Příští rok budou vozy F1 pohánět nové V6 turbomotory, u nichž bude značně omezená spotřeba. Pilot McLaren Jenson Button se však neobává, že by to mělo závodění podstatně změnit.
"Nemyslím si, že příští rok uvidíme něco jiného. Stále podle mě půjde o skvělé závodění a nebudeme se setkávat s přílišným šetřením paliva. Piloti nebudou jezdit nějak jinak, než v letošním roce," uvádí Button
"Už tento rok jste si museli hlídat pneumatiky, a když se na začátku závodu dostanete do rytmu, v určitých zatáčkách si hlídáte pneumatiky a v jiných na to tlačíte. Příští rok to bude stejné," pokračuje pilot McLarenu, který bude mít po svém boku nového týmového kolegu - mladého Kevina Magnussena.
Piloti budou moci beztrestně využít pouze pět místo letošních osmi pohonných jednotek, navíc budou omezeni osmi převodovými poměry na celou sezónu - nebudou si tedy moci měnit současných sedm převodových poměrů závod od závodu. Podle Buttona ani tohle neovlivní podívanou, budou muset pouze více přemýšlet o využívání silnějšího ERS systému během závodu.
"Osm převodových poměrů budeme mít pro to, abychom je nemuseli [závod od závodu] měnit. V Monaku jich osm nevyužijete, v Monze ano. Jedničku budeme používat pouze na startu, pokud vůbec, protože může jít také o dvojku na startu.
Ve skříni budete mít stále sedm převodových poměrů, které pak budete používat. Nic nebude odlišné. Bude to mnohem náročnější porozumět pohonné jednotce a křivce krouticího momentu ve snaze doplnit ji o výkon KERSu, ale jízdní styl jiný nebude, vysvětluje Button.
Jenson Button s letošním, ne příliš povedeným, McLarenem MP4-28 v Indii(foto: McLaren Mercedes)
Britský pilot přiznává, že si McLaren pro příští rok ještě stále neměl možnost vyzkoušet ani na simulátoru: "Nejezdil jsem s ním ještě, protože se záměrně soustředím na letošní rok. Mohou ho stavět testovací jezdci. Většinou na simulátor není ani zdaleka takový, jaký bude při začátku testování. Nechtějí mě vystrašit."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.