McLaren v sezoně 2013 zažil trochu šok, ale Jenson Button závodění stále miluje a to i přesto, že letos neměl na dobrý výsledek šanci.
"Během sezony jsme auto hodně vylepšili. Myslíme si, že jsme byli o sekundu rychlejší než loňský McLaren. Problémem ale bylo, že ostatní během zimy našli 2 sekundy. Když jste takto pozadu, tak je s danými pravidly nemožné Red Bull dohnat. Ostatní týmy jsme trochu doháněli. Pro letošek jsme zkoušeli hodně věcí v nastavení a také pro příští rok. Po většinu roku jsme dělali věci správně a z toho, co jsme měli, jsme dostávali maximum.
Každý by asi řekl, že to byla špatná volba [start od nuly s úplně novým autem vzhledem k tomu, jak moc konkurenceschopný McLaren na konci roku 2012 byl], ale je lehké to říci teď. Samozřejmě, kdybychom si to mysleli předtím, tak bychom to neudělali. Tak je to vždycky, mysleli jsme si, že ten risk stojí za to, ale nestál.
Nebylo to tak, že bychom si mysleli, že každý zůstane se stejným autem a my budeme jediní, kdo bude vyvíjet. Mysleli jsme si, že každý udělá to samé, co jsme udělali my v oblasti posunu se dopředu a udělání větší změny. To se nestalo - lidé vyvíjeli odtud, kde už byli, což jsme si mysleli, že nebude stačit pro celou sezonu.
Ale řízení závodních aut, to je to, co miluji. To je to, proč jsem šel do F1 a stále si závodění užívám, nezáleží na tom, kde jste na roštu - když už tam jste, tak nejedete nijak odlišně, stále ze sebe vydáváte to nejlepší, co můžete.
Když pak vystoupíte z auta a vidíte, že jste minutu za vítězem, tak to bolí. Vzhledem ke kariéře, kterou jsem v několika minulých letech prožil, jsme byli vždy blízko vítězství, ačkoliv jsme ho pak třeba nezískali. Během závodu každý dělá naplno to nejlepší, co může, pak ale přijde cílová vlajka a vy vidíte, jak jste daleko.
Pro příští rok, kdo ví? Vše, co vím, je, že tvrdě pracujeme na novém autě. Mít tak velkou změnu v pravidlech, to je vzrušující výzva nejen pro nás, ale také pro celou F1. Jak v oblasti aerodynamiky, tak i pohonu se to vše stane přes jednu zimu.
Je to tedy vzrušující a pro sport je to skvělé mít takovou výzvu. Inženýři, aerodynamici a lidé, kteří staví auto milují takové výzvy. Vylepšování kousku tu a kousku tam, to není zrovna to, co by měli rádi. Je výzvou postavit nové auto, které je hodně odlišné.
Berete to, co je vám zadáno a nejlepší je zůstat pozitivní a dívat se dopředu. Neměli jsme letos auto a nezáleželo na tom, jestli tu Lewis Hamilton byl nebo ne. Snad budeme mít příští rok dobré auto.
Ale není důvod být nějaký moc znepokojený ohledně situace, která je stejně mimo vaši kontrolu, takže v této otázce nemám žádný problém. Budu zde i příští rok a pak pro budoucnost nemám nic podepsaného. Ale momentálně jsem i pro svou budoucnost šťastný, že jsem zde a myslím, že rok 2015 s Hondou bude skvělou výzvou.
Byl jsem jim hodně blízko po mnoho let, vyhrál jsem pro ně v Maďarsku 2006 jejich první vítězství od začátku 90. let, takže spolu máme velmi dobrý vztah a bude velmi vzrušující s nimi opět pracovat, protože nové motory jsou vždy výzvou.
Je to ale jejich silná stránka a odvedou dobrou práci. Nevím, jak se budu cítit za dva roky, to je ta věc. Cítím, že jsem v docela dobré pozici, ve šťastné pozici na udělání rozhodnutí. Nevidím konec mé kariéry. I v této pozici si užívám závodění.“
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.