Podle Jamese Allisona to bude chtít čas přijít na to, jak jezdit dost rychle, aby to stačilo na přední příčky bez přehnaných nároků na množství paliva.
Do nové sezony už nechybí moc času. Četné změny v pravidlech nutí týmy a jejich jezdce měnit přístup k jednotlivým závodům od chvíle, kdy musí čelit novým úskalím – omezené množství paliva a jiný management pohonných jednotek.
Vzhledem k tomu, že piloti boudou mít k dispozici maximálně 100 kg paliva na závod, není pochyb o tom, že spotřeba bude jedním ze základních prvků ovlivňujících průběh závodů v nadcházející sezoně. Je o tom přesvědčen i technický ředitel Ferrari James Allison, který připomněl i Alonsovu práci na simulátoru.
„Alonso využíval simulátor a pro nás to bylo zajímavé. Fernando nám poskytl důležitou zpětnou vazbu a detaily, které byly pro tým důležité z pohledu věcí, které můžeme zvládat během tréninků a závodů. Během tréninků bude mít auto k dispozici více elektrické energie a může jezdit na limitu průtoku paliva [100 kg/hod].
V závodech to bude odlišné. Pro některé bude 100 kg více než dost, ale v jiných musíte být opatrní, abyste si ohlídali palivo v každém kole. Tento odlišný způsob jízdy bude vyžadovat trénink - naučit se, jak to udělat co nejlépe, abyste byli rychlí, ale přitom nespotřebovali příliš mnoho paliva," uvádí Allison pro Autosport.
Rok 2014 bude náročný jak pro inženýry F1, tak pro jezdce. Jenson Button se také před časem vyjádřil k potřebě nového stylu jízdy: „Pro ovládání krouticího momentu motoru potřebujete metr dlouhý plynový pedál."
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.