Podle jezdců, kteří v Bahrajnu simulovali závod, to bude letos s omezením paliva na 100 kg náročné.
Nové 1,6litrové V6 turbomotory jsou sice úspornější a systémy pro rekuperaci energie výkonnější, s omezením na 100 kg paliva (zhruba o 35 % méně než loni) to ale i tak letos bude velkou výzvou dojet do cíle závodu. V Bahrajnu simulovali odjetí závodu Mercedes i McLaren a podle jejich jezdců mají týmy ještě na čem pracovat.
"Bahrajn je tou nejhorší tratí, takže to dnes bylo těžké dojet do cíle závodu se 100 kg. Bude to v Melbourne velkou výzvou, tak jako tomu bylo i dnes - vyzkoušet to, posoudit to a ujistit se, že to od počátku do konce závodu zvládnete co nejrychleji při konstantní spotřebě paliva," uvedl minulý týden v Bahrajnu nejrychlejší muž testů - Nico Rosberg.
"Dokončil jsem vzdálenost velké ceny, ale při testování to je relativně snadné, protože jen opravdu pomalu kroužíte. Myslím, že nám to všem připadá náročné a všichni potřebují ještě spousty jemného ladění. Podle mě to je pro většinu lidí ten největší problém - odjet s vozem závodní vzdálenost," podotkl Jenson Button z McLarenu.
Podle Rosberga to není tak jednoduché, jako jen dodržovat určitou rychlost během závodu: "Můžete si na volantu zobrazit spotřebu, ale když máte těžké auto, bere si během kola více benzínu, i když jezdíte polaji, než je tomu na konci závodu s lehkým vozem.
Nejde tedy nezbytně o cílení na stejnou spotřebu paliva od počátku do konce, jelikož ta se mění. Je to celkem složité a rozhodně budeme potřebovat hodně pomoci a rady od inženýrů," upozorňuje jezdec Mercedesu na rostoucí význam komunikace mezi jezdci a jejich závodními inženýry.
Nico Rosberg s novým Mercedesem W05 v Bahrajnu (foto: Mercedes AMG F1 Team)
Menší počáteční množství benzínu v nádrži bude také znamenat menší zátěž na pneumatiky: "Pneumatiky měly [loni] potíže se 150 kg paliva, takže auta byla [v závodě] o hodně pomalejší. Nyní natankujete do vozu jen 100 kg, takže je rozdíl při závodních podmínkách menší," vysvětluje Button.
Těžší jsou ale jiné věci "Motor dělá tolik různých věcí, v každém jednom kole závodu dělá něco jiného. To je pro jezdce těžké se s tím sžít, protože to, co cítil v předchozím kole při brzdění, se v tom dalším úplně změnilo. S brzdnými body je to tak těžké - podle mě jde o tu nejpodivnější věc v závodě," dodává Button pro ESPN.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.