Jenson Button a Allan McNish věří, že se nové monoposty ještě hodně zrychlí, ale ne na úroveň těch z roku 2013.
5,397 sekund - o tolik byly nové speciály F1 na testech v Jerezu pomalejší než loňské monoposty. Zatímco v roce 2013 znamenal čas 1:17,879 nejrychlejší kolo testů, tak letos jel nejrychleji ve čtvrtek Kevin Magnussen s časem 1:23.276 minuty, což je o dost pomalejší. Po testech tak vypukly diskuze, jestli není Formule 1 v nové éře až moc pomalá. Jenson Button a bývalý jezdec F1 a později vytrvalostní jezdec, který už pověsil přilbu na hřebík, Allan McNish, jsou do značné míry za jedno: Ačkoliv se časy na kolo ještě zlepší, tak bude F1 znatelně pomalejší než dříve.
Jenson Button ale upozorňuje na to, že se v Jerezu jednalo o úplně první test zcela nového konceptu monopostu F1. "Vloni se věci přes zimu skoro nezměnily, tehdy jsme byli hned docela rychlí. Sice jsme se do prvního závodu ještě zlepšili, ale ne nějak masivně. Když letos půjdeme k prvnímu závodu, tak budeme značně rychlejší. A o nějaké tři závody poté bude další výrazný skok v časech na kolo."
Jenson Button na testech v Jerezu (foto: McLaren Mercedes)
Skot Allan McNish s Britem přes BBC souhlasí: "Vloni byla auta o dobrých pět nebo šest sekund rychlejší, ale letos byl test díky komplexnosti aut spíše jakýmsi prodlouženým shake downem. Nečekal bych ale, že budou v Melbourne tak rychlí, jako vloni, protože v roce 2013 se auta nacházela na konci pětiletého vývojového cyklu." Skot počítá, že na prvním závodě budou auta o jednu až dvě sekudny rychlejší, než byla v Jerezu.
"Co ale nemůžeme s časy na kolo z loňského roku porovnávat, jsou gumy. Pokud Pirelli půjde konzervativní cestou a postaví tvrdé gumy, aby tak následovali zvýšený točivý moment nového pohonného ústrojí - a říkají, že to přesně udělali -, tak to auta udělá nevyhnutelně pomalejšími," říká Allan. To ví také Jenson, kteří předvídá: "Ke konci roku už nebudeme zase až tak daleko, možná pár sekund, což by bylo docela dobré, když vezmeme, kde jsme teď."
Allan McNish byl v roce 2003 testovačem Renaultu, zde v Austrálii (foto: Lotus F1 Team)
Pomocí jednoduchých výpočtů nám Brit odhaluje očekávaný odstup od starých monopostů: "Letošní gumy budou pravděpodobně asi o půl vteřinu pomalejší. Navíc auta jsou těžší, díky vyšší hmotnosti musíme přidat něco mezi 1 až 1,2 sekundami. To už jsme na nějakých 1,6 až 1,8 sekudnách a to jen díky těmto dvěma změnám. Letos tedy budeme stále pomalejší."
Button se tak obává, aby nebyly vozy GP2 až moc blízko vozům F1: "Každopádně budou na stejné trati o pořádný kus blíže. Budeme rychlejší, ale ne o moc." První zlepšení nového auta Jenson pozitivně komentoval na svém Twitteru: "Dnes byl pozitivní den na simulátoru a potkal jsem se s důležitými lidmi pro oblast aerodynamiky a jízdního stylu."
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.