McLaren v sezoně 2013 zažil trochu šok, ale Jenson Button závodění stále miluje a to i přesto, že letos neměl na dobrý výsledek šanci.
"Během sezony jsme auto hodně vylepšili. Myslíme si, že jsme byli o sekundu rychlejší než loňský McLaren. Problémem ale bylo, že ostatní během zimy našli 2 sekundy. Když jste takto pozadu, tak je s danými pravidly nemožné Red Bull dohnat. Ostatní týmy jsme trochu doháněli. Pro letošek jsme zkoušeli hodně věcí v nastavení a také pro příští rok. Po většinu roku jsme dělali věci správně a z toho, co jsme měli, jsme dostávali maximum.
Každý by asi řekl, že to byla špatná volba [start od nuly s úplně novým autem vzhledem k tomu, jak moc konkurenceschopný McLaren na konci roku 2012 byl], ale je lehké to říci teď. Samozřejmě, kdybychom si to mysleli předtím, tak bychom to neudělali. Tak je to vždycky, mysleli jsme si, že ten risk stojí za to, ale nestál.
Nebylo to tak, že bychom si mysleli, že každý zůstane se stejným autem a my budeme jediní, kdo bude vyvíjet. Mysleli jsme si, že každý udělá to samé, co jsme udělali my v oblasti posunu se dopředu a udělání větší změny. To se nestalo - lidé vyvíjeli odtud, kde už byli, což jsme si mysleli, že nebude stačit pro celou sezonu.
Ale řízení závodních aut, to je to, co miluji. To je to, proč jsem šel do F1 a stále si závodění užívám, nezáleží na tom, kde jste na roštu - když už tam jste, tak nejedete nijak odlišně, stále ze sebe vydáváte to nejlepší, co můžete.
Když pak vystoupíte z auta a vidíte, že jste minutu za vítězem, tak to bolí. Vzhledem ke kariéře, kterou jsem v několika minulých letech prožil, jsme byli vždy blízko vítězství, ačkoliv jsme ho pak třeba nezískali. Během závodu každý dělá naplno to nejlepší, co může, pak ale přijde cílová vlajka a vy vidíte, jak jste daleko.
Pro příští rok, kdo ví? Vše, co vím, je, že tvrdě pracujeme na novém autě. Mít tak velkou změnu v pravidlech, to je vzrušující výzva nejen pro nás, ale také pro celou F1. Jak v oblasti aerodynamiky, tak i pohonu se to vše stane přes jednu zimu.
Je to tedy vzrušující a pro sport je to skvělé mít takovou výzvu. Inženýři, aerodynamici a lidé, kteří staví auto milují takové výzvy. Vylepšování kousku tu a kousku tam, to není zrovna to, co by měli rádi. Je výzvou postavit nové auto, které je hodně odlišné.
Berete to, co je vám zadáno a nejlepší je zůstat pozitivní a dívat se dopředu. Neměli jsme letos auto a nezáleželo na tom, jestli tu Lewis Hamilton byl nebo ne. Snad budeme mít příští rok dobré auto.
Ale není důvod být nějaký moc znepokojený ohledně situace, která je stejně mimo vaši kontrolu, takže v této otázce nemám žádný problém. Budu zde i příští rok a pak pro budoucnost nemám nic podepsaného. Ale momentálně jsem i pro svou budoucnost šťastný, že jsem zde a myslím, že rok 2015 s Hondou bude skvělou výzvou.
Byl jsem jim hodně blízko po mnoho let, vyhrál jsem pro ně v Maďarsku 2006 jejich první vítězství od začátku 90. let, takže spolu máme velmi dobrý vztah a bude velmi vzrušující s nimi opět pracovat, protože nové motory jsou vždy výzvou.
Je to ale jejich silná stránka a odvedou dobrou práci. Nevím, jak se budu cítit za dva roky, to je ta věc. Cítím, že jsem v docela dobré pozici, ve šťastné pozici na udělání rozhodnutí. Nevidím konec mé kariéry. I v této pozici si užívám závodění.“
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.