Sportovní šéf Marussie, John Booth, prozradil, nehledě na finanční problémy týmu, neskromné cíle pro příští sezonu. Bylo konečné 10. místo mezi týmy letos jen začátkem?
Ani v roce 2013 se Marussii po čtyřech letech v F1 nepodařilo získat bod. V bodování konstruktérů však britsko-ruský tým letos bral desáté místo, což je nejlepší výsledek od jejich vstupu do F1, letos se jim tedy podařilo porazit Caterham, který do F1 vstupoval společně s nimi v roce 2010. Oba týmy také spojuje to, že po dvou letech měnily svá jména - Marussia první dva roky závodila jako Virgin a Caterham jako Lotus.
Zisk destáhé místa celkově týmový šéf Marussie, John Booth, označuje pro Sky Sport Online jako "ohromný". Výkony tak dodávají "celému týmu elán" a jsou "nakopnutím do nové sezony". Finanční příspěvek za zisk 10. místa je dle Bootha "skoro zanedbatelný". Závodní stáj z britského Banbury, která loňský rok uzavřela se ztrátou asi 70 milionů Eur, nadále uvažuje nad možnou fúzí. Poté, co se napřed během roku spekulovalo o možném sloučení s Caterhamem, je teď v kurzu varianta se Sauberem.
John Booth a Eddie Jordan při letošní GP Číny(foto: Marussia F1 Team)
Zatímco struktura týmu pro příští rok je stále otevřená a není také jasné, kdo bude závodit vedle Julese Bianchiho, tak Booth mluví o cílech týmu pro další sezonu: "Chtěli bychom pravidelně postupovat do Q2. K tomu nám momentálně chybí méně jak 1%. Naším prvním krokem musí být toto 1% najít. Pokud by se nám to podařilo, tak můžeme přemýšlet o bodech."
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.