McLaren se opět v Bahrajnu jeví dobře. Ve třetím dni testů byl Jenson Button poražen pouze Lewisem Hamiltonem. Auto je spolehlivé - Button včera odjel simulaci závodu bez jediného problému.
Silný MercedesPo slabém roce 2013 se začínají mechanici McLarenu opět usmívat. MP4-29 se zdá být výrazně víc konkurenceschopné než jeho předchůdce: "Základ sedí. S loňským rokem se to nedá porovnat. Toto auto jede na rovince přímou línií, neposkakuje. Člověk ví, co od něj čekat, když zatočí do zatáčky," začíná pozitivně Jenson Button.
"Zdá se, že zde máme jeden tým, který odvedl svoji práci opravdu dobře. Víme, že nemáme nejrychlejší auto, ale také víme, že nejsme nejpomalejší. Rozdíly mezi jednotlivými týmy jsou zatím hodně velké. Čekám ale, že se rozdíl do Melbourne ještě smrskne. Mám docela jasnou představu o tom, kdo bude v Austrálii na pole position.
Spolehlivost sedíKdo ale vyhraje titul, to se říct nedá. Auta se během roku změní takovým způsobem, jako sotva kdy v minulosti. Během roku získáme masivní část přítlaku zpět. To je velkou výzvou." Kromě čisté rychlosti jde také o spolehlivost (týmy Renaultu by mohly vyprávět), u McLarenu se však zdá být i tato oblast v pořádku. Button včera odpoledne odjel simulaci závodu - 17 kol na super-měkkých pneumatikách, 12 na měkkých a 30 na střední sadě.
McLaren loni prožil nejhorší sezónu za posledních 33 let, letos má s vozem MP4-29 co napravovat(foto: McLaren Mercedes)
McLaren zastavilo až vyvěšení červené vlajky. Na konci dne si vyzkoušel také tvrdou směs. Buttona chování jednotlivých směsí překvapilo: "Občas byly pneumatiky moc studené, občas se přehřály. Hodně to ovlivní množství paliva. To bude letos s ohledem na pneumatiky klíčový faktor, zvláště v nočních závodech."
Motor Mercedes"Je hodně způsobů, jak šetřit palivo. Ve snad každé zatáčce musíte uvažovat, jak řadit, když jdete dříve z plynu, zvažujete také brzdné body. Jako jezdec máte v každé zatáčce jiný pocit. Velkou roli bude hrát letos komunikace. Už teď během testů je to pro inženýry těžké, ale až se pojede závod a na trati bude 21 aut, navíc se k tomu přidá strategie, pak to bude opravdu stresující.
Nová auta nezní tak dobře, jako ta minulá. Chybí mi zvuk motoru V8. Zvuk ještě předtím používaných V10 byl ještě o kousek lepší. To byla jednoduše pohádka. Turbo vydává úplně jiný zvuk. Ferrari a Renault zní jako opravdové motory, náš zvuk je jiný. Ale pokud je náš motor rychlý, tak je mi to jedno."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.