Sauber má Sergeje Sirotkina a Toro Rosso pro příští rok angažovalo Daniila Kvjata. Zkušeným pilotům F1 dělá jejich účast v závodech příští rok obavy. Jenson Button vysvětluje proč.
Daniil Kvjat - "Lidé z F1 by mu měli říct, že je příliš mladý""Daniil si vedl v GP3 hodně dobře, ale přesto je překvapující, že Toro Rosso do vozu posadí někoho tak mladého. Pro mě je F1 více soutěživou než kdykoliv jindy, pokud jde o talent a zkušenosti, takže to je pro dítě hop nebo trop," popisuje Jenson Button.
Mohlo by to být lepší, kdyby se tady objevili ve věku kolem 21 let a s více zkušenostmi, připraveni na jízdu a řekli: "Tady to máte." Teď když odjedou několik špatných závodů, mohou je nahradit.
Když jsem v roce 2000 začínal v F1, nebyl jsem připravený, ale musel jsem tu příležitost využít. On také musí využít příležitost, ale ti lidé na druhé straně by měli říct, že jsi příliš mladý a potřebuješ více zkušeností. Vždy by vyskočil a chopil se té příležitosti, protože by se znovu už nemusela naskytnout," neobviňuje Button ruského mladíka, ale spíše zkušené lidi z týmů F1.
Daniil Kvjat bude příští rok závodit za Toro Rosso místo Daniela Ricciarda(foto: Scuderia Toro Rosso)
Sergej Sirotkin - "Bojoval někdy vůbec o vítězství? Očividně je dobře zajištěný""U Sirotkina nemám ponětí o tom, co udělal. Slyšel jsem, že závodí ve Světové sérii, ale když se podíváte na její lídry - na Kevina Magnussena a Stoffela Vandoorneho - tak je mezi nimi a zbytkem velký rozdíl.
Nejsem si jistý, jestli vůbec někdy o vítězství bojoval. Je to divné, ale očividně je dobře zajištěn. A znovu, nikdy neřekne ne, viďte? Ví, jak jezdit se závodním vozem, jenže ono to není o tom, že si sami jezdíte kolem.
Spousta lidí by to relativně dobře zvládla. Jde o to, že je nasadíte do závodu s 21 zkušenými jezdci. Také o vystupování, když nejste ve voze, o fyzičce a inženýrských schopnostech," obává se Button závodění s nezkušenými mladíky.
Sergej Sirotkin, kterého angažoval Sauber (foto: Sauber Motorsport AG)
Nové motory, inženýrská stránka věci, potřeba zkušeností s nastavováním vozu F1"Příští rok bude zřejmě ten nejtěžší pro vstup a učení se. Způsob, jakým budou fungovat nové motory, bude znamenat, že jezdec bude opravdu muset vozu rozumět před tím, než vyjede. V 17 či 18 toho opravdu moc o té inženýrské stránce nevíte. U mě to rozhodně platilo.
Můj druhý rok v F1 byl tak těžký, protože mé auto najednou nebylo tak konkurenceschopné a já jsem nevěděl, co se děje. Neměl jsem ponětí o tom, jak nastavit vůz Formule 1. Tito kluci jsou buď velmi dobře vyškolení, nebo budou muset být velmi dobří z inženýrského hlediska.
Je to velmi těžké pro týmového kolegu mít vedle sebe někoho velmi nezkušeného, protože on nastavuje auto a ten druhý kluk ho jen kopíruje. Víte, co děláte, ale nemůžete si od svého týmového kolegy nic vzít.
Nenaučíte se toho tolik, jako v týmu se dvěma zkušenými jezdci. Škodí vám to. Mít dva zkušené piloty v týmu je klíčové a příští rok to bude velmi důležité," dodává zkušený pilot McLarenu, ke kterému letos přišel Sergio Pérez, jenž nahradil Lewise Hamiltona.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.