Podle Jensona Buttona je pro svět Formule 1 a pro fanoušky dobré to, že Red Bull není na čele. Jeho náskok byl příliš velký. Hovoří také o minimální hmotnosti a nutnosti hubnout, zejména u vyšších pilotů.
Mistrovská stáj se v předsezónních testech trápila: nezajížděla rychlé časy, nezvládala delší stinty a co do počtu ujetých kilometrů ji náleží až devátá příčka. S 1711 km na kontě hodně zaostává Mercedesem, Williamsem, Ferrari či McLarenem, kteří všichni ujeli přes 4 500 km (viz shrnutí zde).
"Nemít teď Red Bull na čele je pro sport dobré. Je to smutné takto smýšlet, ale faktem je, že byli příliš dominantní. Když se závodění a rošt promíchá, bude to dobré pro fanoušky. Už to bude 10 let, co se vozy kazily. Nikdo nemá ponětí o tom, kdo bude příští týden rychlý," uvádí Button pro Daily Mail.
Z výsledků předsezónních testů se dá očekávat, že na tom budou dobře stáje poháněné motory Mercedes, tj. krom továrního týmu také Force India, McLaren a Williams. Přestože Buttonův tým patří kvůli nižšímu přítlaku svého balíku zatím spíše k pomalejším z této čtveřice, samotnému jezdci se na úvod sezóny v Austrálii často dařilo: zahájil zde vítězstvím svou cestu k titulu v roce 2009, vyhrál zde také v letech 2010 i 2012.
Jenson Button při testech v Bahrajnu (foto: McLaren Mercedes)
Letos piloti museli zhubnout - nárůst minimální hmotnosti z 642 na 691 kg totiž nekompenzoval růst hmotnosti nových pohonných jednotek (z 95 na 145 kg a dalších 20 - 25 kg zabírá úložiště energie nového ERS systému).
Button uvedl, že když naposledy hovořil se svým bývalým kolegou Lewisem Hamiltonem, tak si všiml, že je štíhlejší. "Jídlo je velmi omezené. Nejím cukr či sacharidy," říká pilot McLarenu, jehož rozpočet letos dosahuje 200 milionů liber (kolem 6,3 miliardy Kč). Nyní váží 71 kg a ještě stále plánuje něco shodit. "Slýcháváte, že hodně proteinů taky není dobré. Co můžete jíst? Nic," vtipkuje.
"Měsíc jsem trénoval, protože jsem měl zraněné koleno a váha šla hned nahoru. Bylo těžké to shodit, i s množstvím tréninku, kterému se věnuji. Před kvalifikací v sobotu budu v sauně či v parní místnosti. Je trochu hloupé, že to musíme dělat," pokračuje Brit.
Vyšší piloti letos budou na příliš nízký limit minimální hmotnosti doplácet (foto: McLaren Mercedes)
"Chápu, že lehcí musí být žokejové, ale to hle je Formule 1 a neměli byste penalizovat jezdce za to, že jsou vysocí. Vynikat by měl jejich talent. Je děsivé, že dokonce i kilo váhy může dělat půl desetiny sekundy a já jsem o pole-position přišel o dvě desetiny. Může to sehrát obrovskou roli v tom, kde budete startovat do závodu.
Příští rok se pravidla o hmotnosti změní - bude o 10 kg vyšší a jezdci budou moci opět jíst. Ale nestěžuji si. Mám nejlepší práci na světě," dodává s úsměvem Button před prvním závodem o tomto víkendu.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.
Formule 1 se po letech vrací na portugalskou půdu. Fanoušky čeká návrat atraktivní destinace, která se v sezonách 2027 a 2028 znovu objeví v kalendáři královny motorsportu.
Charles Leclerc se ohlíží za sezonou 2025 s kombinací spokojenosti a kritického pohledu. Poté přinesl svůj pohled na budoucnost.
První sezona Lewise Hamiltona ve Ferrari byla poznamenána výzvami a adaptací na nový tým, přičemž výrazné úspěchy se objevily jen zřídka. Insideři odhalili, jaký je skutečný stav vztahů a atmosféra uvnitř týmu.
Třídenní akce McLaren F1 Teamu a společnosti Allwyn proměnila pražské Holešovice v interaktivní centrum Formule 1. Fanouškům nabídla bezplatný a otevřený pohled do světa F1.
Honda Racing poprvé poodhalila zvukovou identitu své pohonné jednotky pro Formuli 1 od roku 2026. Krátká zvuková ukázka nabízí autentický náhled na to, jaký projev budou mít monoposty nové generace