Sportovní šéf Marussie, John Booth, prozradil, nehledě na finanční problémy týmu, neskromné cíle pro příští sezonu. Bylo konečné 10. místo mezi týmy letos jen začátkem?
Ani v roce 2013 se Marussii po čtyřech letech v F1 nepodařilo získat bod. V bodování konstruktérů však britsko-ruský tým letos bral desáté místo, což je nejlepší výsledek od jejich vstupu do F1, letos se jim tedy podařilo porazit Caterham, který do F1 vstupoval společně s nimi v roce 2010. Oba týmy také spojuje to, že po dvou letech měnily svá jména - Marussia první dva roky závodila jako Virgin a Caterham jako Lotus.
Zisk destáhé místa celkově týmový šéf Marussie, John Booth, označuje pro Sky Sport Online jako "ohromný". Výkony tak dodávají "celému týmu elán" a jsou "nakopnutím do nové sezony". Finanční příspěvek za zisk 10. místa je dle Bootha "skoro zanedbatelný". Závodní stáj z britského Banbury, která loňský rok uzavřela se ztrátou asi 70 milionů Eur, nadále uvažuje nad možnou fúzí. Poté, co se napřed během roku spekulovalo o možném sloučení s Caterhamem, je teď v kurzu varianta se Sauberem.
John Booth a Eddie Jordan při letošní GP Číny(foto: Marussia F1 Team)
Zatímco struktura týmu pro příští rok je stále otevřená a není také jasné, kdo bude závodit vedle Julese Bianchiho, tak Booth mluví o cílech týmu pro další sezonu: "Chtěli bychom pravidelně postupovat do Q2. K tomu nám momentálně chybí méně jak 1%. Naším prvním krokem musí být toto 1% najít. Pokud by se nám to podařilo, tak můžeme přemýšlet o bodech."
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.