Jenson Button dostal penalizaci kvůli předjíždění pod červenými vlajkami a na startu se posune o tři místa zpět.
Jenson Button během prvního tréninku předjel Daniila Kvjata pod červenými vlajkami. Stalo se to během zmatků s helikoptérou. Když bylo zřejmé, že vrtulník nedorazí včas, byl trénink znovu pozastaven červenými vlajkami.
V tu chvíli byl Button za Kvjatem, který poprvé dostal šanci v tréninku F1 a zkušený Brit Rusa předjel na rovince mezi zatáčkami 12 a 13. Porušil tak pravidla a od komisařů si vysloužil penalizaci tří míst na startu závodu.
"Fakt, že jsem předjížděl pod červenými vlajkami je špatný. Nebyla to ale nebezpečná situace a Kvjat zpomalil. Mohl jsem brzdit, ale nikdy nevíte, co je za vámi. Pravidla jsou však pravidla. Já si jen přeji, abychom tam neměli červenou vlajku kvůli chybějící helikoptéře," uvedl Button.
Penalizace je pro něj o to víc frustrující, protože cítí, že jsou v Austinu konkurenceschopní. "Simulace závodu vypadala konkurenceschopně, časy konkurující Mercedesu či Ferrari, ne o moc horší než Lotus a podobné Sauberu. Jsme na tom tedy relativně dobře, pokud bychom z auta dostali maximum, mohli jsme se dobře kvalifikovat. Je to tedy smůla, že se o tři místa propadnu. Je to frustrující, ale je to moje chyba. Sám sobě jsem si to v minulých závodech zrovna neulehčil," komentuje to Button.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.