 
            Pilot McLarenu Jenson Button hovoří o tom, jak se změní kvůli novým předpisům ovládání vozu v příštím roce a v čem bude náročnější.
"Je to o pochopení výkonu a toho, jak sešlapovat plyn, protože to nebude jednoduché. Hodně se bude pracovat na simulátoru a procházet další věci, které nám pomohou omezovat výkon, protože nikdo z nás podle mě není zvyklý na takový krouticí moment. Závodil jsem v F1 14 let a nikdy jsem takový krouticí moment neměl, takže to bude nová zkušenost," popisuje Button pro ESPN.
"V reálu si myslím, že to bude snadnější než na simulátoru. V něm je těžké cítit prvotní přetáčivost - ten prvotní pocit, který vám v závodním voze prochází zadkem. Podle mě to v reálu bude lehčí, ale stejně nám to přijde těžké.
V rychlých zatáčkách dlouhou dobu nemáte sešlápnutý plyn a nemůžete zkrátka najednou přidat. Čekáte dlouhou dobu. Není to jako nyní s takovým množstvím přítlaku a tak malým krouticím momentem, že na to můžete dupnout, a i když vyjedete trochu zeširoka, tak se dostanete jen trochu mimo trať."
Vozy budou mít příští rok díky novým turbomotorům a výkonnějšímu systému ERSpodstatně vyšší krouticí moment (foto: McLaren Mercedes)
"Pokud na to dupnete ve voze pro rok 2014 v zatáčce, jako je ta třetí v Barceloně, nevyjedete jen mimo, ale ihned vám ustřelí záď, protože je na ní tolik kroutic9ho momentu. Není to problém vyvážení, máme takový krouticí moment, jaký jsme zkrátka ještě nikdy neměli. Nemyslím si, že jezdit s tím bude více vzrušující. Budeme po celou dobu bojovat o přilnavost, takže si nemyslím, že to díky tomu bude více vzrušující."
Ubere to tedy něco ze zábavy F1? "Když budete mít rychlé auto, pak ne, protože budete stále bojovat na čele. Během kvalifikačního kola možná nebudete tak vzrušeni, pokud to nedotáhnete na pole-position.
Závody budou stále vzrušující, ale myslím si, že budou vyrovnanější a bude více soubojů. Už teď jich je hodně, ale vzhledem k tomu, jaké ty vozy budou, vzhledem k nižšímu přítlaku, tvrdším pneumatikám a většímu krouticímu momentu bude mít závodění blíže k GP2, protože to bude mnohem snadnější dopustit se chyby.
Inženýři ve Wokingu sledují počínání pilota (foto: McLaren Mercedes)
McLaren je znám svým kvalitním simulátorem, což podle Buttona bude výhodou, pokud z aerodynamického tunelu pro něj budou dostávat spolehlivá data: "Je velmi důležitý, ale musíte si být jisti, že správně koreluje s realitou a že všechno, co vychází z aerodynamického tunelu, je správné.
Pokud do simulátoru vkládáte čísla, která jsou špatná, pak jezdíte dokola s vozem, který se od reality zcela liší, a neučíte se tolik, kolik byste měli. Vždy to je těžké vědět, nakolik tomu můžete důvěřovat.
Ale ano, myslím si, že simulátor je dobrý a během závodních víkendů se ukazuje, že první trénink je naší nejrychlejší částí závodního víkend, což je dáno tím, že si plníme své domácí úkoly. Není to tím, že jsme pracovali tvrději, ale proto, že máme k dispozici lepší nástroje."
Jenson Button - snímek ze simulátoru McLarenu (foto: McLaren Mercedes)
"Takže ano, je dobrý a během zimy v něm trávíme celkem dost času. Je to jen velmi odlišný pocit s tím motorem, protože otáčky jsou tak nízké a používáte velmi nízké převodové stupně ve srovnání s nynějškem. Jednou z nejdůležitějších věcí je zajistit správné řazení zvuku, protože jinak jste úplně ztraceni," dodává Button.
 
            Valtteri Bottas absolvoval 112 kol na okruhu Autódromo Hermanos Rodríguez při testovacím programu s týmem Mercedes. Pro finského závodníka šlo o důležitou příležitost znovu usednout do monopostu Formule 1 před novou sezonou s Cadillacem.
 
            Mexická národní sportovní autorita OMDAI poskytla komentář k události z minulého závodního víkendu, kdy Liam Lawson zažil nebezpečný moment na trati.
 
            Felipe Massa zahájil u londýnského Nejvyššího soudu spor o 82 milionů dolarů kvůli aféře „Crashgate“ z roku 2008.
 
            Lewis Hamilton byl po Velké ceně Mexika zklamaný z desetisekundové penalizace za souboj s Maxem Verstappenem. Podle něj bylo rozhodnutí komisařů zbytečně přísné.
 
            Martin Brundle naznačuje, že start Mexické Grand Prix měl mnohem dramatičtější podtext, než se zdálo. Podle něj si Max Verstappen zasloužil přísný trest, který by jasně vymezil hranice chování na trati, a poukázal tak na nedostatečné rozhodnutí rozhodčích.
 
            Kandidátka na prezidentku FIA Laura Villars oznámila, že obdržela povolení k mimořádnému soudnímu slyšení v Paříži. Tento krok naznačuje další vývoj v napjaté situaci kolem vedení federace.
 
            Lando Norris z McLarenu prozradil, že v posledních závodech nepoužívá jeden z běžných nástrojů na svém palubním displeji během kvalifikace.
 
            Fernando Alonso kritizoval FIA za postup při startu Velké ceny Mexika. Podle něj nebyla reakce komisařů dostatečně rychlá ani konzistentní.
 
            Oscar Piastri po Grand Prix Mexika přiznal, že je potřeba zhodnotit změny jeho jízdního stylu, které ovlivnily výkon.
 
            Carlos Sainz čelil v Mexiku nečekaným potížím, které výrazně ovlivnily jeho závod. Problém se ukázal už po úvodním kole, kdy se na jeho voze objevila technická závada, jež vedla k sérii nepříjemných následků.
 
            George Russell po Grand Prix Mexika ostře kritizoval Mercedes za pomalé reakce, které ho připravily o lepší výsledek.
 
            Na Grand Prix Mexika měli dva maršálové velké štěstí, že vyvázli bez újmy. Rychlé reakce Liama Lawsona zabránily potenciálně vážnému neštěstí.