Jenson Button obhajuje strategii McLarenu odjet závěrečný dlouhý stint během Velké ceny Singapuru. Velký dojem na něj udělala rychlost Lotusu.
"Se strategií jsme to riskli. Nevím, jak jsme došli k tomu, že zvládneme 35 kol na jedné sadě! Kimimu se to myslím povedlo, ale my jsme se opravdu trápili v trakci. Super-měkké pneumatiky fungovaly po celý víkend opravdu dobře, ty tvrdší se zdály být úplně odlišné," uvádí Button.
"Osobně jsem na nich trápil, abych je přiměl k fungování, což je stejný problém, jaký jsem tady měl minulý rok. Ale získali jsme několik bodů, sedmé místo není tak špatné. Jen těch posledních 10 kol bylo velmi bolestivých," nevzpomíná v dobrém na závěr závodu, kdy se propadl ze třetího na sedmé místo poté, co mu odešly gumy.
"Problémem bylo to, že jsem měl za sebou Kimiho tak dlouho, kolem 20 kol. Zkrátka jsem jej nechtěl pustit před sebe. Snadno se to teď řekne, že jsem to měl udělat, ale když závodíte, nechcete nikoho pustit, obzvlášť ne Kimiho!," pokračuje zkušený pilot McLarenu.
"Když se dostal přede mne a ujížděl o 3 sekundy na kolo, uvědomil jsem si, že je po naději, po boji o pódium či pozice poblíž. Sedmé místo není moc špatné a nemyslím si, že bychom při jakékoliv jiné strategii mohli dosáhnout více.
Nikdy opravdu nevíte, co se s pneumatikami stane. Když se podíváte na Monako před pár lety, Seb odjel většinu závodu na tvrdší směsi. Mysleli jsme si, že to zkusíme, ale nevyšlo nám to. Skončili jsme tam, kdy bychom stejně dojeli, i kdybychom stavěli," neobviňuje ze špatných rozhodnutí tým.
Jenson Button se svým týmovým kolegou absolvoval na tvrdší směsi dlouhý závěrečný stint, riskantním strategickým rozhodnutím ale McLaren nic neztratil (foto: McLaren Mercedes)
Lotusy ale na něj udělaly v Singapuru obrovský dojem. "To, co na mě tady zapůsobilo, byla rychlost Lotusu. Když byl Grosjean na dráze, zajížděl neustále rekordy, a Kimi očividně předváděl to tempo. Fakt nevím, jak mohl ujet tolik kol na jedné sadě pneumatik, když na ní bojoval, aby mě předjel."
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.