Jenson Button novém vozu McLarenu - má podle něj potenciál, který se však týmu ještě nepodařilo plně odhalit.
McLaren patřil během prvních testů v Jerezu k nejrychlejším, v Bahrajnu se však zařadil mezi zákazníky Mercedesu až za Williams a podle některých odborníků jej předčí ještě další týmy. Button si ale myslí, že se ubírají správným směrem.
"I když MP4-29 nabízí velký potenciál, tak si stále myslíme, že nám to chvíli potrvá, než jej odemkneme. Nejsme úplně tam, kde bychom být chtěli, takže si nemyslím, že do Melbourne míříme s balíkem, který přesně odráží náš pokrok s vozem - potrvá to o něco déle, než to bude zřejmé," mírní Button očekávání fanoušků McLarenu.
"Obecně tato sezóna bude o nepřetržitém vývoji. Cílem, který jsme uvedli, je během prvních závodů nasbírat slušné množství bodů - díky solidnímu inženýrství a dobré spolehlivosti, a potom rychle zdokonalit a vyvinout balík a v patřičném čase dodat další výkonnost," pokračuje bývalý mistr světa.
Už nyní je však podle něj zřejmé, že letošní auto svého předchůdce převyšuje: "MP4-29 nám dalo to, co loňské MP4-28 nikoliv - jmenovitě spolehlivou a předvídatelnou platformu, na níž můžeme stavět a kterou můžeme rozvíjet. V každém ohledu se letošní auto zdá odlišné než to loňské, což mě naplňuje nadšením, protože přesně takové by věci před prvním závodem roku měly být."
McLaren MP4-29 momentálně mezi nejrychlejší vozy nepatří, podle Jensona Buttonaale má potenciál (foto: McLaren Mercedes)
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace