Podle jezdců, kteří v Bahrajnu simulovali závod, to bude letos s omezením paliva na 100 kg náročné.
Nové 1,6litrové V6 turbomotory jsou sice úspornější a systémy pro rekuperaci energie výkonnější, s omezením na 100 kg paliva (zhruba o 35 % méně než loni) to ale i tak letos bude velkou výzvou dojet do cíle závodu. V Bahrajnu simulovali odjetí závodu Mercedes i McLaren a podle jejich jezdců mají týmy ještě na čem pracovat.
"Bahrajn je tou nejhorší tratí, takže to dnes bylo těžké dojet do cíle závodu se 100 kg. Bude to v Melbourne velkou výzvou, tak jako tomu bylo i dnes - vyzkoušet to, posoudit to a ujistit se, že to od počátku do konce závodu zvládnete co nejrychleji při konstantní spotřebě paliva," uvedl minulý týden v Bahrajnu nejrychlejší muž testů - Nico Rosberg.
"Dokončil jsem vzdálenost velké ceny, ale při testování to je relativně snadné, protože jen opravdu pomalu kroužíte. Myslím, že nám to všem připadá náročné a všichni potřebují ještě spousty jemného ladění. Podle mě to je pro většinu lidí ten největší problém - odjet s vozem závodní vzdálenost," podotkl Jenson Button z McLarenu.
Podle Rosberga to není tak jednoduché, jako jen dodržovat určitou rychlost během závodu: "Můžete si na volantu zobrazit spotřebu, ale když máte těžké auto, bere si během kola více benzínu, i když jezdíte polaji, než je tomu na konci závodu s lehkým vozem.
Nejde tedy nezbytně o cílení na stejnou spotřebu paliva od počátku do konce, jelikož ta se mění. Je to celkem složité a rozhodně budeme potřebovat hodně pomoci a rady od inženýrů," upozorňuje jezdec Mercedesu na rostoucí význam komunikace mezi jezdci a jejich závodními inženýry.
Nico Rosberg s novým Mercedesem W05 v Bahrajnu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Menší počáteční množství benzínu v nádrži bude také znamenat menší zátěž na pneumatiky: "Pneumatiky měly [loni] potíže se 150 kg paliva, takže auta byla [v závodě] o hodně pomalejší. Nyní natankujete do vozu jen 100 kg, takže je rozdíl při závodních podmínkách menší," vysvětluje Button.
Těžší jsou ale jiné věci "Motor dělá tolik různých věcí, v každém jednom kole závodu dělá něco jiného. To je pro jezdce těžké se s tím sžít, protože to, co cítil v předchozím kole při brzdění, se v tom dalším úplně změnilo. S brzdnými body je to tak těžké - podle mě jde o tu nejpodivnější věc v závodě," dodává Button pro ESPN.
Napětí ve Ferrari roste. Jak si sedminásobný šampion Lewis Hamilton poradí s mladým rivalem Charlesem Leclercem? Souboj těchto dvou hvězd bude jedním z největších taháků sezóny 2025.
Lewis Hamilton vyráží za historickým osmým titulem, tentokrát v ikonických barvách Ferrari. Rok 2025 by mohl být jeho nejlepší šancí, ale cesta k triumfu nebude bez překážek.
Fanoušci Formule 1 mají jedinečnou příležitost – originální závodní vůz BMW Sauber, s nímž Robert Kubica závodil v sezóně 2009, je nyní v aukci. Cena za tento kousek historie? 390 tisíc eur, a k ještě DPH.
Lando Norris věří, že v roce 2025 bude schopný „bojovat se všemi“ o titul. Britský jezdec se poučil z chyb, které udělal v minulém roce, a je připravený vstoupit do nové sezóny s cílem usilovat o mistrovský titul.
Laura Muellerová se stala historickou postavou ve formuli 1, když byla v úterý jmenována inženýrkou týmu Haas. Jako první žena v této roli se bude podílet na spolupráci s francouzským jezdcem Estebanem Oconem.
Zimní pauza se blíží ke konci a je čas, aby se piloti a týmy vrátili zpět do práce a začali s intenzivními přípravami a testováním. Ačkoli si někdo může myslet, že si všichni odpočinuli doma u krbu, realita je kolikrát jiná. Adrenalin je součástí života každého pilota F1, a tak někteří z nich využili volno k lyžování, jízdě v pouštních buginách nebo dokonce k pokusům o pilotování letadel.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.