Jenson Button potvrdil, že by chtěl i příští rok závodit za McLaren, kde je i přes letošní výpadek formy velmi spokojený.
V Belgii se spekulovalo o tom, že by Button tým mohl opustit poté, co prohlásil, že se šéf McLarenu Martin Whitmarsh na opci v jeho smlouvě zatím ani nepodíval. Některá média poté psala o přestupu k Red Bullu či Ferrari.
"Jen jsem chtěl [Whitmarshe] podpíchnout. Bylo to ode mne velmi nefér, jen jsem však konstatoval fakt," přiznává britský pilot v rozhovoru pro Daily Mail. Třiatřicetiletý Button vstoupil do jámy lvové - k McLarenu postaveného kolem oblíbeného Lewise Hamiltona - v roce 2010 poté, co získal titul s Brawnem.
V roce 2011 skončil s McLarenem v šampionátu na druhém místě za Sebastianem Vettelem, letos je s 47 body až devátý, z Wokingu ale odejít nehodlá.
"Očividně se to momentálně neubírá našim směrem, ale bude - a já jsem tady velmi spokojený, cítím se zde dobře a stále cítím, že toho můžeme společně tolik dosáhnout. Budu tady i po zbytek mé budoucnosti ve Formuli 1," dodává odhodlaně Button, který v Belgii dojel šestý. Díky jeho osmi bodům se McLaren dostat v šampionátu konstruktérů na páté místo před Force Indii.
Jenson Button McLaren opustit nehodlá (foto: McLaren Mercedes)
Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Lewis Hamilton čelí ve Ferrari obrovské výzvě – v legendárním týmu z Maranella se pokusí dosáhnout historického osmého titulu mistra světa, zatímco očekávání fanoušků i tlak konkurence neustále rostou.
Mercedes odhalil první snímky svého nového monopostu W16, se kterým do sezóny 2025 vstoupí George Russell a talentovaný nováček Andrea Kimi Antonelli. Stáj ze Stuttgartu se chystá na další boj v královně motorsportu a naděje vkládá do kombinace zkušeností a mladé dravosti.
Aston Martin v neděli představil svůj nový monopost AMR25 včetně hlavních inovací na svém na autě. Předsezónní představení monopostů obvykle odhalují jen minimální detaily o technických novinkách, přičemž skutečné změny jsou většinou známé až během předsezónních testů.
Carlos Sainz se připojil k George Russellovi jako jeden z mála aktivních jezdců F1, kteří se podílejí na vedení organizace hájící zájmy pilotů.
Lewis Hamilton stojí před jednou z největších výzev kariéry – uspět ve Ferrari, kde mnoho legend na titul nedosáhlo. Sedminásobný šampion si uvědomuje náročnost adaptace a s respektem vzhlíží k těm, kteří to zkusili před ním.
George Russell věří, že Mercedes zahájí nadcházející sezónu silněji než v minulých letech a vyhne se problémům, které tým sužovaly u jejich vozů.
Před startem sezóny 2025 ve Formuli 1 vzbudila FIA rozruch svými kroky k omezení jezdců, které vyvolaly bouřlivé reakce v paddocku. Zároveň se objevují spekulace o možném návratu ikonických motorů V10, což by mohlo změnit dynamiku celého šampionátu a přilákat zpět některé velké hráče.
Stáj z Faenzy využila shakedown na okruhu Enza a Dina Ferrariho, kde Juki Tsunoda a Isack Hadjar absolvovali 200 km za volantem nového VCARB 02. Tento monopost, výrazně inspirovaný technologiemi Red Bullu z Milton Keynes, má ambici prosadit se ve středu startovního pole.
Lewis Hamilton se naplno věnuje přípravám na svou debutovou sezónu ve Ferrari. Před oficiálními testy v Bahrajnu už absolvoval čtyři soukromé testy, aby se co nejlépe sžil s novým prostředím.
Aston Martin se chystá na příchod Adriana Neweyho do továrny. Konstruktér zatím nemohl zasahovat do vývoje vozu Aston Martin pro sezónu 2025, ale od března začne přispívat k vylepšení modelu AMR25.
Euforie tifosi a nadšené úsměvy provázejí Lewise Hamiltona prvními týdny ve Ferrari, na které fanoušci dlouho čekali. Přestože cesta k úspěchu nebude snadná, úvod připomíná pohádkový začátek plný očekávání a radosti. Zůstává však otázkou, zda se tento pohádkový sen promění ve skutečný vítězný příběh.