Podle Jamese Allisona to bude chtít čas přijít na to, jak jezdit dost rychle, aby to stačilo na přední příčky bez přehnaných nároků na množství paliva.
Do nové sezony už nechybí moc času. Četné změny v pravidlech nutí týmy a jejich jezdce měnit přístup k jednotlivým závodům od chvíle, kdy musí čelit novým úskalím – omezené množství paliva a jiný management pohonných jednotek.
Vzhledem k tomu, že piloti boudou mít k dispozici maximálně 100 kg paliva na závod, není pochyb o tom, že spotřeba bude jedním ze základních prvků ovlivňujících průběh závodů v nadcházející sezoně. Je o tom přesvědčen i technický ředitel Ferrari James Allison, který připomněl i Alonsovu práci na simulátoru.
„Alonso využíval simulátor a pro nás to bylo zajímavé. Fernando nám poskytl důležitou zpětnou vazbu a detaily, které byly pro tým důležité z pohledu věcí, které můžeme zvládat během tréninků a závodů. Během tréninků bude mít auto k dispozici více elektrické energie a může jezdit na limitu průtoku paliva [100 kg/hod].
V závodech to bude odlišné. Pro některé bude 100 kg více než dost, ale v jiných musíte být opatrní, abyste si ohlídali palivo v každém kole. Tento odlišný způsob jízdy bude vyžadovat trénink - naučit se, jak to udělat co nejlépe, abyste byli rychlí, ale přitom nespotřebovali příliš mnoho paliva," uvádí Allison pro Autosport.
Rok 2014 bude náročný jak pro inženýry F1, tak pro jezdce. Jenson Button se také před časem vyjádřil k potřebě nového stylu jízdy: „Pro ovládání krouticího momentu motoru potřebujete metr dlouhý plynový pedál."
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.