docela schopný v rychlých zatáčkách, což je pro mě také překvapení," pokračuje pilot McLarenu.
"nevím, jestli ostatní museli hodně šetřit palivo, ale zdá se, že v závodě budeme muset. Tohle je pro z pohledu spotřeby paliva a možnosti využití 100 kg velmi náročná trať, celý závod tedy pro nás bude velmi náročný vzhledem k tomu, kolik budeme muset ubrat."
McLarenu ztrácí přes sekundu, na Mercedes nemají ani ostatní soupeři (foto: McLaren Mercedes)
"Zřejmě jde o jeden z nejhorších okruhů dle spotřeby paliva, takže půjde o těžkou neděli. Rychlost je vždy žádané, protože čím rychlejší auto máte, tím snadněji můžete šetřit palivo - zkrátka jen víc uberete.
Momentálně jsme celkem spolehliví, motor pracuje opravdu dobře a naše rychlost je dobrá. Nejsme na tom tak, jako nejrychlejší auta, ale na druhou stranu jsme o hodně rychlejší než nejpomalejší vozy, nejsme tedy ve špatné formě," shrnuje Button.
Šéf stáje Mercedes Toto Wolff nebude tento víkend přítomen na Velké ceně Emilie-Romagny. Rakouský týmový boss tak vynechá závod v Imole, přičemž důvody jeho absence zatím nebyly oficiálně upřesněny. Na místě ho pravděpodobně zastoupí sportovní vedení týmu.
Lewis Hamilton přirovnal řešení problémů s brzdami na svém voze Ferrari k „loterii“, když už jen dvě drobné úpravy během druhého tréninku na domácí Velké ceně Emilia-Romagna způsobily výrazné potíže.
Alpine oznámil, že Franco Colapinto pojede příštích pět závodů F1, ale Flavio Briatore to vzápětí popřel. Zůstává tak otázkou, co tým skutečně plánuje a jakou roli má mladý Argentinec sehrát.
Max Verstappen po tréninku v Imole přiznal, že McLaren je aktuálně rychlejší a Red Bull se mu těžko přibližuje. Tým podle něj čeká náročná práce, pokud chce do kvalifikace tempo soupeřů dohnat.
Oscar Piastri potvrdil formu McLarenu i v odpolední části tréninkového dne a zajel nejrychlejší čas druhého volného tréninku na okruhu Enza a Dina Ferrariho v Imole. Mladý Australan tak navázal na úspěšné dopoledne a podtrhl, že papájově oranžová stáj má pro víkend v Imole dobře našlápnuto.
Úvodní trénink v Imole přinesl nové tváře i pneumatiky, ale na čele zůstal starý známý Oscar Piastri. McLaren tak ovládl šestý z posledních sedmi pátečních tréninků.
Max Verstappen označil zmírnění pravidel ohledně nevhodného vyjadřování za „pozitivní začátek“ a dodal, že původní přístup FIA byl „příliš agresivní“. Na rozdíl od některých kolegů tak k debatě přistupuje smířlivěji a vítá snahu o rozumnější nastavení pravidel.
Anthony Hamilton, otec sedminásobného mistra světa Lewise Hamiltona, se stane součástí nového programu FIA zaměřeného na výchovu mladých závodníků. Do prostředí mezinárodní federace přináší nejen bohaté zkušenosti z vrcholového motorsportu, ale také důraz na rovnost příležitostí a podporu větší rozmanitosti ve světě závodění.
Lewis Hamilton a George Russell vyjádřili pochybnosti nad přístupem FIA k trestání za nevhodný jazyk, čímž znovu otevřeli debatu o hranicích svobody projevu ve Formuli 1. Oba jezdci poukazují na nejednotnost v rozhodování a volají po jasnějším stanovisku řídícího orgánu.
Max Verstappen vysvětlil, proč na Nürburgringu testoval Ferrari GT3 pod přezdívkou „Franz Hermann“ a že překonání traťového rekordu nebylo jeho cílem. Šlo mu hlavně o zážitek a vyzkoušení vozu na legendární trati.
Lewis Hamilton čelí po přestupu z Mercedesu do Ferrari náročným výzvám jak technickým, tak psychologickým. Změna týmu, která měla znamenat novou kapitolu, se ukázala být mnohem složitější, než se očekávalo.
FIA ustoupila kritice jezdců a upravila pravidla pro trestání nevhodného chování, když snížila vysoké pokuty o polovinu. Tvrdé postihy tak nově nebudou hrozit za emotivní výlevy během závodu, ale zůstanou zachovány například za urážky oficiálních osob.