Fernando Alonso z Ferrari je podle Jensona Buttona tím nejlepším pilotem pro stažení náskoku Sebastiana Vettela v šampionátu.
Pilot Red Bullu vyhrál o víkendu Velkou cenu Belgie a osm závodů před koncem vede o 46 bodů, což je hodnota téměř dvou vítězství. Alonso je na druhém místě, s vozem byl po letní přestávce spokojený a v Monze očekává, že jeho Ferrari bude silné.
"Myslím, že Fernando je ten, který může pomýšlet na souboj se Sebastianem. Zdá se spokojený s vozem a dělají pokroky. Podle mě bude Ferrari v Monze silné a budou tam mít velkou šanci na vítězství. Nyní jsou silnější než loni v této době a mohou si vést dobře. Šampionát ještě neskončil," cituje Buttona The Guardian.
Po vítězství Hamiltona v Maďarsku se zdálo, že si to s Red Bullem ve zbytku sezóny bude moci rozdat i Mercedes. Jenže v Belgii opět hodně ztrácel. "Je to velmi těžké pro všechny, obzvlášť pro Mercedes. V Belgii bylo chladno, což jim mělo sedět," uvedl k Mercedesu Button.
Hamilton se ale vzdávat nechce: "Je to stále na dosah, takže na to zkrátka musíme tlačit a doufat, že když se dostaneme na okruhy s vyšším přítlakem, tak budeme mít větší šanci." Nevylučuje však ani to, že Vettel bude slavit několik závodů před koncem sezóny: "Seb byl v Belgii rychlý a mohlo by se to stát. Může vyhrát hodně brzy před koncem sezóny."
Podle Buttona má Alonso největší šanci na dostižení Vettela, Ferrari podle něj bude mít v Monze velkou šanci na vítězství (foto: Scuderia Ferrari)
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.