Jenson Button po pátku uvádí, že jeho McLaren "zaostává více, než se čekalo." V Bahrajnu zbývají poslední dva dny testů před začátkem sezóny.
Mistr světa z roku 2009 dnes ujel s novým McLarenem MP4-29 jen 52 kol a předvedl pátý nejrychlejší čas. Dopoledne zůstal kvůli problémům s převodovkou viset na dráze a než mu ji tým vyměnil zbývala mu poslední hodina jízd.
"Musíme stále ještě odvést hodně práce. Myslím, že vůz je v základu dobrý, ale stále čekáme na vylepšení. První závodní balík nás snad posune o něco blíže některým ostatním vozům, protože za některými týmy momentálně zaostáváme docela hodně, zřejmě více, než jsme očekávali, ale nedělám si starosti," popisuje Button.
"Tohle auto má rozhodně potenciál a dá se vylepšit. Máme velmi dobré pochopení pohonné jednotky a toho, jak používat ERS, ale momentálně musíme pracovat na opravdové rychlosti. Nejsme dostatečně rychlí, ale tak už to vždy bývá, když máte stále auto z prezentace," pokračuje britský pilot.
McLaren ale závodní balík v Bahrajnu již zřejmě nestihne vyzkoušet: "K tomuto testu dorazí některé díly, ale nejsem si jistý, jestli všechny. Máme toho hodně co nasadit na auto před prvním závodem a snad to bude stačit na to, abychom v Melbourne mohli bojovat."
Jenson Button toho dnes v Bahrajnu kvůli poruše převodovky moc neujel, z výkonnosti vozu je zatím spíše zklamaný, McLaren za nejlepšími zaostává (foto: McLaren Mercedes)
To, že McLaren zaostává za Mercedesem, potvrdil včera i Nico Rosberg, když řekl: "Víme, jak na tom jsme my, a víme, jak je na tom McLaren, protože s námi sdílejí náš motor Mercedes. Myslím si, že nad nimi máme navrch."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.