Jenson Button novém vozu McLarenu - má podle něj potenciál, který se však týmu ještě nepodařilo plně odhalit.
McLaren patřil během prvních testů v Jerezu k nejrychlejším, v Bahrajnu se však zařadil mezi zákazníky Mercedesu až za Williams a podle některých odborníků jej předčí ještě další týmy. Button si ale myslí, že se ubírají správným směrem.
"I když MP4-29 nabízí velký potenciál, tak si stále myslíme, že nám to chvíli potrvá, než jej odemkneme. Nejsme úplně tam, kde bychom být chtěli, takže si nemyslím, že do Melbourne míříme s balíkem, který přesně odráží náš pokrok s vozem - potrvá to o něco déle, než to bude zřejmé," mírní Button očekávání fanoušků McLarenu.
"Obecně tato sezóna bude o nepřetržitém vývoji. Cílem, který jsme uvedli, je během prvních závodů nasbírat slušné množství bodů - díky solidnímu inženýrství a dobré spolehlivosti, a potom rychle zdokonalit a vyvinout balík a v patřičném čase dodat další výkonnost," pokračuje bývalý mistr světa.
Už nyní je však podle něj zřejmé, že letošní auto svého předchůdce převyšuje: "MP4-29 nám dalo to, co loňské MP4-28 nikoliv - jmenovitě spolehlivou a předvídatelnou platformu, na níž můžeme stavět a kterou můžeme rozvíjet. V každém ohledu se letošní auto zdá odlišné než to loňské, což mě naplňuje nadšením, protože přesně takové by věci před prvním závodem roku měly být."
McLaren MP4-29 momentálně mezi nejrychlejší vozy nepatří, podle Jensona Buttonaale má potenciál (foto: McLaren Mercedes)
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.