Jenson Button po pátku uvádí, že jeho McLaren "zaostává více, než se čekalo." V Bahrajnu zbývají poslední dva dny testů před začátkem sezóny.
Mistr světa z roku 2009 dnes ujel s novým McLarenem MP4-29 jen 52 kol a předvedl pátý nejrychlejší čas. Dopoledne zůstal kvůli problémům s převodovkou viset na dráze a než mu ji tým vyměnil zbývala mu poslední hodina jízd.
"Musíme stále ještě odvést hodně práce. Myslím, že vůz je v základu dobrý, ale stále čekáme na vylepšení. První závodní balík nás snad posune o něco blíže některým ostatním vozům, protože za některými týmy momentálně zaostáváme docela hodně, zřejmě více, než jsme očekávali, ale nedělám si starosti," popisuje Button.
"Tohle auto má rozhodně potenciál a dá se vylepšit. Máme velmi dobré pochopení pohonné jednotky a toho, jak používat ERS, ale momentálně musíme pracovat na opravdové rychlosti. Nejsme dostatečně rychlí, ale tak už to vždy bývá, když máte stále auto z prezentace," pokračuje britský pilot.
McLaren ale závodní balík v Bahrajnu již zřejmě nestihne vyzkoušet: "K tomuto testu dorazí některé díly, ale nejsem si jistý, jestli všechny. Máme toho hodně co nasadit na auto před prvním závodem a snad to bude stačit na to, abychom v Melbourne mohli bojovat."
Jenson Button toho dnes v Bahrajnu kvůli poruše převodovky moc neujel, z výkonnosti vozu je zatím spíše zklamaný, McLaren za nejlepšími zaostává (foto: McLaren Mercedes)
To, že McLaren zaostává za Mercedesem, potvrdil včera i Nico Rosberg, když řekl: "Víme, jak na tom jsme my, a víme, jak je na tom McLaren, protože s námi sdílejí náš motor Mercedes. Myslím si, že nad nimi máme navrch."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.