 
            Podle Jensona Buttona je pro svět Formule 1 a pro fanoušky dobré to, že Red Bull není na čele. Jeho náskok byl příliš velký. Hovoří také o minimální hmotnosti a nutnosti hubnout, zejména u vyšších pilotů.
Mistrovská stáj se v předsezónních testech trápila: nezajížděla rychlé časy, nezvládala delší stinty a co do počtu ujetých kilometrů ji náleží až devátá příčka. S 1711 km na kontě hodně zaostává Mercedesem, Williamsem, Ferrari či McLarenem, kteří všichni ujeli přes 4 500 km (viz shrnutí zde).
"Nemít teď Red Bull na čele je pro sport dobré. Je to smutné takto smýšlet, ale faktem je, že byli příliš dominantní. Když se závodění a rošt promíchá, bude to dobré pro fanoušky. Už to bude 10 let, co se vozy kazily. Nikdo nemá ponětí o tom, kdo bude příští týden rychlý," uvádí Button pro Daily Mail.
Z výsledků předsezónních testů se dá očekávat, že na tom budou dobře stáje poháněné motory Mercedes, tj. krom továrního týmu také Force India, McLaren a Williams. Přestože Buttonův tým patří kvůli nižšímu přítlaku svého balíku zatím spíše k pomalejším z této čtveřice, samotnému jezdci se na úvod sezóny v Austrálii často dařilo: zahájil zde vítězstvím svou cestu k titulu v roce 2009, vyhrál zde také v letech 2010 i 2012.
Jenson Button při testech v Bahrajnu (foto: McLaren Mercedes)
Letos piloti museli zhubnout - nárůst minimální hmotnosti z 642 na 691 kg totiž nekompenzoval růst hmotnosti nových pohonných jednotek (z 95 na 145 kg a dalších 20 - 25 kg zabírá úložiště energie nového ERS systému).
Button uvedl, že když naposledy hovořil se svým bývalým kolegou Lewisem Hamiltonem, tak si všiml, že je štíhlejší. "Jídlo je velmi omezené. Nejím cukr či sacharidy," říká pilot McLarenu, jehož rozpočet letos dosahuje 200 milionů liber (kolem 6,3 miliardy Kč). Nyní váží 71 kg a ještě stále plánuje něco shodit. "Slýcháváte, že hodně proteinů taky není dobré. Co můžete jíst? Nic," vtipkuje.
"Měsíc jsem trénoval, protože jsem měl zraněné koleno a váha šla hned nahoru. Bylo těžké to shodit, i s množstvím tréninku, kterému se věnuji. Před kvalifikací v sobotu budu v sauně či v parní místnosti. Je trochu hloupé, že to musíme dělat," pokračuje Brit.
Vyšší piloti letos budou na příliš nízký limit minimální hmotnosti doplácet (foto: McLaren Mercedes)
"Chápu, že lehcí musí být žokejové, ale to hle je Formule 1 a neměli byste penalizovat jezdce za to, že jsou vysocí. Vynikat by měl jejich talent. Je děsivé, že dokonce i kilo váhy může dělat půl desetiny sekundy a já jsem o pole-position přišel o dvě desetiny. Může to sehrát obrovskou roli v tom, kde budete startovat do závodu.
Příští rok se pravidla o hmotnosti změní - bude o 10 kg vyšší a jezdci budou moci opět jíst. Ale nestěžuji si. Mám nejlepší práci na světě," dodává s úsměvem Button před prvním závodem o tomto víkendu.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.