Britský pilot McLarenu obdivuje cyklistiku a Tour de France.
Jenson Button odpověděl pro magazín F1 Racing na otázky čtenářů. Tady je několik zajímavějších z nich:
Jak dlouho Vám vydržel pocit mistra světa, když jste ho získal v roce 2009?Jenson Button (JB): „Silný pocit jsem měl asi čtyři roky. V podstatě Vás ten pocit nikdy neopouští, a proto je zvláštní. Je skvělé vyhrát závod, je to nával adrenalinu a emocí v jedné chvíli a o své pocity se dělíte se všemi v okolí. Ale jestli nevyhrajete v dalším závodě, vše je pryč. Titul mistra světa je pořád s Vámi. Ráno můžete vstát, podívat se do zrcadla a říct si: Jsem mistr světa! A vždy to bude pravda. Ten pocit mě nikdy neopustí, proto pro mě hodně znamená.“
Vlastníte vůz, s kterým jste získal titul mistra světa?JB: „Vlastním šasi 01/01. Je to jedno ze tří šasi, které jsme v tom roce použili. Aktuálně ho nemám k dispozici, stane se tak asi na konci roku. Je to kompletní vůz s motorem.“
Vyhrál byste raději maratón v New Yorku nebo Tour de France?JB: „Tour de France. Maraton v New Yorku by byl… je to ohromná výzva… ale Tour de France! Miluju cyklistiku, miluju soutěže… samozřejmě triatlon a cyklistické závody. Jezdím na kole s mnoha lidmi, je to společenský sport, i když náročný.
Být na kole každý den po tři týdny, to je prostě neuvěřitelné. Mnohé záleží na tom, jak to máte srovnané v hlavě. Není to jen o fyzické přípravě, v cyklistice nevítězí jenom nejsilnější. Musíte být duševně silný a také pracovat v týmu. Takže ano, pro mě je Tour de France výjimečným závodem.“
Mohli byste být agresivnější?JB: „Ale ano, jenže moje inteligence říká něco jiného. Domnívám se, že v závodech používám agresivitu v potřebné míře i v souboji kolo na kolo. Já jsem přesvědčen, že vše dělám tak, jak bych měl, takže jsem spokojen i se svou agresivitou.“
Co bylo zatím nejhorším momentem Vaší kariéry?JB: „Myslím, že se to stalo v roce 2011 na Velké ceně Číny, když jsem nevjel do svého boxu, ale do boxu soupeře. Byla to prostě hloupá chyba. A na trati? V roce 2000 jsem byl mladým pilotem Williamsu. Frank mi řekl, abych jel, co to dá. Rychle do boxu a rychle z pitlane.
Tak jsem to zkusil, dostal jsem se kolem na štěrk, kolo odpadlo a zničil jsem přední část vozu. Vrátil jsem se do boxu znechucen. Patrick Head se mě zeptal, co dělám. Odpověděl jsem, že to, co mi řekl Frank, šlapu na plyn. A Frank mě podpořil, když řekl: Řekl jsem mu, aby přidal, a on mě poslechl. Byla to chyba, ale aspoň hledá své hranice. Ale stejně to byl špatný zážitek.“
Uvažovali jste někdy o tom, že byste zkusili jet IndyCar, zejména Indy 500?JB: „Možná bych to zkusil, ale Indy je o dost jiná, než Formule 1. Mám vůči pilotům z Indy respekt, ale není mojí oblíbenou disciplínou, protože je jiná. Mám rád svůj brzdový pedál a domnívám se, že je moc užitečnou pomůckou. V závodech Indy ho ale moc nepoužívají. Je to úplně jiný styl závodění a asi by mi trvalo hodně let, abych byl v Indy na úrovni, která by mi zajistila vítězství.“
Kdybyste jel autem na dovolenou, s kterým z pilotů Formule 1 byste chtěl jet?JB: „Myslím, že mým partnerem by byl Paul Di Resta. Trávíme spolu hodně času při tréninku a myslím si, že by byl dobrým spolujezdcem. S jinými piloty se velmi nestýkám. Možná ještě Mark Webber, s ním jsem také občas v kontaktu.“
Když jednou skončíte ve Formuli 1, jak by si Vás měli fanoušci pamatovat?JB: „Zní to divně, ale je mi to úplně jedno. Mou kariéru musí vyhodnotit jiní lidé. Jezdce a týmy Formule 1 hodnotí na světě mnoho lidí a své názory vyjadřuje veřejně. Pro mě je důležité to, co cítím já. Dělám si svou práci a jsem šťastný. Našel jsem si práci, ve které jsem dobrý a snažím se o to, aby to trvalo co nejdéle.“
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.