Jenson Button věří, že se jeho týmu po maďarskému kroku vpřed podaří McLarenu monopost MP4-28 dále vylepšit a stáhnout náskok soupeřů.
McLaren letošní sezónu po radikálních změnách na voze nezačal dobře a hodně po minulém roce zaostal za očekáváními. V šampionátu je po první části sezóny až za Force Indií na šestém místě. V týmu však po poslední velké ceně před letní přestávkou, kdy Button dojel sedmý, panuje optimismus.
"Sedmé místo není vzrušující, v předchozím závodě jsme bojovali dokonce o páté, ale stále si myslím, že jsme dosáhli pokroku, protože Mercedes se zdál být ve srovnání s konkurencí rychlejší," soudí pilot McLarenu o závodě na Hungaroringu.
"Myslím, že jsme odvedli dobrou práci, a podle mě to ve Spa opravdu ukážeme. Jde o odlišný typ okruhu a o okruh, který by měl vyhovovat tomu, co na vůz pro tento závod nasadíme. Maďarsko bylo zřejmě naším nejlepším závodem roku. Moc to neříká, ale prožíváme těžkou sezónu. Dosahujeme pokroku a myslím si, že bychom měli být spokojeni," pokračuje Brit.
Na čtvrtý tým šampionátu - Lotus, ale McLaren ztrácí už 126 bodů. Button však věří, že ve druhé části sezóny špičce blíže: "Dostali jsme se v sezóně do bodu, kde je mezi špičkovými a pomalejšími týmy mezera - a my se nacházíme v ní. Myslím, že v příštím závodě nás uvidíte být mnohem blíže ke špičkovým týmům a bojovat s nimi. Do Spa se už teď těším."
Jenson Button předvedl v Maďarsku solidní výkon, v závodě odjel nejdelší stint ze všech(foto: McLaren Mercedes)
Tip: Které nové díly pomohly McLarenu na Hungaroringu ke zlepšení? Čtěte zde.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.
Max Verstappen se ani po skončení sezóny F1 nezastavil a už se objevil za volantem závodního vozu. Zdá se, že jeho vášeň pro rychlost stále hoří naplno.