Sportovní šéf Marussie, John Booth, prozradil, nehledě na finanční problémy týmu, neskromné cíle pro příští sezonu. Bylo konečné 10. místo mezi týmy letos jen začátkem?
Ani v roce 2013 se Marussii po čtyřech letech v F1 nepodařilo získat bod. V bodování konstruktérů však britsko-ruský tým letos bral desáté místo, což je nejlepší výsledek od jejich vstupu do F1, letos se jim tedy podařilo porazit Caterham, který do F1 vstupoval společně s nimi v roce 2010. Oba týmy také spojuje to, že po dvou letech měnily svá jména - Marussia první dva roky závodila jako Virgin a Caterham jako Lotus.
Zisk destáhé místa celkově týmový šéf Marussie, John Booth, označuje pro Sky Sport Online jako "ohromný". Výkony tak dodávají "celému týmu elán" a jsou "nakopnutím do nové sezony". Finanční příspěvek za zisk 10. místa je dle Bootha "skoro zanedbatelný". Závodní stáj z britského Banbury, která loňský rok uzavřela se ztrátou asi 70 milionů Eur, nadále uvažuje nad možnou fúzí. Poté, co se napřed během roku spekulovalo o možném sloučení s Caterhamem, je teď v kurzu varianta se Sauberem.
John Booth a Eddie Jordan při letošní GP Číny(foto: Marussia F1 Team)
Zatímco struktura týmu pro příští rok je stále otevřená a není také jasné, kdo bude závodit vedle Julese Bianchiho, tak Booth mluví o cílech týmu pro další sezonu: "Chtěli bychom pravidelně postupovat do Q2. K tomu nám momentálně chybí méně jak 1%. Naším prvním krokem musí být toto 1% najít. Pokud by se nám to podařilo, tak můžeme přemýšlet o bodech."
McLaren oznámil, že tým ponese od následující sezony název McLaren Mastercard F1 Team, čímž Mastercard posiluje své partnerství a angažovanost v týmu. Nové partnerství přináší nejen finanční podporu, ale i příležitosti pro technologické inovace a fanouškovské projekty.
Sergio Pérez po bolestném konci v Red Bullu našel novou motivaci a v roce 2026 se vrátí do Formule 1 jako jezdec nováčka Cadillac. Zkušený Mexičan tak dostane šanci na restart kariéry i podíl na budování ambiciózního projektu od základů.
Sergio Pérez po těžkém konci u Red Bullu strávil letošní rok pauzou, aby si odpočinul a zhodnotil svou kariéru, než se vrátí do F1 s Cadillacem. Mexický pilot je přesvědčen, že díky tréninku a plánovanému testování bude připraven podávat výkony od prvního závodu sezony 2026.
Alex Brundle označil angažování Valtteriho Bottase a Sergia Péreze za správný krok pro Cadillac, i když by rád viděl místo pro mladého nebo amerického jezdce.
Generální ředitel týmu Cadillac F1 Dan Towriss se vyjádřil k spekulacím ohledně možného přesunu Christiana Hornera, zdůrazňujíc, že tým je plně zaměřen na budování vlastního projektu.
Jolyon Palmer se zastal Lewise Hamiltona a tvrdí, že jeho výkony nevypadají špatně kvůli nedostatku rychlosti, ale kvůli sérii drobných chyb, které ovlivnily výsledky.
Cadillac oficiálně oznámil, že jeho piloty pro debut v F1 v roce 2026 budou Sergio Pérez a Valtteri Bottas. Tým sází na tuto zkušenou dvojici, aby co nejlépe zvládl náročný vstup do světového šampionátu.
Andrea Stella očekává, že druhá polovina sezony 2025 bude pro McLaren mnohem náročnější, zejména kvůli rostoucí síle soupeřů, především Ferrari. Po dominanci v první polovině roku si tým nemůže dovolit polevit a musí být připraven na tvrdý boj o každý bod.
Zkušený pilot Formule 1 Sergio Pérez se spojí s Valtterim Bottasem, když Cadillac nasadí tuto zkušenou dvojici do své debutové sezony v roce 2026.
Emerson Fittipaldi Jr., syn legendárního šampiona Formule 1, přiznal, že jeho obdiv k Maxu Verstappenovi se zrodil během kontroverzního finále sezony 2021 v Abú Dhabí.
Jolyon Palmer míní, že těsný bodový rozdíl mezi Landem Norrisem a Oscarem Piastrim není jen odrazem jejich výkonů, ale i výsledkem štěstí. Podle něj Norrisovi v několika případech výrazně pomohly okolnosti, které mu umožnily zůstat v těsném kontaktu s týmovým kolegou.
James Allison varuje, že i po změně pravidel v roce 2026 zůstanou pneumatiky hlavním limitem výkonu monopostů. Podle něj bude strategie a práce s degradací klíčovější než samotné technické inovace.