Podle Jensona Buttona je pro svět Formule 1 a pro fanoušky dobré to, že Red Bull není na čele. Jeho náskok byl příliš velký. Hovoří také o minimální hmotnosti a nutnosti hubnout, zejména u vyšších pilotů.
Mistrovská stáj se v předsezónních testech trápila: nezajížděla rychlé časy, nezvládala delší stinty a co do počtu ujetých kilometrů ji náleží až devátá příčka. S 1711 km na kontě hodně zaostává Mercedesem, Williamsem, Ferrari či McLarenem, kteří všichni ujeli přes 4 500 km (viz shrnutí zde).
"Nemít teď Red Bull na čele je pro sport dobré. Je to smutné takto smýšlet, ale faktem je, že byli příliš dominantní. Když se závodění a rošt promíchá, bude to dobré pro fanoušky. Už to bude 10 let, co se vozy kazily. Nikdo nemá ponětí o tom, kdo bude příští týden rychlý," uvádí Button pro Daily Mail.
Z výsledků předsezónních testů se dá očekávat, že na tom budou dobře stáje poháněné motory Mercedes, tj. krom továrního týmu také Force India, McLaren a Williams. Přestože Buttonův tým patří kvůli nižšímu přítlaku svého balíku zatím spíše k pomalejším z této čtveřice, samotnému jezdci se na úvod sezóny v Austrálii často dařilo: zahájil zde vítězstvím svou cestu k titulu v roce 2009, vyhrál zde také v letech 2010 i 2012.
Jenson Button při testech v Bahrajnu (foto: McLaren Mercedes)
Letos piloti museli zhubnout - nárůst minimální hmotnosti z 642 na 691 kg totiž nekompenzoval růst hmotnosti nových pohonných jednotek (z 95 na 145 kg a dalších 20 - 25 kg zabírá úložiště energie nového ERS systému).
Button uvedl, že když naposledy hovořil se svým bývalým kolegou Lewisem Hamiltonem, tak si všiml, že je štíhlejší. "Jídlo je velmi omezené. Nejím cukr či sacharidy," říká pilot McLarenu, jehož rozpočet letos dosahuje 200 milionů liber (kolem 6,3 miliardy Kč). Nyní váží 71 kg a ještě stále plánuje něco shodit. "Slýcháváte, že hodně proteinů taky není dobré. Co můžete jíst? Nic," vtipkuje.
"Měsíc jsem trénoval, protože jsem měl zraněné koleno a váha šla hned nahoru. Bylo těžké to shodit, i s množstvím tréninku, kterému se věnuji. Před kvalifikací v sobotu budu v sauně či v parní místnosti. Je trochu hloupé, že to musíme dělat," pokračuje Brit.
Vyšší piloti letos budou na příliš nízký limit minimální hmotnosti doplácet (foto: McLaren Mercedes)
"Chápu, že lehcí musí být žokejové, ale to hle je Formule 1 a neměli byste penalizovat jezdce za to, že jsou vysocí. Vynikat by měl jejich talent. Je děsivé, že dokonce i kilo váhy může dělat půl desetiny sekundy a já jsem o pole-position přišel o dvě desetiny. Může to sehrát obrovskou roli v tom, kde budete startovat do závodu.
Příští rok se pravidla o hmotnosti změní - bude o 10 kg vyšší a jezdci budou moci opět jíst. Ale nestěžuji si. Mám nejlepší práci na světě," dodává s úsměvem Button před prvním závodem o tomto víkendu.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.