Příští rok budou vozy F1 pohánět nové V6 turbomotory, u nichž bude značně omezená spotřeba. Pilot McLaren Jenson Button se však neobává, že by to mělo závodění podstatně změnit.
"Nemyslím si, že příští rok uvidíme něco jiného. Stále podle mě půjde o skvělé závodění a nebudeme se setkávat s přílišným šetřením paliva. Piloti nebudou jezdit nějak jinak, než v letošním roce," uvádí Button
"Už tento rok jste si museli hlídat pneumatiky, a když se na začátku závodu dostanete do rytmu, v určitých zatáčkách si hlídáte pneumatiky a v jiných na to tlačíte. Příští rok to bude stejné," pokračuje pilot McLarenu, který bude mít po svém boku nového týmového kolegu - mladého Kevina Magnussena.
Piloti budou moci beztrestně využít pouze pět místo letošních osmi pohonných jednotek, navíc budou omezeni osmi převodovými poměry na celou sezónu - nebudou si tedy moci měnit současných sedm převodových poměrů závod od závodu. Podle Buttona ani tohle neovlivní podívanou, budou muset pouze více přemýšlet o využívání silnějšího ERS systému během závodu.
"Osm převodových poměrů budeme mít pro to, abychom je nemuseli [závod od závodu] měnit. V Monaku jich osm nevyužijete, v Monze ano. Jedničku budeme používat pouze na startu, pokud vůbec, protože může jít také o dvojku na startu.
Ve skříni budete mít stále sedm převodových poměrů, které pak budete používat. Nic nebude odlišné. Bude to mnohem náročnější porozumět pohonné jednotce a křivce krouticího momentu ve snaze doplnit ji o výkon KERSu, ale jízdní styl jiný nebude, vysvětluje Button.
Jenson Button s letošním, ne příliš povedeným, McLarenem MP4-28 v Indii(foto: McLaren Mercedes)
Britský pilot přiznává, že si McLaren pro příští rok ještě stále neměl možnost vyzkoušet ani na simulátoru: "Nejezdil jsem s ním ještě, protože se záměrně soustředím na letošní rok. Mohou ho stavět testovací jezdci. Většinou na simulátor není ani zdaleka takový, jaký bude při začátku testování. Nechtějí mě vystrašit."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.