Jenson Button obhajuje strategii McLarenu odjet závěrečný dlouhý stint během Velké ceny Singapuru. Velký dojem na něj udělala rychlost Lotusu.
"Se strategií jsme to riskli. Nevím, jak jsme došli k tomu, že zvládneme 35 kol na jedné sadě! Kimimu se to myslím povedlo, ale my jsme se opravdu trápili v trakci. Super-měkké pneumatiky fungovaly po celý víkend opravdu dobře, ty tvrdší se zdály být úplně odlišné," uvádí Button.
"Osobně jsem na nich trápil, abych je přiměl k fungování, což je stejný problém, jaký jsem tady měl minulý rok. Ale získali jsme několik bodů, sedmé místo není tak špatné. Jen těch posledních 10 kol bylo velmi bolestivých," nevzpomíná v dobrém na závěr závodu, kdy se propadl ze třetího na sedmé místo poté, co mu odešly gumy.
"Problémem bylo to, že jsem měl za sebou Kimiho tak dlouho, kolem 20 kol. Zkrátka jsem jej nechtěl pustit před sebe. Snadno se to teď řekne, že jsem to měl udělat, ale když závodíte, nechcete nikoho pustit, obzvlášť ne Kimiho!," pokračuje zkušený pilot McLarenu.
"Když se dostal přede mne a ujížděl o 3 sekundy na kolo, uvědomil jsem si, že je po naději, po boji o pódium či pozice poblíž. Sedmé místo není moc špatné a nemyslím si, že bychom při jakékoliv jiné strategii mohli dosáhnout více.
Nikdy opravdu nevíte, co se s pneumatikami stane. Když se podíváte na Monako před pár lety, Seb odjel většinu závodu na tvrdší směsi. Mysleli jsme si, že to zkusíme, ale nevyšlo nám to. Skončili jsme tam, kdy bychom stejně dojeli, i kdybychom stavěli," neobviňuje ze špatných rozhodnutí tým.
Jenson Button se svým týmovým kolegou absolvoval na tvrdší směsi dlouhý závěrečný stint, riskantním strategickým rozhodnutím ale McLaren nic neztratil (foto: McLaren Mercedes)
Lotusy ale na něj udělaly v Singapuru obrovský dojem. "To, co na mě tady zapůsobilo, byla rychlost Lotusu. Když byl Grosjean na dráze, zajížděl neustále rekordy, a Kimi očividně předváděl to tempo. Fakt nevím, jak mohl ujet tolik kol na jedné sadě pneumatik, když na ní bojoval, aby mě předjel."
Kimi Antonelli se kvalifikoval na sedmém místě, ale do závodu odstartuje desátý. Nese si penalizaci ztráty tří pozic na startu za kolizi s Maxem Verstappenem v Rakousku.
Fernando Alonso odstartuje do Velké ceny Velké Británie ze sedmé pozice. Posunul se dopředu díky tomu, že Oliver Bearman a Andrea Kimi Antonelli obdrželi penalizace.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.