Šéf Lotusu Eric Boullier prohlásil, že se při výběru jezdce pro příští sezónu nebudou ohlížet na jeho hmotnost.
To je dobrou zprávou pro Nica Hülkenberga, který patří k těm nejvyšším a tudíž i nejtěžším jezdcům v poli. Minimální hmotnost vozu včetně pilota se pro příští rok kvůli novým turbomotorům sice zvedá z 642 na 690 kg, přesto se již v paddocku hovoří o tom, že se na tento limit zřejmě některé týmy nedostanou.
Upozorňoval na to další dlouhán - Mark Webber, který po sezóně u Red Bullu končí. Kvůli nutnosti hlídat si svou váhu uvedl, že se za celých pět let pořádně nenajedl. Hmotnost je nepřítelem výkonnosti, 5 kg navíc zhoršuje časy na kolo skoro o dvě desetiny sekundy.
Podle Jensona Buttona z McLarenu by měla být povinná minimální hmotnost pro příští rok ještě zvýšena: "Mám 74 kg; 74,5 kg včetně svého vybavení, a přesto mám problémy se vejít do váhového limitu... Příští rok to bude ještě horší. Nemyslím si, že některý z týmů do vozu umístí vůbec nějaké závaží. Pro vyšší jezdce to je velmi náročné."
"Poškozuje to těžší jezdce a je velmi nefér říct, že něco shodí, protože někteří z nás už nic víc shodit nemůžeme - na kostech musíte mít kůži a trochu svalů, abyste mohli jezdit s vozem F1... Mělo by to být pro nás snadné přidat dalších deset kilo k hmotnosti vozu... Je to jedna z těch nejjednodušších věcí, kterou můžeme nastavit správně. Může zachránit jezdci kariéru!" upozorňuje Button.
Jenson Button by povinnou minimální hmotnost pro rok 2014 zvýšil na 700 kg, Lotus se na váhu jezdce nebude ohlížet (foto: McLaren Mercedes)
Hülkenberg přiznává, že je jeho vyšší tělesná váha kvůli nadprůměrné výšce pro designéry vozů F1 problémem. Boullier ale nyní naznačuje, že je Lotus ochotný přijmout pro příští rok v rámci náhrady za odcházejícího Kimiho Räikkönena i těžšího pilota.
"Více nás zajímá talent a potenciál jezdce než rozdíl několika kilogramů. Věříme, že náš vývojový tým bude schopný vytvořit vůz podle pravidel pro rok 2014, který by měl být konkurenceschopný v rukou kteréhokoliv pilota, jehož si vybereme," řekl Boullier.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.
Max Verstappen z Red Bullu a Oliver Bearman z Haasu vstupují do víkendu v Brazílii s větším klidem, protože jim již nehrozí zákaz startu.
Podle informací médií si Ferrari po slibných výsledcích na nedávných závodech v USA a Mexiku rozmyslelo rozsah změn na svém voze pro sezónu 2026.
Jezdci McLarenu, Lando Norris a Oscar Piastri, prozradili, jak ladí přípravy na závěrečný boj o titul, aby zůstali konkurenceschopní až do posledního závodu sezóny.
Pilot Ferrari Charles Leclerc oznámil zásnuby se svou partnerkou Alexandrou Saint Mleux prostřednictvím příspěvku na Instagramu, který během chvíle zaplavil sociální sítě.