Mercedes si podle Jensona Buttona bude alespoň z počátku sezóny jezdit svou ligu. Se svým týmem a ostatními soupeři na něj ztrácejí minimálně sekundu.
Britský pilot je ohromen náskokem Stříbrných šípů, rychlost McLarenu přitom bagatelizuje: "V testech jsme na ně ztráceli dvě sekundy a při dlouhých výjezdech jsme dnes zaostávali o více než sekundu."
"Myslím, že všichni na ně ztrácejí sekundu, jsou velmi rychlí. Nedomnívám se, že by naše skutečná rychlost byla tak dobrá, jak to vypadá z tréninků, ale je OK. Stále nemáme dobré vyvážení," přiznává Button.
"Nejsme vůbec blízko těm nejrychlejším. Ale je překvapením, že Mercedes je také mnohem rychlejší než všichni ostatní včetně Williamsu, který se zdá být docela schopný v rychlých zatáčkách, což je pro mě také překvapení," pokračuje pilot McLarenu.
"nevím, jestli ostatní museli hodně šetřit palivo, ale zdá se, že v závodě budeme muset. Tohle je pro z pohledu spotřeby paliva a možnosti využití 100 kg velmi náročná trať, celý závod tedy pro nás bude velmi náročný vzhledem k tomu, kolik budeme muset ubrat."
McLarenu ztrácí přes sekundu, na Mercedes nemají ani ostatní soupeři (foto: McLaren Mercedes)
"Zřejmě jde o jeden z nejhorších okruhů dle spotřeby paliva, takže půjde o těžkou neděli. Rychlost je vždy žádané, protože čím rychlejší auto máte, tím snadněji můžete šetřit palivo - zkrátka jen víc uberete.
Momentálně jsme celkem spolehliví, motor pracuje opravdu dobře a naše rychlost je dobrá. Nejsme na tom tak, jako nejrychlejší auta, ale na druhou stranu jsme o hodně rychlejší než nejpomalejší vozy, nejsme tedy ve špatné formě," shrnuje Button.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace