Sportovní šéf Marussie, John Booth, prozradil, nehledě na finanční problémy týmu, neskromné cíle pro příští sezonu. Bylo konečné 10. místo mezi týmy letos jen začátkem?
Ani v roce 2013 se Marussii po čtyřech letech v F1 nepodařilo získat bod. V bodování konstruktérů však britsko-ruský tým letos bral desáté místo, což je nejlepší výsledek od jejich vstupu do F1, letos se jim tedy podařilo porazit Caterham, který do F1 vstupoval společně s nimi v roce 2010. Oba týmy také spojuje to, že po dvou letech měnily svá jména - Marussia první dva roky závodila jako Virgin a Caterham jako Lotus.
Zisk destáhé místa celkově týmový šéf Marussie, John Booth, označuje pro Sky Sport Online jako "ohromný". Výkony tak dodávají "celému týmu elán" a jsou "nakopnutím do nové sezony". Finanční příspěvek za zisk 10. místa je dle Bootha "skoro zanedbatelný". Závodní stáj z britského Banbury, která loňský rok uzavřela se ztrátou asi 70 milionů Eur, nadále uvažuje nad možnou fúzí. Poté, co se napřed během roku spekulovalo o možném sloučení s Caterhamem, je teď v kurzu varianta se Sauberem.
John Booth a Eddie Jordan při letošní GP Číny(foto: Marussia F1 Team)
Zatímco struktura týmu pro příští rok je stále otevřená a není také jasné, kdo bude závodit vedle Julese Bianchiho, tak Booth mluví o cílech týmu pro další sezonu: "Chtěli bychom pravidelně postupovat do Q2. K tomu nám momentálně chybí méně jak 1%. Naším prvním krokem musí být toto 1% najít. Pokud by se nám to podařilo, tak můžeme přemýšlet o bodech."
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.