Šéf Lotusu Eric Boullier prohlásil, že se při výběru jezdce pro příští sezónu nebudou ohlížet na jeho hmotnost.
To je dobrou zprávou pro Nica Hülkenberga, který patří k těm nejvyšším a tudíž i nejtěžším jezdcům v poli. Minimální hmotnost vozu včetně pilota se pro příští rok kvůli novým turbomotorům sice zvedá z 642 na 690 kg, přesto se již v paddocku hovoří o tom, že se na tento limit zřejmě některé týmy nedostanou.
Upozorňoval na to další dlouhán - Mark Webber, který po sezóně u Red Bullu končí. Kvůli nutnosti hlídat si svou váhu uvedl, že se za celých pět let pořádně nenajedl. Hmotnost je nepřítelem výkonnosti, 5 kg navíc zhoršuje časy na kolo skoro o dvě desetiny sekundy.
Podle Jensona Buttona z McLarenu by měla být povinná minimální hmotnost pro příští rok ještě zvýšena: "Mám 74 kg; 74,5 kg včetně svého vybavení, a přesto mám problémy se vejít do váhového limitu... Příští rok to bude ještě horší. Nemyslím si, že některý z týmů do vozu umístí vůbec nějaké závaží. Pro vyšší jezdce to je velmi náročné."
"Poškozuje to těžší jezdce a je velmi nefér říct, že něco shodí, protože někteří z nás už nic víc shodit nemůžeme - na kostech musíte mít kůži a trochu svalů, abyste mohli jezdit s vozem F1... Mělo by to být pro nás snadné přidat dalších deset kilo k hmotnosti vozu... Je to jedna z těch nejjednodušších věcí, kterou můžeme nastavit správně. Může zachránit jezdci kariéru!" upozorňuje Button.
Jenson Button by povinnou minimální hmotnost pro rok 2014 zvýšil na 700 kg, Lotus se na váhu jezdce nebude ohlížet (foto: McLaren Mercedes)
Hülkenberg přiznává, že je jeho vyšší tělesná váha kvůli nadprůměrné výšce pro designéry vozů F1 problémem. Boullier ale nyní naznačuje, že je Lotus ochotný přijmout pro příští rok v rámci náhrady za odcházejícího Kimiho Räikkönena i těžšího pilota.
"Více nás zajímá talent a potenciál jezdce než rozdíl několika kilogramů. Věříme, že náš vývojový tým bude schopný vytvořit vůz podle pravidel pro rok 2014, který by měl být konkurenceschopný v rukou kteréhokoliv pilota, jehož si vybereme," řekl Boullier.
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.