Sauber má Sergeje Sirotkina a Toro Rosso pro příští rok angažovalo Daniila Kvjata. Zkušeným pilotům F1 dělá jejich účast v závodech příští rok obavy. Jenson Button vysvětluje proč.
Daniil Kvjat - "Lidé z F1 by mu měli říct, že je příliš mladý""Daniil si vedl v GP3 hodně dobře, ale přesto je překvapující, že Toro Rosso do vozu posadí někoho tak mladého. Pro mě je F1 více soutěživou než kdykoliv jindy, pokud jde o talent a zkušenosti, takže to je pro dítě hop nebo trop," popisuje Jenson Button.
Mohlo by to být lepší, kdyby se tady objevili ve věku kolem 21 let a s více zkušenostmi, připraveni na jízdu a řekli: "Tady to máte." Teď když odjedou několik špatných závodů, mohou je nahradit.
Když jsem v roce 2000 začínal v F1, nebyl jsem připravený, ale musel jsem tu příležitost využít. On také musí využít příležitost, ale ti lidé na druhé straně by měli říct, že jsi příliš mladý a potřebuješ více zkušeností. Vždy by vyskočil a chopil se té příležitosti, protože by se znovu už nemusela naskytnout," neobviňuje Button ruského mladíka, ale spíše zkušené lidi z týmů F1.
Daniil Kvjat bude příští rok závodit za Toro Rosso místo Daniela Ricciarda(foto: Scuderia Toro Rosso)
Sergej Sirotkin - "Bojoval někdy vůbec o vítězství? Očividně je dobře zajištěný""U Sirotkina nemám ponětí o tom, co udělal. Slyšel jsem, že závodí ve Světové sérii, ale když se podíváte na její lídry - na Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorneho - tak je mezi nimi a zbytkem velký rozdíl.
Nejsem si jistý, jestli vůbec někdy o vítězství bojoval. Je to divné, ale očividně je dobře zajištěn. A znovu, nikdy neřekne ne, viďte? Ví, jak jezdit se závodním vozem, jenže ono to není o tom, že si sami jezdíte kolem.
Spousta lidí by to relativně dobře zvládla. Jde o to, že je nasadíte do závodu s 21 zkušenými jezdci. Také o vystupování, když nejste ve voze, o fyzičce a inženýrských schopnostech," obává se Button závodění s nezkušenými mladíky.
Sergej Sirotkin, kterého angažoval Sauber (foto: Sauber Motorsport AG)
Nové motory, inženýrská stránka věci, potřeba zkušeností s nastavováním vozu F1"Příští rok bude zřejmě ten nejtěžší pro vstup a učení se. Způsob, jakým budou fungovat nové motory, bude znamenat, že jezdec bude opravdu muset vozu rozumět před tím, než vyjede. V 17 či 18 toho opravdu moc o té inženýrské stránce nevíte. U mě to rozhodně platilo.
Můj druhý rok v F1 byl tak těžký, protože mé auto najednou nebylo tak konkurenceschopné a já jsem nevěděl, co se děje. Neměl jsem ponětí o tom, jak nastavit vůz Formule 1. Tito kluci jsou buď velmi dobře vyškolení, nebo budou muset být velmi dobří z inženýrského hlediska.
Je to velmi těžké pro týmového kolegu mít vedle sebe někoho velmi nezkušeného, protože on nastavuje auto a ten druhý kluk ho jen kopíruje. Víte, co děláte, ale nemůžete si od svého týmového kolegy nic vzít.
Nenaučíte se toho tolik, jako v týmu se dvěma zkušenými jezdci. Škodí vám to. Mít dva zkušené piloty v týmu je klíčové a příští rok to bude velmi důležité," dodává zkušený pilot McLarenu, ke kterému letos přišel Sergio Pérez, jenž nahradil Lewise Hamiltona.
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.