McLaren se opět v Bahrajnu jeví dobře. Ve třetím dni testů byl Jenson Button poražen pouze Lewisem Hamiltonem. Auto je spolehlivé - Button včera odjel simulaci závodu bez jediného problému.
Silný MercedesPo slabém roce 2013 se začínají mechanici McLarenu opět usmívat. MP4-29 se zdá být výrazně víc konkurenceschopné než jeho předchůdce: "Základ sedí. S loňským rokem se to nedá porovnat. Toto auto jede na rovince přímou línií, neposkakuje. Člověk ví, co od něj čekat, když zatočí do zatáčky," začíná pozitivně Jenson Button.
"Zdá se, že zde máme jeden tým, který odvedl svoji práci opravdu dobře. Víme, že nemáme nejrychlejší auto, ale také víme, že nejsme nejpomalejší. Rozdíly mezi jednotlivými týmy jsou zatím hodně velké. Čekám ale, že se rozdíl do Melbourne ještě smrskne. Mám docela jasnou představu o tom, kdo bude v Austrálii na pole position.
Spolehlivost sedíKdo ale vyhraje titul, to se říct nedá. Auta se během roku změní takovým způsobem, jako sotva kdy v minulosti. Během roku získáme masivní část přítlaku zpět. To je velkou výzvou." Kromě čisté rychlosti jde také o spolehlivost (týmy Renaultu by mohly vyprávět), u McLarenu se však zdá být i tato oblast v pořádku. Button včera odpoledne odjel simulaci závodu - 17 kol na super-měkkých pneumatikách, 12 na měkkých a 30 na střední sadě.
McLaren loni prožil nejhorší sezónu za posledních 33 let, letos má s vozem MP4-29 co napravovat(foto: McLaren Mercedes)
McLaren zastavilo až vyvěšení červené vlajky. Na konci dne si vyzkoušel také tvrdou směs. Buttona chování jednotlivých směsí překvapilo: "Občas byly pneumatiky moc studené, občas se přehřály. Hodně to ovlivní množství paliva. To bude letos s ohledem na pneumatiky klíčový faktor, zvláště v nočních závodech."
Motor Mercedes"Je hodně způsobů, jak šetřit palivo. Ve snad každé zatáčce musíte uvažovat, jak řadit, když jdete dříve z plynu, zvažujete také brzdné body. Jako jezdec máte v každé zatáčce jiný pocit. Velkou roli bude hrát letos komunikace. Už teď během testů je to pro inženýry těžké, ale až se pojede závod a na trati bude 21 aut, navíc se k tomu přidá strategie, pak to bude opravdu stresující.
Nová auta nezní tak dobře, jako ta minulá. Chybí mi zvuk motoru V8. Zvuk ještě předtím používaných V10 byl ještě o kousek lepší. To byla jednoduše pohádka. Turbo vydává úplně jiný zvuk. Ferrari a Renault zní jako opravdové motory, náš zvuk je jiný. Ale pokud je náš motor rychlý, tak je mi to jedno."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.