Jenson Button obhajuje strategii McLarenu odjet závěrečný dlouhý stint během Velké ceny Singapuru. Velký dojem na něj udělala rychlost Lotusu.
"Se strategií jsme to riskli. Nevím, jak jsme došli k tomu, že zvládneme 35 kol na jedné sadě! Kimimu se to myslím povedlo, ale my jsme se opravdu trápili v trakci. Super-měkké pneumatiky fungovaly po celý víkend opravdu dobře, ty tvrdší se zdály být úplně odlišné," uvádí Button.
"Osobně jsem na nich trápil, abych je přiměl k fungování, což je stejný problém, jaký jsem tady měl minulý rok. Ale získali jsme několik bodů, sedmé místo není tak špatné. Jen těch posledních 10 kol bylo velmi bolestivých," nevzpomíná v dobrém na závěr závodu, kdy se propadl ze třetího na sedmé místo poté, co mu odešly gumy.
"Problémem bylo to, že jsem měl za sebou Kimiho tak dlouho, kolem 20 kol. Zkrátka jsem jej nechtěl pustit před sebe. Snadno se to teď řekne, že jsem to měl udělat, ale když závodíte, nechcete nikoho pustit, obzvlášť ne Kimiho!," pokračuje zkušený pilot McLarenu.
"Když se dostal přede mne a ujížděl o 3 sekundy na kolo, uvědomil jsem si, že je po naději, po boji o pódium či pozice poblíž. Sedmé místo není moc špatné a nemyslím si, že bychom při jakékoliv jiné strategii mohli dosáhnout více.
Nikdy opravdu nevíte, co se s pneumatikami stane. Když se podíváte na Monako před pár lety, Seb odjel většinu závodu na tvrdší směsi. Mysleli jsme si, že to zkusíme, ale nevyšlo nám to. Skončili jsme tam, kdy bychom stejně dojeli, i kdybychom stavěli," neobviňuje ze špatných rozhodnutí tým.
Jenson Button se svým týmovým kolegou absolvoval na tvrdší směsi dlouhý závěrečný stint, riskantním strategickým rozhodnutím ale McLaren nic neztratil (foto: McLaren Mercedes)
Lotusy ale na něj udělaly v Singapuru obrovský dojem. "To, co na mě tady zapůsobilo, byla rychlost Lotusu. Když byl Grosjean na dráze, zajížděl neustále rekordy, a Kimi očividně předváděl to tempo. Fakt nevím, jak mohl ujet tolik kol na jedné sadě pneumatik, když na ní bojoval, aby mě předjel."
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.