McLaren se opět v Bahrajnu jeví dobře. Ve třetím dni testů byl Jenson Button poražen pouze Lewisem Hamiltonem. Auto je spolehlivé - Button včera odjel simulaci závodu bez jediného problému.
Silný MercedesPo slabém roce 2013 se začínají mechanici McLarenu opět usmívat. MP4-29 se zdá být výrazně víc konkurenceschopné než jeho předchůdce: "Základ sedí. S loňským rokem se to nedá porovnat. Toto auto jede na rovince přímou línií, neposkakuje. Člověk ví, co od něj čekat, když zatočí do zatáčky," začíná pozitivně Jenson Button.
"Zdá se, že zde máme jeden tým, který odvedl svoji práci opravdu dobře. Víme, že nemáme nejrychlejší auto, ale také víme, že nejsme nejpomalejší. Rozdíly mezi jednotlivými týmy jsou zatím hodně velké. Čekám ale, že se rozdíl do Melbourne ještě smrskne. Mám docela jasnou představu o tom, kdo bude v Austrálii na pole position.
Spolehlivost sedíKdo ale vyhraje titul, to se říct nedá. Auta se během roku změní takovým způsobem, jako sotva kdy v minulosti. Během roku získáme masivní část přítlaku zpět. To je velkou výzvou." Kromě čisté rychlosti jde také o spolehlivost (týmy Renaultu by mohly vyprávět), u McLarenu se však zdá být i tato oblast v pořádku. Button včera odpoledne odjel simulaci závodu - 17 kol na super-měkkých pneumatikách, 12 na měkkých a 30 na střední sadě.
McLaren loni prožil nejhorší sezónu za posledních 33 let, letos má s vozem MP4-29 co napravovat(foto: McLaren Mercedes)
McLaren zastavilo až vyvěšení červené vlajky. Na konci dne si vyzkoušel také tvrdou směs. Buttona chování jednotlivých směsí překvapilo: "Občas byly pneumatiky moc studené, občas se přehřály. Hodně to ovlivní množství paliva. To bude letos s ohledem na pneumatiky klíčový faktor, zvláště v nočních závodech."
Motor Mercedes"Je hodně způsobů, jak šetřit palivo. Ve snad každé zatáčce musíte uvažovat, jak řadit, když jdete dříve z plynu, zvažujete také brzdné body. Jako jezdec máte v každé zatáčce jiný pocit. Velkou roli bude hrát letos komunikace. Už teď během testů je to pro inženýry těžké, ale až se pojede závod a na trati bude 21 aut, navíc se k tomu přidá strategie, pak to bude opravdu stresující.
Nová auta nezní tak dobře, jako ta minulá. Chybí mi zvuk motoru V8. Zvuk ještě předtím používaných V10 byl ještě o kousek lepší. To byla jednoduše pohádka. Turbo vydává úplně jiný zvuk. Ferrari a Renault zní jako opravdové motory, náš zvuk je jiný. Ale pokud je náš motor rychlý, tak je mi to jedno."
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.
Podle amerických médií zvažuje Red Bull možnost přivést do svého týmu F1 šampiona IndyCar Alexe Paloua, který by usedl vedle Maxe Verstappena.
Lewis Hamilton se po letní pauze vrací zpět do dění formule 1 a hned na úvod ho čeká závod, který může zásadně ovlivnit jeho sezonu. Britský šampion tak vstupuje do víkendu s vědomím, že následující velká cena je pro něj i pro Ferrari mimořádně důležitá.
S blížícím se oznámením jezdecké sestavy pro první sezónu týmu Cadillac ve Formuli 1 se podle očekávání tým přiklání ke zkušeným závodníkům. To zároveň značně snižuje šance mladého amerického jezdce Coltona Herty na místo v nové stáji.
Podle neoficiálních zpráv Ferrari připravuje při nadcházející Velké ceně Itálie v Monze speciální poctu k 50. výročí prvního titulu mistra světa Nikiho Laudy.
Lewis Hamilton zažil u Ferrari svůj nejúspěšnější začátek kariéry u nové stáje. Sedminásobný mistr světa zůstává přesto optimistický a věří v dlouhodobou vizi týmu.
Jacques Villeneuve je přesvědčen, že za nedávnou nadvládu Red Bullu stojí především Max Verstappen. Podle něj by si tým měl více uvědomovat, že současné úspěchy nejsou jen zásluhou technické převahy, ale hlavně vynikajících jezdeckých schopností své hvězdy.
Poradce Cadillacu pro Formuli 1, Mario Andretti, vyzval fanoušky, aby brali za pravdu pouze oficiální informace týmu, zatímco stáj chystá oznámení složení jezdeckého dua pro sezonu 2026. Andretti tím reaguje na množící se spekulace a snaží se udržet kontrolu nad komunikací směrem k médiím i fanouškům.
Red Bull plánuje dokončit ročník 2025 s prakticky stejnou specifikací monopostu, jakou představil při Velké ceně Maďarska.
McLaren MCL39 se sice rychle zařadil mezi nejdominantnější vozy sezony 2025, ale zimní testy v Bahrajnu odhalily i jeho slabší stránku. Podle jezdců byl monopost na samotné hranici možností obtížně ovladatelný, což ukazuje, že cesta k současné formě nebyla bez komplikací.
Podle spekulací by Red Bull mohl do dohody o odchodu Christiana Hornera zařadit ustanovení, které by mu znemožnilo vrátit se do Formule 1 v jiné funkci. Pro stáj z Milton Keynes by šlo o preventivní krok, jak zabránit tomu, aby jejich bývalý šéf v budoucnu posílil konkurenci.
Esteban Ocon měl u Alpine těžké období, kdy ho problémy týmu omezovaly. V Haasu naopak našel tým, kde se otevřeně komunikuje a všichni spolupracují, což mu umožňuje jezdit tak, jak umí.